Зміст
Зміст
ВСТУП
РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ МЕХАНІЗМУ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ МІЖНАРОДНОЇ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ
1.1 Зміст основних концепцій конкуренції та конкурентоспроможності
1.2 Особливості формування конкурентної стратегії підприємства на зовнішньому ринку
1.3 Методичні підходи до визначення міжнародної конкурентоспроможності
1.4. Особливості конкурентних стратегій авіакомпаній на міжнародних ринках
РОЗДІЛ 2. АНАЛІЗ ГОСПОДАРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ТА РІВНЯ МІЖНАРОДНОЇ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ЗАКРИТОГО АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА «АВІАКОМПАНІЯ АЕРОСВІТ»
2.1. Організаційно-економічна характеристика пвдприємства
2.2. Аналіз маркетингової діяльності підприємства
2.3. Аналіз конкурентоспроможності підприємства на міжнародному ринку
РОЗДІЛ 3. УДОСКОНАЛЕННЯ МІЖНАРОДНОЇ КОНКУРЕНТО-СПРОМОЖНОСТІ ЗАКРИТОГО АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА «АВІАКОМПАНІЯ АЕРОСВІТ»
3.1 Розробка стратегії підвищення міжнародної конкурентоспроможності закритого акціонерного товариства «Авіакомпанія АероСвіт»
3.2 Обґрунтування проекту підвищення міжнародної конкурентоспроможності закритого акціонерного товариства «Авіакомпанія АероСвіт»
3.3. Прогнозування економічної ефективності запропонованих заходів на основі використання конкурентних переваг
ВИСНОВКИ
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
ДОДАТКИ
ВИСНОВКИ
На підставі проведеного дослідження зроблені наступні висновки.
Підвищення конкурентоспроможності авіакомпаній - ця необхідна умова для успішної інтеграції України у світову індустрію авіаперевезень. Тобто для майбутнього розвитку і для підтримки високих темпів росту українським компаніям необхідно дотримуватися якості авіаперевезень на тому ж рівні, що і якість послуг їх світових конкурентів при збереженні середньоринкових тарифів.
В дипломній роботі досліджено ефективність діяльності авіакомпанії «АЕРОСВІТ» та проаналізовано існуючий рівень міжнародної конкруентоспроможності.
Протягом усього періоду діяльності авіакомпанії «АЕРОСВІТ» на ринку авіаперевезень кількість щорічно виконуваних рейсів постійно збільшується, що свідчить про процес розвитку компанії, а також посиленні її позицій на ринку. Постійний ріст кількості рейсів обумовлений як відкриттям нових авіаліній, так і збільшенням частот на вже наявних маршрутах.
За підсумками в 2009 і 2010 роках авіакомпанія «АЕРОСВІТ» стала найбільшою пасажирською авіакомпанією України. Та й у цілому за весь період діяльності авіакомпанії, спостерігається відносно стабільний ріст даного показника.
Дослідження та оцінка конкурентних переваг авіакомпанії «АЕРОСВІТ» свідчить про те, що компанія динамічно розвивається, міняючи свій імідж в кращу сторону, стає усе більш привабливою для пасажирів самих різних країн світу.
На початку своєї роботи перевозила незначну кількість пасажирів (порівняно з 2010 роком). Проте можна спостерігати стрімкий ріст авіаперевезень з 2007-2008 року. Це спричинено розширенням карти польотів та парку повітряних суден.
Для постійних пасажирів авіакомпанії « АЕРОСВІТ» маркетинговим відділом розроблено програму лояльності - «Меридіан».
Встановлено за період 2008-2009 кількість учасників програми лояльності «АЕРОСВІТ» зросла на 851 осіб, або на 5,55%, а за період 2009-2010 зростання становило 2352 осіб, або на 14,5%.
Серед учасників програми лояльності «Меридіан» було проведене опитування , спрямоване на виявлення їх переваг до програм лояльності авіакомпанії та напрямків підвищення міжнародної конкурентоспроможності.
Для оцінки міжнародної конкурентоспроможності авіакомпанії «АероСвіт» здійснено аналіз програм лояльності основних авіаперевізників:
Проведене маркетингове дослідження дозволило зробити висновок, що бонусна система кожного перевізника грунтується на двох складових - «як заробити милі/бали» і «як їх витратити». Наявні на ринку авіаперевезень програми лояльності є подібними, і авіакомпанії наразі шукають і впроваджують інноваційні рішення в своїх програмах лояльності. Актуальним це є і для авіакомпанії «АЕРОСВІТ», адже програма лояльності «Меридіан» подібна до інших і не надає клієнтам суттєвих привілеїв і тому не забезпечує міжнародну конкуренто-спроможність.
Встановлено, що на фоні зростання обсягів міжнародних авіаперевезень зростає й кількість позовів пасажирів до авіаперевізників, які виникають з відносин міжнародного авіаперевезення пасажирів та їхнього багажу. Найбільш частими є випадки затримки рейсів, втрата стиковки у пункті пересадки пасажира внаслідок затримки рейсу, анулювання рейсів, втрата чи затримка багажу тощо. Ці та інші обставини зводять нанівець всій зусилля авіакомпанію по формуванню лояльності, в т.ч. і в компанії «АЕРОСВІТ». Тому з метою підвищення міжнародної конкурентоспроможності в авіакомпанії «АЕРОСВІТ» пропонується розробити заходи з максимального комфорту пасажирів під час очікування рейсу, внаслідок його затримки, або відміни і т.д. Для виконання даного завдання пропонується до впровадження проект відкриття готельно-сервісного комплексу поблизу базового аеропорту «Бориспіль». В готельно-сервісному комплексі іноземним пасажирам надаватиметься наступний перелік послуг: проживання, харчування, транспортування, послуги гіда і перекладача, організація дозвілля.
Місія готельно-сервісного комплексу «Панорама» - піклування про пасажирів «АЕРОСВІТ» і надання комплексу високоякісних послуг розміщення і проживання.
Основна мета компанії «АЕРОСВІТ» при цьому - підвищення якості подорожі пасажирів, надаючи послуги гостинності, а також збереження довготривалої міжнародної конкурентоспроможності на ринку авіаперевезень.
В якості планування ієрархічної структури робіт проекту використана система Microsoft Project:
Розраховано, що Вартість проекту становить за проведеними розрахунками 4456,6 тис.грн.
За прогнозними розрахунками визначено, що валовий прибуток в перший рік експлуатації готельно-сервісного комплексу становитиме 1243 тис.грн, а чистий прибуток – 673 тис.грн.
Доведено, що відкриття готельно-сервісного комплексу «Меридіан» буде мати достатньо високий позитивний економічний і соціальний ефект, авіакомпанія забезпечить своїх міжнародних і внутрішніх пасажирів комплексними сервісними послугами найвищої якості і підвищить рівень міжнародної конкурентоспроможності.