Зміст
1. Поняття, класифікація і структура основних засобів підприємства
2. Економічна оцінка доцільності інвестування
3. Поняття і класифікація доходу підприємства
4. Форми і системи оплати праці
Завдання 1
За даними, наведеними в таблиці розрахувати показники ефективності використання основних засобів.
Вартість основних засобів на початок року, тис.грн. – 472,79
Введено основних засобів, тис.грн./місяць року – 16,9 / 2
Виведено основних засобів, тис.грн. / місяць року – 14,6 / 6
Чисельність промислово – виробничого персоналу, чол. – 147
Обсяг виробленої продукції, тис.грн. – 1523,4
Річний прибуток, тис.грн. – 179,98
Завдання 2
У звітному році підприємство виготовило і реалізувало продукції на 6125 тис.грн. при середньорічному залишку нормованих обігових коштів 875 тис.грн. У плановому році обсяг реалізації зросте на 16%. Визначити потребу підприємства в оборотних засобах або суму вивільнених оборотних ресурсів за рахунок прискорення оборотності на 12%. За результатами розрахунків зробити висновки.
Завдання 3.
Виробнича програма підприємства на плановий період визначена на суму 1857,79 тис.грн., що на 18% більше, ніж в базовому періоді. Виробіток на одного працюючого у базовому періоді становив 6560 грн. За рахунок кращої організації виробництва чисельність промислово – виробничого персоналу зменшилась у плановому періоді на 40 чол. Визначити % зростання продуктивності праці за плановий період, а також чисельність промислово – виробничого персоналу у плановому періоді.
Завдання 4.
Підприємство виготовляє продукцію, основні економічні параметри якої становлять: ціна продажу 1 кг продукту – 1,84 грн., змінні витрати (сировина, матеріали, праця, накладні витрати) на одиницю (1 кг) продукції – 1,12 грн., загальна сума постійних витрат по підприємству за рік – 96047 грн., обсяг реалізації продукції за минулий рік – 1174 т. Дирекція підприємства не задоволена результатами діяльності за минулий рік і розглядає декілька можливостей зростання прибутковості, а саме: підвищення витрат на просування продукції на ринку; підвищення зовнішнього вигляду продукції з одночасним збільшенням ціни реалізації; підвищення ціни реалізації. Необхідно оцінити привабливість для підприємства і доцільність здійснення зазначених заходів за наступних умов:
4.1. Менеджер зі збуту впевнений, що рекламна кампанія здатна збільшити обсяг реалізації на 26%. Якщо метою дирекції підприємства є підвищення прибутку поточного року на 21% порівняно з минулим роком, тоді яку максимальну суму може підприємство витратити на рекламу?
4.2. Припустимо, що підприємство з метою підвищення привабливості продукції для споживача планує поліпшити упаковку продукції, що призведе до підвищення змінних витрат на 0,12 грн. на одиницю продукції. Ціну продукції планується підняти на 8,4%. Обчисліть прибуток підприємства в поточному році.
4.3. Підприємство збільшує ціну продажу на 10,9%. Обсяг реалізації падає на 15,7%. Чи буде рішення підвищити ціну правильним? Обчислити обсяг реалізації, необхідний за нової ціни, щоб підприємство отримало такий же прибуток, як і минулого року. Зробити висновки щодо доцільності обрання того чи іншого напрямку зростання прибутковості діяльності підприємства в поточному році.
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ