Зміст
Вступ
Розділ 1 теоретичні основи формування конкурентоспроможності потенціалу підприємства
1.1 Сутність конкурентоспроможністі підприємницького потенциалу підприємства
1.2 Методи досягнення стійких позицій на ринку
1.3 Політика підприємства щодо ціни, збуту та конкурентоспроможністі потенциалу підприємства
Розділ 2 дослідження конкурентоспроможності потенціалу ват „ кримхліб”
2.1 Організаційно – економічна характеристіка ВАТ „ Кримхліб „
2.2 Аналіз господарської діяльності ВАТ „ Кримхліб „
2.3 Оцінка ринкових аспектів політики підприємства по підвищенню якості та конкурентоспроможності підприємницького потенціалу
Розділ 3 розробка стратегії підтримки конкурентоспроможності підприємства щодо підприємницького потенціалу
3.1 Заходи, щодо удосконалення організаційної структури управління стратегічного підрозділу
3.2 Обгрунтування пропозиції щодо удосконалення організаційної структури по формуванню конкурентоспроможності підприємницького потенціалу ВАТ „ Кримхліб „
3.3 Обгрунтування єфективності запропанованих заходів по розробці стратегії підтримки конкурентоспроможності підприємства ВАТ „ Кримхліб „
Висновки
Список використаної літератури
Конкурентоспроможність, - як соціально-економічна категорія - це спроможність, вміння досягати законним шляхом найвищих економічних та соціальних переваг. Поняття конкурентоспроможності інтерпретується і аналізується в залежності від розглядаємого економічного об`єкту. У багатогранній практичній діяльності по досягненню конкурентоспроможності акценти повинні бути розставлені слідуючим чином:
1) Конкурентоспроможность персоналу;
2) Конкурентоспроможность підприємства;
3) Конкурентоспроможность продукції (одержана як похідна перших двох).
Зрозуміло, що вся робота повинна проводитися паралельно, енергійно, відповідними службами, але пріоритет повинен належати персоналу.
В багатогранній роботі по досягненню конкурентоспроможності важливе місце належить показникам, які повинні характеризувати та давати змогу оцінювати конкурентоспроможность того чи іншого об`єкту.
Як показало проведене дослідження, нараховується близько 10 різноманітних параметрів, які повинні знаходитися в полі зору керівництва підприємства, як найважливіші об`єкти управління, Разом з тим, задаючись параметрами конкурентоспроможності для того або іншого об`єкту, необхідно постійно турбуватися про створення належних умов, які забезпечують досягнення потрібних параметрів конкурентоспроможності.
Умови (обставини, від яких будь-що залежить) виступають, таким чином, другою основоположною складовою категорією конкурентоспроможності. Вони охоплюють широкий спектр технічних, технологічних, організаційних, економічних, соціальних, кадрових, правових, ідеологічних відносин, які складаються в процесі функціонування господарського механізму підприємства. Створення всіх необхідних умов для досягнення конкурентоспроможності об`єктів - первинна турбота керівництва і всього персоналу підприємства.
З проведеного фінансово-економічного та технічного аналізу маємо, що підприємство (об’єкт аналізу) в цілому конкурентоспроможне.
Детальна оцінка і аналіз сучасного стану ВАТ «Кримхліб» хлібокомбінат Феодосії” дозволив визначити його сильні та слабкі сторони та виявити можливості та потенційні загрози для його діяльності.
Сильні сторони:
Висока якість продукції; наявність унікального обладнання; зростаюча питомість ринку; висока кваліфікація персоналу; налагоджені взаємовигідні зв’язки із споживачами; великий досвід роботи на ринку.
Слабкі сторони:
Недостатньо повні дослідження внутрішнього та зовнішнього ринку; нестача висококваліфікованих спеціалістів у відділі маркетингу; відсутність налагодженої системи збору маркетингової інформації; слабка інноваційна політика.
Можливості:
Розширення номенклатури товарів; збільшення обсягів продажу продукції; вихід на нові регіональні ринки; пошук нових ринкових ніш (споживачів).
Загрози:
Ймовірність скорочення продажу в зв’язку з появою нових конкурентних підприємств; ймовірність покращення конкурентами своїх маркетингових програм; економічна нестабільність в Україні.
Але успіх нашого, та інших підприємств буде залежати як від Державної політики так і від переваги над конкурентами по тім параметрам, які дозволяють підприємству пропонувати на ринки товари кращої якості або за нижчими цінами. Це в свою чергу укріплює його ринкові позиції дозволяє одержувати прибуток, перевищуючий середній рівень, позитивно впливає на фактори, що обумовлюють переваги в конкуренції й підвищує імідж підприємства.
Стратегія ціноутворення – це вибір підприємством стратегії, по якій повинна змінюватися початкова ціна товару з максимальним для нього успіхом, в процесі завоювання ринку.
Другим елементом контролю на підприємстві є збут. Система збуту товару – одна з найважливіших в маркетинговій політиці підприємства.
Третім складовим елементом успішного функціонування підприємства є управління конкурентоспроможністю причому не тільки продукції, але і конкурентоспроможністю підприємства як суб’єкта господарювання, тобто збереження іміджу, підтримка позитивної думки у споживача про організацію.
Основною метою ВАТ „Кримхліб” являється задоволення потреб підприємств, установ, організацій і населення в послугах і товарах, створення ринкової інфраструктури в АР Крим і отримання прибутку. Займаючи певний сегмент в регіоні по реалізації хліба, хлібокомбінат проводить направлену маркетингову політику. Вона полягає в контролі ринку, його коливань. Постійно з'являються нові конкуренти з новими ідеями втіленими в товарах власного виробництва і для того, щоб уникнути раптової появи конкурентноздатного виробника керівництво хлібокомбінату Феодосії використовує різні методи дослідження ринку, конкурентів, цін.
У літній період із збільшенням чисельності регіону зростає боротьба за споживача. З цією метою хлібокомбінат Феодосії детально вивчає своїх конкурентів, а також проводить моніторинг політики цих конкурентів. В результаті досліджень співробітниками маркетингової служби, вдалось зібрати достатньо інформацію про найкращих виробників хліба.
У асортиментній групі хлібокомбінату є окремі види продукції що мають підвищений попит. Ця продукція випускається тільки хлібокомбінатом Феодосії, але не можливо сказати, що аналогічні вироби не проводять конкуренти. Проте якість цих продуктів трохи нижча.
На основі проведеного аналізу була запропонована стратегія по підвищенню конкурентоспроможності підприємницького потенціалу по виходу підприємства на ринок півострова (АРК). Так як, регіон Феодосії не є єдиним пріоритетним напрямком збуту продукції ВАТ „Кримхліб” хлібокомбінат Феодосії, то разом з відпрацьованими маршрутами і перевіреними клієнтами хлібокомбінат має потенціал по виходу на ринок півострова (АРК), для чого мною була розроблена стратегія по відкритю нових торгівельних точок в містах розташованих за межами досяжності хлібокомбінату Феодосії. За цією програмою були розраховані всі необхідні заходи щодо створення видаленої торгівельної мережі. В деяких містах будуть побудовані міні-пекарні, основними видами продукції яких повинні стати хліб білий формовий і хліб „Бородінський”, попит на який в ціх районах не задовольняються повністю.
Сформований статутний фонд ВАТ „Кримхліб” повинен бути основним джерелом яке буде використано для придбання комплекту технологічного устаткування і необхідної кількості сировини.
Таким чином, за перші два тижня функціонування, міні-пекарня повинна вийти на беззбитковий рівень виробництва. На кінець першого року господарювання чистий прибуток очікується в розмірі майже 165038 грн., при такому рівні прибутковості виробництва, термін окупності інвестиційних ресурсів складатиме приблизно п’ять місяців.
Перелік графічного матеріалу
Таблиця 1.1 Характеристика польових та кабінетних маркетингових досліджень
Рис. 1.1 Критерії сегментації ринку по споживачах
Таблиця 2.1 Виробництво хлібобулочних виробів
Рис. 2.2 Динаміки попиту на продукцію ВАТ "Кримхліб" хлібокомбінат Феодосії
Таблиця 2.2 Техніко – економічні показники діяльності підприємства
Таблиця 2.3 Порівняльний аналіз джерел капіталу
Таблиці 2.4 Аналіз структури власного і позикового капіталу
Таблиця 2.5 Аналіз структури кредиторської і дебіторської заборгованості
Таблиця 2.6 Боржники ВАТ "Кримхліб" хлібокомбінату Феодосії
Таблиця 2.7 Кредитори хлібокомбінату Феодосії
Таблиця 2.8 Фірмові торгові магазини ВАТ "Кримхліб" хлібокомбінат Феодосії
Таблиця 2.9 Динаміка попиту на продукцію ВАТ "Кримхліб" хлібокомбінат Феодосії
Таблиця 2.10 Основні коефіцієнти ліквідності підприємства
Таблиця 2.11 Аналіз динаміки прибутку підприємства і впливу на неї груп витрат
Рис. 2.3 Динаміки зміни показників діяльності підприємства
Таблиця 2.12 Динаміка рівня задоволення фізіологічних норм споживання основних продуктів харчування з розрахунку на 1 чол. (в кг)
Таблиця 2.13 Розподіл потенційних споживачів по районах "Великої Феодосії”
Рис. 2.4 Розподіл населення Великої Феодосії
Рис. 2.5 Розподіл реалізації продукції по окремих регіонах АРК
Таблиця 2.14 Добова потреба регіону Феодосії в хлібобулочних виробах
Таблиця 2.15 Добова потреба регіону Феодосії в хлібобулочних виробах в курортний період
Таблиця 2.16 Основні виробники хлібобулочних виробів регіону Феодосії
Рис. 2.5 Розподіл часток ринку між хлібокомбінатом Феодосії і конкурентами
Мал. 2.6 Розподіл продукції по каналах реалізації
Рис. 2.7 Розподіл об'єму продажів Хліба "Білий" (1/с 0,63кг В/Ч) за 1 квартал 2006
Рис. 2.8 Розподіл об'єму продажів Хліба "Курортний Новий" (0,63кг) за 1 квартал 2006року
Рис.3.1 Управлінський аналіз
Рис. 3.2 Стратегічні проблеми підприємства
У таблиці 3.1 Приведений SWOT – аналіз ВАТ "Кримхліба" хлебокомбината Феодосії
Рис. 3.3 Розподіл реалізації продукції по окремих регіонах АРК
Таблиця 3.2 Питання для анкетування покупців, що стосується об'єму і якості хлібобулочних виробів, які споживають їх сім'ї
Таблиця 3.3 Матриця конкурентного профілю деяких продуцентів хлібобулочних виробів в м. Керч
Таблиця 3.4 Кількість хліба і хлібобулочних виробів, що завозиться добово до трьох торговельних точок, розміщених в м. Керч, (кг)
Таблиця 3.5 Система знижок рівня відпускної ціни на хлібобулочні вироби для оптових покупців (в середньому)
Таблиця 3.6 Комплект технічного устаткування фірми "Інпрома" для міні - пекарні підприємства "Кримхліб"
Таблиця 3.7 Основні види сировини для випічки хліба в ТОВ „Злак" їх постачальники, ціни і умови поставки
Таблиця 3.8 Види і площа орендованих приміщень та щомісячна орендна
платня за використовування ними
Таблиця 3.9 Допоміжна матриця для визначення потреби в персоналі для міні-пекарні ВАТ „Кримхліб”
Рис. 3.4 Організаційна структура управління міні-пекарні ВАТ „Кримхліб”
Таблиця 3.10 Вірогідні ризики і практичні заходи для зменшення їх впливу на хлібопекарський бізнес ВАТ „Кримхліб"
Рис. 3.5 Графік беззбитковості виробництва.