Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність дослідження. Торгівля є однією з небагатьох галузей національної економіки, зайнятих безпосередньо обслуговуванням населення. Тому її нормальний розвиток багато в чому визначає соціальний клімат у суспільстві. Разом з тим період переходу до ринкових відносин поставив її у досить несприятливе економічне становище. Торгівля безпосередньо відчуває на собі всю гостроту кризи: різке падіння обсягів виробництва, лібералізацію цін, зниження грошових доходів населення тощо. Перехід до системи вільного переміщення товарів не привів поки що до формування повноцінного споживчого ринку. Споживчий ринок сьогодні – це ринок деформованої структури попиту через неплатоспроможність населення, ринок товарів низької якості, ринок «човникарів» і перекупників, де чисельні порушення з боку суб'єктів господарської діяльності стали дуже поширеними. Саме тому дедалі актуальнішим постає питання удосконалення управління торговельними підприємствами. Головне завдання менеджерів торговельних підприємств у сучасних умовах – це знайти способи оптимізації комерційних процесів, що дало б змогу зменшити поточні витрати, а відповідно отримувати більші прибутки, які, своєю чергою, спрямовувались би на відтворення і розвиток підприємства.
Аналіз останніх досліджень і публікацій. Значну увагу питанням організації й управління комерційною діяльністю в умовах ринкової економіки приділяли вітчизняні та зарубіжні вчені: Л.В. Балабанова,
І.А. Бланк, Г. Дж. Болт, М.М. Дарбінян, Я.І. Гандштак, В.Я. Кардаш,
Ф. Котлер, Д.Д. Костоглодов, В.В. Краснова, Ж. Ламбен, Л.В. Осипова,
Ф.Г. Панкратов, А.Н. Романов, І.М. Синява, Д. Блекуел, А. Дайян, В. Апопій,
А.А. Мазаракі, Г. Осовська, А.В. Войчак, Я.А. Гончарук, Р. Ланкар,
А.Ф. Павленко, Т.О. Примак, І.Б. Рижий, С.В. Скібінський, Т.М. Циганкова та багато ін.
Водночас, через зміну ринкових умов функціонування торговельних підприємств, виникає необхідність пошуку нових методів роботи та сучасних шляхів оптимізації комерційної діяльності.
Мета дослідження – визначити основні напрями комерційної діяльності роздрібних торговельних підприємств, чинників впливу на її результативність та розробити пропозиції удосконалення комерційної роботи, які ґрунтуються на використанні елементів маркетингу в практичній діяльності торговельних підприємств.
Для досягнення поставленої мети було виділено наступні завдання:
1. Розкрити сутність комерційної діяльності роздрібного торговельного підприємства.
2. Виділити завдання комерційної діяльності роздрібного торговельного підприємства
3. Дослідити ефективність діяльності роздрібного торговельного підприємства.
4. Проаналізувати комерційну діяльність роздрібного торговельного підприємства.
5. Розробити шляхи удосконалення ефективності управління комерційною діяльністю підприємства.
Об’єкт дослідження – комерційна діяльність роздрібного торговельного підприємства.
Предмет дослідження – комерційна діяльність супермаркетів «Сільпо».
Методи дослідження: методи теоретичного узагальнення, аналізу, синтезу; групування та класифікації, метод порівняння.
Обсяг і структура роботи обумовлені метою та завданнями дослідження, а також логікою розташування в ній матеріалу. Курсова робота складається із вступу, трьох розділів, висновків та списку використаної літератури.
ВИСНОВКИ ТА ПРОПОЗИЦІЇ
Роздрібне торговельне підприємство – первинна, основна ланка сфери торгівлі, її самостійний господарюючий суб’єкт з правом юридичної особи, що створений для закупівлі, реалізації, а також зберігання товарів, надання різного роду супутніх послуг в цілях задоволення потреб ринку та отримання прибутку. Основні ознаки роздрібного торговельного підприємства: організаційна єдність; відокремлене майно; майнова відповідальність; власне ім’я.
Основні торгові функції роздрібних торгових підприємств наступні: вивчення купівельного попиту на товари; складання заявок на завезення товарів; формування асортименту товарів; реклама товарів і послуг. До технологічних функцій відносять: прийом товарів, що поступили в магазин, по кількості і якості; - забезпечення зберігання товарів; - виконання операцій, пов'язаних з виробничою доробкою товарів (фасовка, упаковка і ін.); внутрішньомагазинне переміщення, розміщення і викладення товарів в торговому залі; продаж товарів (пропозиція товарів і надання допомоги покупцям в їх виборі, виконання розрахункових операцій).
«Сільпо» — торгова мережа продовольчо-промислових супермаркетів в Україні. Заснована в березні 2001 року, належить торговельній корпорації Fozzy Group. «Сільпо» — це супермаркет самообслуговування. Середня торговельна площа супермаркета дорівнює до 1200 кв.м., асортимент варіюється від 6000 до 12000 найменувань продуктів харчування та супутніх товарів, залежно від розмірів магазину. Мережа «Сільпо» входить в найбільшу на ринку продуктового рітейлу України групу компаній Fozzy Group. Товарообіг торгових мереж групи в 2010 році збільшився на 37,5% — більш ніж до 16 млрд грн.
Характерною особливістю є супермаркету «Сільпо» поєднання в його діяльності комерційних і виробничих функцій. Комерційні функції підприємств оптової торгівлі складають основу їх діяльності. Технологічні функції - складають основу діяльності їх складів і включають комплекс заходів, пов’язаних із нагромадженням на складах необхідних запасів товарів, перетворенням виробничого асортименту в торговельний, підготовки товарів до продажу споживачам, організацією транспортно-експедиційних операцій. Найбільш поширеним критерієм оцінки ефективності діяльності торгового підприємства в ринкових умовах є максимізація прибутку. Вважаємо, що метою супермаркета «Сільпо» не завжди є максимізація прибутку, може бути – досягнення певного рівня чи норми продаж. Отже, основною метою виступає необхідність досягнення максимально можливого рівня економічної стабільності. А максимізація прибутку є умовою та одним із засобів досягнення кінцевої мети. В такому трактуванні прибуток виступає, однієї із проміжних цілей супермаркету «Сільпо».
Комерційна діяльність передбачає комплекс взаємопов’язаних операцій, виконуваних у певній послідовності: вивчення й прогнозування попиту з метою обґрунтування комерційних рішень щодо закупівель товарів; виявлення й вивчення джерел надходження та постачальників товару; визначення конкретних обсягів закупівлі окремих товарів та необхідних для цього коштів; встановлення й оформлення комерційних зв’язків із постачальниками, узгодження й укладання контрактів купівлі-продажу, договорів поставки.
Для ефективного управління торговим персоналом необхідна систематична оцінка результатів праці кожного працівника, його внеску в досягнуті результати; сприяти здобуванню працівниками «Сільпо» спеціальної маркетингової освіти; стимулювати працівників збуту; розробити плани просування працівників по службі.
Значного покращення потребує сам процес планування систематичного проведення маркетингових досліджень та розробки політики просування. З цією метою необхідно налагодити роботу по зовнішньому рекламуванню діяльності підприємства, встановити зв’язки із засобами масової інформації, оновити фірмовий стиль підприємства, придбати неонову вивіску із назвою супермаркету.