Зміст
ЗМІСТ
1. Вхідні дані для аналізу
2. Формулювання задачі дослідження
3. Загальний огляд ринку будівельних матеріалів (2001...2004рр.)
4. Data Mining аналіз по товарних групах
ВИСНОВКИ
Проведене дослідження даних по історії продажів в супермаркеті будівельних матеріалів виявило не тільки критично низькі темпи зростання товарообігу, але також дозволило детально проаналізувати причини несприятливих тенденцій.
Важливо, що робота супермаркету аналізувалась не автономно, а у зіставленні з характерними закономірностями вітчизняного ринку торгівлі будівельними матеріалами, що робить результати дослідження більш об'єктивними і практично корисними.
У проекті представлена лише частина проведеного дослідження, яка однак характеризує найбільш характерні моменти і практичні переваги застосування інтелектуальної технології CRM Data Mining. Зокрема, були виявлені наступні закономірності і по них були дані практичні рекомендації, спрямовані на підтвердження ефективності системи торгівлі в супермаркеті.
1.
Було виявлено, що обсяги товарообігу по супермаркету щорічно відстають від потенційно можливих на 7...10 %, що в цілому за 4 роки роботи супермаркету привело до недоотримання додаткового товарообігу на суму понад 3 млн. у.о. Для вияснення основних причин проводилось дослідження по окремих товарних групах і товарних позиціях. В результаті було виявлено, що, наприклад, зменшення обсягу продажів дверей і столярних виробів було спричинене об'єктивними причинами (посилення конкуренції з боку невеликих компаній, які спеціалізуються на продажі вікон і дверей і одночасно надають послуги по їх встановленню). Окрім цього, було виявлено постійне зменшення попиту на популярну у свій час вагонку.
2.
По результатах аналізу була виявлена певна категорія покупців (невеликі ремонтно-будівельні бригади) і ця категорія була виокремлена по характерних ознаках типового набору і обсягу закупівлі. Для цієї категорії рекомендовані суттєві авансові знижки для того, щоб надалі залучити їх як постійних клієнтів супермаркету. Було показано, у яких випадках яка величина знижки буде найменш ризикованою.
3.
Методом моделювання типового споживчого кошика супермаркету з допомогою асоціативних правил були визначені найбільш і найменш ходові товари і товарні групи. Було також визначено, які товари в комбінації з іншими найкраще продаються і які товарні набори найбільш оптимально можна рекомендувати покупцеві для того, щоб він здійснив додаткову покупку (найбільш ефективний метод стимулювання попиту).
4.
По результатах аналізу напрямків структуризації вітчизняного ринку торгівлі будівельними товарами була дана рекомендація супермаркету у найкоротший термін визначитись з форматом торгівлі (Professional чи DIY) і надалі розробляти свою ринкову стратегію і тактику, виходячи саме з конкретного формату торгівлі.