Зразок роботи
Другий етап. Визначення ваг факторів, субфакторів, критеріїв в оцінці конкурентоспроможності банку. Обрана методика представляється у вигляді аналогічному таблиці 1.1 для визначення ваг факторів, субфакторів, критеріїв в оцінці конкурентоспроможності банку.
Таблиця 1.1
Ваги критеріїв, субфакторів і факторів у структурі оцінки конкурентоспроможності банку
Оцінка Фактор Вагомість фактору Субфактор Вагомість субфактору Критерій Вага критерія
Конкурентоспоспроможність банку надійність 50 % імідж 40 Відомість 40
Власник 60
Фінансова стійкість 30 Кредитний рейтинг 60
Капіталізація 40
Ефективність діяльності 30 Прибуток 50
Рентабельність 50
клієнтоориєвновність 50% Доступність 35 Кіл-ть відділень 50
Кіл-ть регіонів 50
Асортимент 35 Основні 60
Додакові 40
Привлекательность 30 Ціна 60
Якість 40
Джерелом даних по клієнтських перевагах можуть служити соціологічні опитування. Так, для розрахунку ваг обраних критеріїв клієнтоорієнтованості і сприйняття іміджу банку для фізичних осіб можуть використовуватися дослідження компанії Profi Online Research.
Для розрахунку ваг критеріїв компаній можуть використовуватися дослідження Greenwich Research Associates, Profi Online Research, Финист та інше.
Третій етап. Визначення критеріїв, на які інвестиційна діяльність банку робить істотний вплив.
Інвестиційна діяльність комерційного банку на ринку банківських послуг робить істотний вплив на наступні критерії даної методики: прибуток, рентабельність, кількість додаткових банківських послуг. На інші критерії інвестиційна діяльність має несуттєвий вплив, не робить ніякого впливу, немає можливості визначити цей вплив.
Четвертий етап. Визначення ваг обраних критеріїв у загальній оцінці конкурентоспроможності банку.
Визначаємо послідовно ваги обраних критеріїв у загальній оцінці конкурентоспроможності (таблиця 1.2).
Таблиця 1.2
Ваги критеріїв інвестиційної діяльності роблять істотний вплив на конкурентоспроможність банку
Критерій Вагомість фактору Вагомість субфактора Вагомфсть критерію Вагомість критерію в загальній оцінці
Прибуток 50% 30% 50% 0.075 (7,5%)
Рентабельність 50% 35% 50% 0.075(7.5%)
Додаткові 50% 35% 40% 0.07 (7%)
Всього: 0.22 (22%)
Дана інформація вказує на те, що згідно з цією методикою такі конкурентні переваги як прибуток, рентабельність, кількість додаткових послуг в цілому не можуть становити більше 22% від 100 % (0,075+0,075+0,07)=0.22 (22%).
При цьому вплив інвестиційної, кредитної та інших видів діяльності комерційного банку в сукупності складають ці 22%.
Інвестиційна діяльність конкретного банку надає різний вплив на конкурентні переваги в залежності від інвестиційної політики, методів і прийомів цієї діяльності.
П'ятий етап. Визначення впливу інвестиційної діяльності конкретного банку на обрані критерії.
На даному етапі проводиться аналіз інвестиційної діяльності конкретного банку та оцінка впливу на обрані критерії.
Пропонується проводити роздільну оцінку впливу різного виду інвестиційної діяльності банку на ці переваги.
В інвестиційну діяльність комерційного банку на ринку банківських послуг (інвестиційний банкінг) входять: IPO і організація випуску облігацій, організація і консультації по угодах M&A, брокеридж, надання депозитарних послуг, довірче управління активами, синдиковане кредитування, сек'юритизація активів.
Перераховані види інвестиційної діяльності надають різний вплив на конкурентні переваги.
За внутрішнім фінансовим документам завжди існує можливість точного визначення кількості додаткових послуг, отриманих доходів та витрат за даними видами інвестиційного банкінгу, що дозволяє визначити прибуток, рентабельність цих операцій.
Так, наприклад у результаті аналізу інвестиційна діяльність банку «А» зробила наступне вплив на виділені критерії: прибуток - 30%, рентабельність – 20%, кількість додаткових послуг-10%.
Шостий етап. Формування нового фактора-інвестиційної діяльності банку.
Інвестиційна діяльність, надаючи вплив на такі критерії як прибуток, рентабельність та кількість додаткових послуг підтверджує припущення автора про те, що вона може розглядатися як додатковий фактор, що впливає на конкурентні переваги, які дозволяють банку реалізувати свій потенціал [8].
На основі проведених розрахунків виділяється новий фактор у даній методиці-інвестиційна діяльність, що складається із зазначених вище критеріїв. При цьому величина інших факторів зменшується відповідно на розмір виділених критеріїв у факторі – інвестиційна діяльність.
Проводимо наступне обчислення:
0.075*30%+0,075*20%+0,07*10%=0.022+0.022+0.007=0.051 (5,1%);
Величина фактора – інвестиційна діяльність у загальній оцінці конкурентоспроможності конкретного банку склала – 5.1%.
Тобто з 22 можливих відсотків 5,1 % склало вплив інвестиційної діяльності на конкурентоспроможність банку за аналізований період.
Сьомий етап. Коригування методики оцінки конкурентоспроможності банку з урахуванням фактора – інвестиційної діяльності.
В результаті формування нового фактора-інвестиційної діяльності конкретного банку, коригується Початкова методика оцінки конкурентоспроможності Банку.
0.2 +0.15+ (0.15-0.044) + 0.175-(0.175-0.007) + 0.15=