Зміст
1. За яких умов сума коштів, отримана підприємством, може вважатися його доходом?
2. Який сенс у визнанні доходу від реалізації продукції за методом нарахування, тобто за фактом відвантаження продукції?
15. Чим зумовлена ситуація, коли високорентабельне підприємство не сплачує за результатами звітного періоду дивіденди?
17. Яким є механізм оподаткування дивідендів?
18. Якими причинами може бути зумовлено використання прибутку на збільшення статутного капіталу підприємства?
Задачі
9. – 1. Підприємство виготовляє продукцію, основні економічні параметри якої наведені в табл.. 23.
Таблиця 23
Економічні параметри продукції підприємства
Показники
Одиниця.
вимірювання.
Вимір Номер варіанта
1
2
3
4
5
6
Ціна продажу 1 кг продукту
грн.
0,76
0,81
0,85
0,84
0,91
0,68
Змінні витрати (сировина, матеріали, праця, накладні витрати) на одиницю (1 кг) продукції
грн.
0,37
0,45
0,54
0,32
0,65
0,56
Загальна сума постійних витрат по підприємству за рік
грн.
54000
62320
78300
69770
59880
58790
Обсяг реалізації продукції за минулий рік
т
830
860
890
910
870
850
Дирекція підприємства не задоволена результатами діяльності за минулий рік і розглядає декілька можливостей зростання прибутковості, а саме: підвищення витрат на просування продукції на ринку; підвищення зовнішнього вигляду продукції з одночасним збільшенням ціни реалізації; підвищення ціни реалізації.
Необхідно оцінити привабливість для підприємства і доцільність здійснення зазначених заходів за таких умов:
1. Менеджер зі збуту впевнений, що рекламна кампанія здатна збільшити обсяг реалізації продукції на 30 %. Якщо метою дирекції підприємства є підвищення прибутку поточного року на 30 % порівняно з минулим роком, тоді, яку максимальну суму може підприємство витратити на рекламу?
2. Припустимо, що підприємство з метою підвищення привабливості продукції для споживача планує поліпшити упаковку продукції, що призведе до підвищення змінних витрат на 0,03 грн. на одиницю продукції; ціну продукції планується підняти на 4,5 %. Обчисліть прибуток підприємства в поточному році.
3. Підприємство збільшує ціну продажу на 8 % . Обсяг реалізації зменшується на 12 %. Чи буде правильним рішення щодо підвищення ціни? Обчислити обсяг реалізації, необхідний за нової ціни, щоб підприємство отримало такий самий прибуток, як і минулого року.
4. Зробити висновки щодо доцільності обрання того чи іншого напрямку зростання прибутковості діяльності підприємства в поточному році.
9 – 2. Підприємство виробляє єдиний продукт. У 2005 р. воно продало 25 000 одиниць продукції та отримало такі результати, грн.:
Виручка від реалізації 625000
Змінні витрати 375000
Маржинальний прибуток 625000-375000 = 250000
Постійні витрати 150000
Операційний прибуток 250000-150000 = 100000
Податок на прибуток 45000
Чистий прибуток 100000-45000 = 55000
З метою удосконалення свого продукту наступного року підприємство розглядає можливість заміни компонента, який коштував 2,5 грн., новим та кращим компонентом, за ціною 4,5 грн. за одиницю. Крім того, для підвищення потужності підприємства необхідно придбати нову машину. Машина коштує 18000 грн., строк корисної служби 6 років і не має залишкової вартості. Підприємство застосовує прямолінійний метод амортизації.
Необхідно визначити
1. Визначити, якою була точка беззбитковості підприємства в натуральних одиницях?
2. Розрахувати, скільки одиниць продукції мало продати підприємство минулого року, щоб отримати 77 000 грн. чистого прибутку?
3. Якщо підприємство підтримуватиме ціну реалізації постійною та здійснить запропоновані зміни, то скільки одиниць продукції воно має продати наступного року для забезпечення беззбиткової роботи?
4. Якщо підприємство підтримуватиме ціну реалізації постійною та здійснить запропоновані зміни, то скільки одиниць продукції воно має продати наступного року, щоб отримати такий самий чистий прибуток, як і минулого року?
5. Якщо підприємство бажає підтримувати незмінний коефіцієнт маржинального прибутку після впровадження всіх змін, яку ціну реалізації одиниці продукції воно має встановити наступного року, щоб покрити підвищені витрати на матеріали?
9. – 7. Підприємство виробляє два різних види продукції – А і Б. Продукцію А продають за ціною 30 грн., Б – 20 грн. Прогнозний звіт про фінансові результати має такий вигляд:
Результати діяльності підприємства
(тис. грн.)
Дохід від реалізації продукції 600
Змінні витрати 400
Маржинальний прибуток 600- 400 = 200
Постійні витрати 150
Операційний прибуток 200-150 = 50
Власник підприємства оцінює, що 60 % доходу від реалізації дасть продукція А, а 40 % – продукція Б. На продукцію А припадає 60 % змінних витрат. Третина постійних витрат є спільною для обох продуктів, а половина постійних витрат прямо простежується до продуктової лінії продукції А.
Необхідно обчислити:
1. Дохід від реалізації, який матиме підприємство для беззбиткової роботи
2. Кількість продукції кожного виду, яку має продати підприємство для беззбиткової роботи.
3. Коефіцієнт операційного важеля для підприємства. Припустимо, що фактичні доходи будуть на 40 % вищі за прогнозні доходи. На скільки відсотків зростуть прибутки за такої зміни обсягу реалізації?