0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

внутрішній економічний механізм підприємства задачі (ID:5906)

Тип роботи: контрольна
Сторінок: 34
Рік виконання: 2010
Вартість: 120
Купити цю роботу
Зміст
вступ Завдання 1. Машинобудівне підприємство, що займається виготовленням металоконструкцій, має в своєму розпорядженні наступні групи верстатів: токарні; багато різальні; револьверні; фрезерні; свердлильні; стругальні; волочильні; шліфувальні; точильні. Аналітичним відділом підприємства передбачено, що обсяги продажу продукції на наступні 2 – 3 роки прогнозуються у діапазоні від 2700 до 2800 од. зі 100 % ймовірністю, а відхилення від найбільш прогнозованих показників можливі у розмірі 100 од. на основі інформації, наданої аналітичним відділом відносно змін на ринку, планово-економічним відділом розробляється виробнича програма підприємства. В наступному році 365 календарних днів, з яких 255 днів робочих, а 110 днів – вихідних і святкових. Кількість передсвяткових днів складає 11. Режим роботи підприємства – двозмінний, кількість робочих годин протягом зміни – 8 год. У передсвяткові дні передбачено скорочення робочого часу на 2 год. Згідно балансу робочого часу для кожного працівника передбачено 24 дні відпустки, а також 5 днів втрат робочого часу внаслідок хвороби. Інформацію щодо кількості устаткування, норм часу на обробку одного виробу, коефіцієнтів виконання норм, витрат часу на переналагодження і ремонт наведено у табл. 1. Металообробні верстати обслуговує бригада налагоджувальників, норма обслуговування – 9 верстатів на одного налагоджувальника. Спеціалістами підприємства було виявлено, що за окремими групами устаткування існує їх надлишок, а за іншими дефіцит. У разі нестачі пропускної спроможності підприємство може скористатись або внутрішніми резервами, або може придбати нове устаткування на ринку нового обладнання. Вартість одного верстату будь-якої групи становить 120 тис. грн. Підприємство має в своєму розпорядженні 95 тис. грн. вільних грошових коштів, що можуть бути використані для придбання нового устаткування. Крім цього, існують інші схеми придбання устаткування: або за лізинговою схемою або за рахунок кредиту. Лізингова компанія може поставити обладнання за договором фінансового лізингу на 8 років з наступним викупом за залишковою вартістю. Річна орендна плата складає 19 тис. грн., в т. ч. 8 тис. грн. амортизаційні відрахування. Дисконтна ставка складає 20 %. Придбання обладнання у кредит передбачає укладання угоди на 3 роки. Кредит погашається рівними частинами. За надання банківського кредиту передбачено підприємством сплата відсотків у розмірі 17 %, що розраховується від основної суми боргу. Незадіяне у виробничому процесі устаткування підприємство може здати в оренду і отримати додатково 20 000 грн. від орендаря. Потрібно: 1. Прийняти рішення стосовно обсягу виробництва продукції на наступні періоди. 2. Розрахувати ефективний фонд часу роботи устаткування за групами. 3. Обчислити пропускну здатність груп устаткування. 4. Визначити ведучу групу устаткування та виробничу потужність цеху. 5. Розрахувати коефіцієнти завантаження за основними групами устаткування та прийняти рішення щодо забезпечення підприємства необхідними верстатами. 6. Проаналізувати доцільність придбання нового устаткування за різними схемами. 7. Скласти баланс робочого часу робітників-верстатників. 8. Обчислити необхідну кількість основних робітників-верстатників за групами устаткування та в цілому по цеху. 9. Обчислити кількість налагоджувальників за групами устаткування. Завдання 2. Підприємство здійснює виробництво та продаж виробів наступних марок: А, В, С, D, що користуються значним попитом на внутрішньому ринку. За даними обліку відомо, що запаси готової продукції на початок року за видами продукції складають: А – 5000 шт., В – 6000 шт., С – 7000 шт., D – 8000 штук. У поточному періоді заплановані наступні обсяги продажу виробів: А – 80000 шт., В – 78000 шт., С – 40000 шт., D – 100000 шт. А на кінець планового року передбачені запаси готової продукції у розмірі: А – 1000 шт., В – 1000 шт., С – 2000 шт., D – 20000 шт., що пов’язано зі стрімким підвищенням попиту на продукцію в наступному прогнозному періоді. Для виробництва кожного виду продукції використовується 3 види матеріалів: М1, М2, М3. Планово-економічним відділом встановлені наступні норми витрат матеріалів для виробництва: 1. Виробу А – 5 од. матеріалу М1, 10 од. – М2 і 6 од. – М3. 2. Виробу В – 11 од. матеріалу М1, 10 од. – М2 і 6 од. – М3 3. Виробу С – 3 од. матеріалу М1, 4 од. – М2 і 3 од. – М3 4. Виробу D – 9 од. матеріалу М1, 8 од. – М2 і 9 од. – М3 Ціни на матеріали у першому місяці планового року заплановано на рівні 150 грн. за од. М1, 100 грн. за од. М2 і 80 грн. за од. М3. За даними аналітиків у наступних періодах прогнозується щомісячне подорожчання на 2 %. Закупівлю матеріалів у першому місяці планується проводити на 70 % за рахунок власних коштів, а решту – за рахунок кредитів банку, які надаються на три місяці під 12 % щомісячно. Оплату за матеріали в наступні місяці планується здійснювати за рахунок власних коштів. Запаси матеріалів на початок періоду складають: М1 – 3000 од., М2 – 3000 од., М3 – 3000 од. витрати по оформленню місячного кредиту складають 0,03 % від вартості кредиту. Відповідно до облікової політики, підприємство використовує метод FIFO для обліку прямих матеріалів і готової продукції. Робітникам цеху, зайнятих на основних виробничих процесах, встановлена відрядна форма оплати праці. Розцінки на вироби відповідно становлять: А – 18 грн., В – 16,5 грн., С – 18,5 грн., D – 13,0 грн. На допоміжних і обслуговуючих роботах зайняті 110 працівників, їх праця оплачується погодинно, середня тарифна ставка складає 34,2 грн. фонд часу роботи одного працівника складає 1740 год. За дотримання трудової дисципліни і якісне виконання роботи передбачаються премії для робітників на рівні 37 % від основної заробітної плати. Керівництву і спеціалістам цеху в кількості 40 осіб встановлені посадові оклади. Місячний фонд їх заробітної плати складає 150000 грн. Нарахування на заробітну плату складають: в пенсійний фонд – 33,2 %; у фонд страхування від тимчасової втрати працездатності – 1,5 %; у фонд зайнятості – 1,3 %; фонд виробничого травматизму (страхування від нещасних випадків на виробництві) – 4 % (в залежності від класів професійного ризику); податок з доходів фізичних осіб – 15 %. Підприємство використовує технологічне устаткування, отримане відповідно до попередньо визначеної лізингової угоди. Вартість даного технологічного устаткування становила 10000000 грн. термін договору фінансового лізингу розрахований на шість років з наступним викупом за залишковою вартістю. Річна орендна плата складає 1800000 грн., у т. ч. 800000 грн. амортизаційні відрахування. Дисконтна ставка складає 20 %. Економічним відділом розраховано наступні норми змінних загальновиробничих витрат (матеріалів та електроенергії) за видами продукції відповідно до затвердженої виробничої програми, що складають для виробу А – 10 грн., В – 12,5 грн., С – 13 грн., D – 14 грн. Постійні загальновиробничі витрати на підприємстві розподіляються на одиницю відповідної продукції на базі машино-годин роботи обладнання. Машиномісткість виробництва одиниці виробів А, В, С і D становить відповідно 8, 9, 10 і 10 машино-годин. При розрахунку величини прибутку необхідно враховувати податкові платежі. Відповідно до діючих законів про оподаткування в Україні: ставка податку на прибуток складає 25 %; ставка податку за додану вартість – 20 %. Місцеві податки і збори щомісячно складають 30000 грн., в четвертому кварталі сплачується податок на землю 36350 грн. Крім цього, підприємство щомісячно несе витрати на: заробітну плату управлінського персоналу – 150200 грн.; амортизацію основних засобів загальногосподарського призначення – 70860 грн.; проведення аудиту – 28400 грн.; страхування майна – 18000 грн.; службові відрядження адміністративного персоналу – 4000 грн.; розрахунково-касове обслуговування банку – 4000 грн.; дослідження ринку (маркетинг) – 30000 грн.; заробітну плату продавцям, торговим агентам та працівникам підрозділів, що забезпечують збут – 20000 грн.; відрядження працівників, зайнятих збутом – 40000 грн.; транспортування і страхування готової продукції – 16000 грн.; презентації та виставка – 65000 грн.; опалення, освітлення, водопостачання цеху – 15000 грн.; опалення, освітлення, водопостачання цеху заводоуправління – 5000 грн.; технологічний контроль виробничого процесу – 10100 грн. річна величина амортизаційних відрахувань основних засобів загальновиробничого призначення (в тому числі й отриманого в лізинг) складає 440500 грн. Проаналізуйте ситуацію та дайте відповіді на поставлені питання: 1. Визначити річну та місячну величину загальновиробничих витрат підприємства, адміністративних витрат і витрат на збут продукції. 2. Здійснити розподіл загальновиробничих витрат на кінцеву продукцію, попередньо обґрунтувавши базу розподілу витрат. 3. Розрахувати виробничу собівартість, повну собівартість і ціну кожної одиниці продукції, якщо рівень рентабельності прогнозується на рівні 30 %. 4. Проаналізуйте як зміниться прибуток підприємства, якщо обсяги виробництва, а, відповідно, і продажу виробу А зростуть на 10 %, В – на 10 %, D – на 6 %. Висновок Список використаної літератури
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову