Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність дослідження: Посилення конкуренції в більшості секторів української економіки та прискорені політичні та соціальні зміни вимагають від бізнесу забезпечення стабільної позиції на ринку. Сьогодні питання підвищення конкурентоспроможності тісно пов’язане з українським бізнесом і торкається практично всіх сфер життя суспільства. У розвинених країнах це питання є центром уваги урядовців та бізнес-спільноти. Загострення ринкової конкуренції змушує компанії постійно шукати нові можливості та резерви збуту продукції, удосконалювати технології для створення високоякісної продукції. Характеризуючи український ринок, варто зазначити, що наявність конкурентної переваги для бізнесу є необхідною умовою його виживання. Висока конкурентоспроможність підприємства свідчить про ефективність діяльності підприємства, його здатність адаптуватися до змін у бізнес-середовищі, продукцію високої якості та адекватну цінову політику, позитивне сприйняття бренду та торгової марки підприємства споживачами.
Аналіз останніх досліджень і публікацій: Дану проблему досліджували такі вчені, як : Дж. М. Кейнс, А. Сміт, Л.В. Балабанова, Ю.М. Пахомова, П.Т. Саблук, Р.А. Фатхудінова, М.І. Шаповал, О.В. Юринець, М.Д. Янкiв, В.Г. Андрійчук, В.І. Бойко, О.Д. Гудзинський, С.І. Дем’яненко, М.Ю. Єрмаков, С.М. Кваша, І.О. Кузнецова, М.Г. Лобас.
Мета і завдання дослідження: На основі теоретичного узагальнення щодо шляхів удосконалення конкурентоспроможності підприємства розробити практичні рекомендації щодо покращення конкурентоспроможністі ПрАТ ВФ «Україна»
Відповідно до зазначеної мети у ході дослідження поставлено та вирішено такі завдання:
Розглянути сутність сучасних теорій формування шляхів підвищення конкурентоспроможності підприємства.
Охарактеризувати особливості утворення шляхів підвищення конкурентоспроможності підприємства.
Проаналізувати методичні підходи до утворення шляхів підвищення конкурентоспроможності підприємства.
Надати загальну характеристику підприємства.
Дослідити внутрішнє та зовнішнє середовище підприємства ПрАТ ВФ «Україна».
На основі проведеної оцінки сформулювати стратегію підвищення рівня конкурентоспроможності підприємства.
Обґрунтувати обрані заходи підвищення конкурентоспроможності.
Продемонструвати ефективність обраних заходів підвищення конкурентоспроможності.
Об’єктом дослідження є процеси формування шляхів підвищення конкурентоспроможності підприємства.
Предметом дослідження є сукупність теоретичних та методичних аспектів процесу визначення шляхів підвищення конкурентоспроможності підприємства.
Методи дослідження застосовувалася сукупність загальних та специфічних наукових методів, які засновані на порівнянні за ознаками та об'єктивному аналізі: експертні, матричні, графічні, методи порівняння.
Теоретико-методична та/або практична значущість отриманих результатів запропоновані та обґрунтовані у роботі шляхи підвищення конкурентоспроможності можуть бути використані на практиці вітчизняними промисловими підприємствами, які спеціалізуються на виробництві.
Інформаційна база дослідження наукові праці вітчизняних і закордонних вчених у межах проблемного поля, навчальні посібники, Інтернет-ресурси, наукові періодичні видання.