Зразок роботи
ВИСНОВКИ
Дослідивши типологічні особливості та специфіку інформаційного наповнення молодіжних видань у системі сучасного українського медійного ринку, ми дійшли таких висновків.
1. З’ясовуючи місце молодіжних видань у системі періодики України, ми зіткнулись із проблемою визначення вікових меж молоді. Вивчивши різні підходи науковців до цієї проблеми, ми дійшли висновку, що при дослідженні молодіжної преси варто орієнтуватися на читачів вікового діапазону від 17 до 24 років.
2. Мережа дитячої та молодіжної періодики в Україні радянського періоду була розгалуженою і враховувала усі вікові категорії читачів. Крім загальнореспубліканських молодіжних видань («Молодь України» та «Комсомольское знамя») , в кожній області виходила своя газета для молоді. На юнацьку аудиторію були розраховані два журнали – «Ранок» і «Знання та праця». Вражаючими були наклади таких видань. Проте молодіжна (і не тільки молодіжна) преса в Україні десятиліттями знаходилась в умовах насаджуваної тотальної фальші й ідеологічної тріскотні, від якої звільнилася лише після 1991 року. Журналісти, зрештою, звернулися до молоді своєї країни не комсомольськими штампами, а мовою правди, дотримуючись при цьому принципів об’єктивності, чесності, політичної незаангажованості, всебічного підходу до надання суспільно значущої інформації. За часи незалежності в Україні з’явилися нові молодіжні видання, спрямовані на різні категорії молоді: старшокласників, студентів, молодих учених. Змінилися тематика і мова молодіжної преси.
3. Для молодіжних періодичних видань основними типологічними ознаками є: жанрово-тематична спрямованість; цільове призначення; періодичність; рівень (масштаб) охоплення аудиторії; тип фінансування; а для студентських видань – також форма взаємодії з керівництвом ВНЗ. Ринок молодіжних періодичних видань України складається із загальноукраїнських газет і журналів і регіональної преси. Сегмент молодіжної періодики на українському медійному ринку сьогодні представлений близько тридцятьма найменуваннями газет та журналів. Серед тих, що продукують якісний контент, можна назвати вузькоспеціалізовані журнали «Шо», «Стіна» та «Я, студент», молодіжний православний журнал «Отрок». Велику частину молодіжної періодики складають журнали, зорієнтовані на жіночу молодіжну аудиторію: «JOY», «PINK» та інші, наповнення яких в основному рекламного характеру, а тематика публікацій доволі обмежена. Виходячи з цього, можна стверджувати, що сегмент молодіжний періодики в українському медійному просторі не розвинений достатньо: незаповненість сегмента спричиняє слабку конкуренцію, що породжує газети та журнали з неякісним контентом, які в підсумку, не набуваючи популярності серед молодіжної аудиторії, й самі не розвиваються.
4. Тематичне наповнення більшості вітчизняних газет і журналів (крім спеціалізованих) практично однотипне. Найчастіше на їх шпальтах висвітлюються такі теми: психологічні (нещасливе кохання, конфлікти з батьками та вчителями тощо), молодіжні течії (часто у формі інтерв'ю з представником певної течії), музичні напрями (зазвичай передрук із Інтернету чи інших видань), мода і секс. Останнім часом побільшало оглядів нових книг, музики, фільмів, пізнавальних матеріалів. Проте дедалі більше молодих людей надають перевагу електронним засобам інформації, які поступово витісняють друковані. Втім, повністю замінити паперові видання Інтернет не в змозі. Молодіжна преса в Україні, безсумнівно, існує, має значні перспективи для розвитку, що вимагає формування комплексних державних програм, створення довгострокових проектів, подальшого дослідження.