Зразок роботи
ВСТУП
Серед чинників, під впливом яких відбувається становлення інформаційного суспільства в Україні та світі (економічних, політичних, соціально-психологічних та інш.), першочергову роль відіграє рівень розвитку інформаційно-комунікаційних технологій. Запровадження комп’ютерних та ІТ- інновацій безпосередньо пов’язане із появою нових секторів масово-комунікаційної діяльності, зокрема ігрової індустрії та ігрової журналістики.
Основним сегментом ігрової індустрії, що сьогодні розглядається як один із феноменів масової культури, стали відеоігри, яким присвячено чимало досліджень з психології та IT. Виникнення жанру ігрової журналістики, покликаного висвітлювати відеоігри в ЗМІ, спричинилося до появи перших публікацій та досліджень цієї галузі. Серед деяких дослідників побутує думка, що ігрову журналістику взагалі не можна розглядати як окрему галузь, проте в багатьох вишах Європи вона викладається як самостійна дисципліна. Надзвичайна популярність ігрової журналістики привернула до неї увагу науковців. Дослідженню різних аспектів галузі присвячені праці Р. Баканова та Р. Сабірової, І. Тармаєвої, Ю. Шпаковського, О. Калмикова та Л. Коханової, Б. Потятиника та інших. Однак наразі ці дослідження мають поодинокий характер, а в наукових розвідках, присвячених інтернет-ЗМІ, цей вектор розвитку галузі не береться до уваги. Явище, поява якого за короткий період здійснила суттєвий вплив на інтернет-медіа, традиційні ЗМІ та блогосферу, на даний момент є новим у царині ігрової індустрії й соціальних комунікацій.
Актуальність дослідження проблеми зумовлена новизною самого явища ігрової журналістики та недостатньою увагою до нього науковців. З огляду на популяризацію відеоігр у масовій культурі та стрімкий розвиток інтересу суспільства до висвітлення їх в медіа вивчення й аналіз ігрової журналістики як особливого типу творчої діяльності вважаємо актуальним.
Мета дослідження: визначення змістових та жанрових особливостей ігрової журналістики як однієї з форм діяльності ЗМІ.
Для реалізації поставленної мети в роботі були поставлені завдання:
1) розкрити поняття «інформаційне суспільство», «ігрова індустрія» та «ігрова журналістика»;
2) надати визначення ролі і місця ігрової індустрії у розвитку інформаційного суспільства;
3) охарактеризувати комп’ютерні відеоігри як феномен сучасної масової культури;
4) дати визначення основних термінів ігрової журналістики у контексті наукових досліджень;
5) розкрити тематично-жанрову, типологічну, функціональну та структурну специфіку галузі;
6) проаналізувати особливості висвітлення теми ігрової індустрії в різних видах ЗМІ, розкрити переваги інтеграції друкованої ігрової періодики та Інтернету;
7) означити основні історичні етапи становлення та популяризації ігрової журналістики в Україні та світі.
Об'єкт дослідження: жанрово-тематичне розмаїття українських і зарубіжних друкованих видань та мережевих ресурсів, присвячених висвітленню ігрової індустрії.
Предмет дослідження: типологічні, функціональні, жанрово-тематичні та структурні особливості ігрової журналістики.
В ході дослідження були використані наступні методи: порівняльно-історичний, контент-аналіз, дедукція, індукція, синтез.
Методологічна й теоретична основа роботи складається з положень праць таких науковців: Р. Баканова, Д. Белла, О. Калмикова, Л. Коханової, Ю. Масуди, Б. Потятиника, П. Рутвена, Р. Сабірової, І. Тармаєвої, Е. Тоффлера, В. Штрауса, Ю. Шпаковського та інших.
Наукова новизна курсової роботи полягає у здійсненні однієї з перших спроб детального аналізу особливостей мало вивченої форми журналістики – ігрової периодики.
Практична значимість дослідження полягає в тому, що його основні положення можуть бути використані як теоретиками, так і практиками журналістики для вдосконалення українських ігрових ЗМІ та просування українського контенту ігрової журналістики на закордонний рівень. Матеріали курсової роботи можуть стати основою для написання наукових статей та складання доповідей для выступу на науково-практичних конференціях з актуальных проблем галузі. Особливу цікавість матеріали курсової роботи можуть викликати у представників ігрових друкованих та мережевих видань, а також незалежних авторов, чия творчість пов’язана зі сферою ігрової журналістики.
Структура й обсяг курсової роботи: курсова робота складається зі вступу, двох розділів, висновків до 1-го та 2-го розділів, загальних висновків, бібліографічного списку та додатків. Загальний обсяг роботи становить 35 сторінок, основний зміст викладено на 25 сторінках. Перший розділ присвячений визначенню ролі та місця ігрової індустрії в сучасному інформаційному просторі, розповіді про вплив комп’ютерних відеоігор на розвиток сучасної медіа-культури. У другому розділі автор приділяє увагу аналізу теоретичних засад ігрової журналістики, розкриттю її термінології та основних понять (типології, змістовної та жанрової специфіки, елементів ігрових ЗМІ), розповідає про етапи становлення та популяризації жанру в Україні та світі, а також про переваги інтеграції друкованої ігрової періодики та Інтернету.