Зразок роботи
3.2. Економічне обґрунтування запропонованих заходів щодо підвищення маркетингової діяльності ТОВ «Star Link Group»
Плануючи впровадити на ТОВ «Star Link Group» ті чи інші заходи, необхідно, в першу чергу, спрогнозувати майбутній результат. У теорії і практиці в процесі прогнозування фінансових показників досить часто використовують методологію екстраполяції (поширення кількісних (статистичних) висновків щодо існуючих тенденцій, одержаних у результаті вивчення впливу минулих подій на майбутні (прогнозні) періоди), за якої висновки про значення прогнозних показників у майбутніх періодах робляться на основі вивчення їх динаміки у попередніх періодах. Необхідним елементом при цьому є побудова та аналіз так званого ряду динаміки, який класифікує значення показників у часі у розрізі окремих періодів та описує динаміку їх розвитку.
Методи екстраполяції використовують за відносно стабільного розвитку підприємства (чи окремих показників його діяльності).
Одним із таких методів є метод визначення середніх величин. Прогнозні показники досить часто розраховуються як середнє значення відповідних показників у попередніх періодах. Середні величини обчислюються здебільшого за алгоритмом середньої арифметичної простої чи середньої арифметичної зваженої. Найпоширенішим у процесі прогнозування є метод визначення ковзної середньої, за використання якого прогнозні показники розраховуються як середні величини відповідних показників за n попередніх періодів (а не з використанням усіх значень аналізованого ряду динаміки).
Кожні наступні прогнозні показники розраховуються на основі значень, одержаних в 3, 4, ... n попередніх періодах заміною значень найвіддаленіших періодів на нові.
Розрахуємо ефективність та доцільність запропонованих заходів, щодо підвищення ефективності маркетингової діяльності ТОВ «Star Link Group».
Ефективність перетворення відвідувачів сайту на покупців можна розрахувати за формулою:
(3.1)
де – кількість відвідувачів, які стали покупцями, осіб;
– загальна кількість відвідувачів сайту, осіб [38].
Цей показник характеризує стан сайту взагалі: чи правильний напрям діяльності (асортимент товарів) обрали власники, чи достатній рівень реклами тощо.
За показник Snv візьмемо кількість зацікавлених споживачів, які б хотіли придбати товар на сайті ТОВ «Star Link Group»:
Vnv = (36048/126756)*100% = 28,4%
Розрахуємо дохід, який би могло отримати ТОВ «Star Link Group» від впровадження Інтернет-магазину. Середня вартість однієї покупки складає 3000 грн.
Д = 36048 *3000 грн. = 108144 тис. грн.
На 28,4% компанія могла збільшити число своїх покупців та отримати дохід у 108144 тис. грн., якби ввела в експлуатацію Інтернет-магазин.
Розрахуємо прибуток від впровадження Інтернет-магазину (табл. 3.1).
Таблиця 3.1
Витрати на створення Інтернет-магазину ТОВ «Star Link Group»
Назва статей витрат Вартість, грн.
Створення Інтернет-магазину 25000
Реклама 200
Податки 200
Надбавка до ЗП менеджеру, який буде займатися оформленням замовлень 2200
Доставка 400
Канали зв’язку 500
ВСЬОГО 28500
До моменту початку функціонування Інтернет-магазину ТОВ «Star Link Group» витрати складатимуть 25000 грн., потім, після того, як його введуть в експлуатацію щомісяця на його обслуговування піде 3500 грн. Розрахуємо прибуток від створення Інтернет-магазину:
П = 108144-28500 = 79644 грн.
Прибуток у перший місяць після введення Інтернет-магазину ТОВ «Star Link Group» в роботу:
П = 108144-3500 = 104644 грн.
Таким чином, приблизний рівень прибутку за рахунок введення Інтернет-магазину ТОВ «Star Link Group» в роботу у рік становитиме 1255728 грн.
Фінансовий результат за 5 років відображено у табл. 3.2.
Таблиця 3.2
Прогнозовані фінансові результати від створення Інтернет магазину, грн.
Період D К 1/(1+d)i D*1/(1+d)i К*1/(1+d)i ЧДД
1 104644 67000 0,8 83715,2 53600 40835,2
2 104644 3500 0,641 67076,804 2243,5 65638,7
3 104644 3500 0,512 53577,728 1792 26556,8
4 104644 3500 0,411 43008,684 1438,5 17107,1
5 104644 3500 0,33 34532,52 1155 11015,7
Разом 523220 81000 281910,936 60229 161153