0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

Пошук та оцінка закордонних партнерів (ID:185177)

Тип роботи: курсова
Дисципліна:ЗЕД
Сторінок: 57
Рік виконання: 2016
Вартість: 400
Купити цю роботу
Зміст
ЗМІСТ ВСТУП 3 РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ПОШУКУ ЗАКОРДОННИХ ПАРТНЕРІВ 5 1.1. Передумови, мотивація, методи та форми виходу підприємств на зовнішні ринки 5 1.2. Партнери на світовому ринку: суть поняття, види, принципи вибору та оцінки 9 1.3. Способи встановлення контактів з контрагентами 13 РОЗДІЛ 2. АНАЛІЗ СУЧАСНОЇ ЗОВНІШНЬОЕКОНОМІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В УКРАЇНІ 20 2.1. Нормативно-правове забезпечення виходу українських підприємств на закордонний ринок 20 2.2. Аналіз сучасного стану присутності українських підприємств на закордонних ринках 24 2.3. Основні методи пошуку іноземних партнерів вітчизняними підприємствами 28 РОЗДІЛ 3. ШЛЯХИ ПОШУКУ ПЕРСПЕКТИВНИХ ЗАКОРДОННИХ ПАРТНЕРІВ 32 3.1. Заходи щодо сприяння виходу на закордонні ринки українських підприємств 32 3.2. Зарубіжний досвід державно-приватного партнерства 37 3.3. Пошук закордонних партнерів за сприянням ICC Ukraine 41 ВИСНОВКИ 46 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 49 ДОДАТКИ 53
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
ВСТУП Актуальність теми. Ефективність здійснення зовнішньоекономічної діяльності та діяльності підприємства в цілому залежить від ряду факторів. Недостатньо забезпечити підприємство необхідними ресурсами, побудувати ефективну організаційну структуру, створити якісний товар, розробити стратегію виходу на ринок та ін. Наявність надійних партнерів сьогодні є одним з ключових чинників розвитку зовнішньоекономічної діяльності підприємства. Тому ретельний пошук та обґрунтований вибір партнерів на закордонному ринку є важливою та необхідною складовою процесу управління підприємством. Проблема пошуку та вибору іноземних партнерів досліджується у працях таких вітчизняних та закордонних науковців: Кахович Ю.А., Карпенко М. О., Мних Є.В., Ільчук П. Г., Хеннінгссон Е., Рудента Е. та інші. Метою дослідження є вивчення процесу пошуку та вибору партнерів, який передбачає аналіз сучасних методів пошуку іноземних суб’єктів господарювання для здійснення зовнішньоекономічної діяльності, а також виявлення основних критеріїв при виборі майбутнього партнера. Реалізація поставленої мети зумовила потребу у розв’язанні таких завдань дослідження: • дослідити передумови, мотивацію, методи та форми виходу підприємств на зовнішні ринки; • розглянути суть, види, принципи вибору та оцінки партнерів на світовому ринку; • вивчити способи встановлення контактів з контрагентами; • дослідити нормативно-правове забезпечення виходу українських підприємств на закордонний ринок; • проаналізувати сучасний стан присутності українських підприємств на закордонних ринках; • розглянути основні методи пошуку іноземних партнерів вітчизняними підприємствами; • запропонувати заходи щодо сприяння виходу на закордонні ринки українських підприємств; • розглянути зарубіжний досвід державно-приватного партнерства; • розглянути можливість пошуку закордонних партнерів за сприянням ICC Ukraine. Об’єктом дослідження є процес пошуку перспективних закордонних партнерів вітчизнянними підприємствами при здійсненні зовнішньоекономічної діяльності. Предметом дослідження є теоретичні, організаційно-економічні та науково-практичні аспекти пошуку та оцінки закордонних партнерів. В процесі написання роботи було використано сукупність загальноприйнятих методів і прийомів наукового пізнання. Зокрема, методи аналізу, синтезу, індукції, дедукції було використано при дослідженні процесу пошуку та оцінки закордонних партнерів. Методи групування даних, економіко-статистичного аналізу було використано під час аналізу сучасного стану присутності українських підприємств на закордонних ринках. Графічний метод використовувався для схематичного зображення ряду для наочного подання інформації. РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ПОШУКУ ЗАКОРДОННИХ ПАРТНЕРІВ 1.1. Передумови, мотивація, методи та форми виходу підприємств на зовнішні ринки Мотиви виходу фірми на зовнішній ринок, як правило, розглядають на трьох рівнях: глобальному (сучасні тенденції міжнародних економічних відносин), національному (місце країни в міжнародному розподілі праці) і власне фірмовому. Важливою особливістю сучасності є зростання взаємозалежності економік різних країн, розвиток інтеграційних процесів, інтенсивний перехід цивілізованих країн від замкнутих національних господарств до економіки відкритого типу. Передумовами процесу глобалізації виступають: - міжнародна спеціалізація виробництва і торгівля товарами та послугами; - об'єднання сукупностей технологічно сполучених виробництв за допомогою однотипних технологічних ланцюгів; - конкурентна боротьба за ринки збуту в умовах надвиробництва в розвинених країнах; - виснаження природних ресурсів планети і загострення боротьби за їх використання; - збільшення ризику загально екологічної катастрофи; - інтернаціоналізація капіталу; - інформаційна революція, що забезпечує технічну базу для створення глобальних інформаційних мереж. Сучасна участь України в міжнародній економічній діяльності (національний рівень) обумовлена: РОЗДІЛ 3. ШЛЯХИ ПОШУКУ ПЕРСПЕКТИВНИХ ЗАКОРДОННИХ ПАРТНЕРІВ 3.1. Заходи щодо сприяння виходу на закордонні ринки українських підприємств У табл. 3.1 систематизовано основні бар’єри входу українських підприємств на закордонні ринки та заходи, які доцільно застосовувати з метою усування цих перешкод. Таблиця 3.1 Основні бар’єри та заходи входу українських підприємств на закордонні ринки № з/п Бар’єри входу українських підприємств на закордонні ринки Рекомендовані заходи для подолання бар’єру входу 1 Недостатній рівень кваліфікації персоналу або недостатня кількість кваліфікованого персоналу Розвиток внутрішнього потенціалу підприємств 2 Обмеженість величини оборотних активів для фінансування інтернаціоналізації Використання фінансових інструментів 3 Обмеженість інформації щодо характеристик закордонних ринків Спрощення доступу до закордонних ринків, інформатизація 4 Обмеженість інформації щодо рентабельності діяльності на закордонних ринках Спрощення доступу до закордонних ринків, інформатизація 5 Обмеженість часу, який менеджери підприємства можуть витрачати на управління інтернаціоналізацією Розвиток внутрішнього потенціалу підприємств 6 Відсутність взаємозв’язків з потенційними контрагентами за кордоном Розвиток внутрішнього потенціалу підприємств 7 Обмеження можливостей розроблення нових продуктів для підвищення рівня індивідуалізації задоволення потреб споживачів на закордонних ринках Розвиток внутрішнього потенціалу підприємств 8 Обмеженість інформації щодо бізнес-процедур на закордонних ринках Розвиток підприємництва та інноваційної діяльності 9 Обмеженість можливостей дотримання вимог, пов’язаних зі стандартами і якістю продукції відповідно до вимог на закордонних ринках Розвиток внутрішнього потенціалу підприємств 10 Обмеженість інформації щодо юридичного супроводження інтернаціоналізації Спрощення доступу до закордонних ринків, інформатизація За даними табл. 3.1 можемо зробити висновок, що основні бар’єри входу українських підприємств на закордонні ринки пов’язані із обмеженістю внутрішнього потенціалу підприємств (5 з 10 основних бар’єрів). І лише один бар’єр пов’язаний із обмеженнями розвитку підприємництва та інноваційної діяльності. Отже, основними бар’єрами входу українських підприємств на закордонні ринки є обмеженість фінансових та інших власних ресурсів підприємств. Тоді як зовнішніх бар’єрів входу є суттєво менше. 3.3. Пошук закордонних партнерів за сприянням ICC Ukraine На сьогодні в Україні діє Український національний комітет Міжнародної Торгової Палати (ICC Ukraine) уповноважений Світовою організацією бізнесу представляти на національній території сучасні тенденції бізнесу та сприяти розвитку міжнародного співробітництва. Міжнародна Торгова Палата, ICC– це впливова всесвітня організація, яка користується беззаперечним авторитетом у розробці сучасних правил та стандартів, які визначають ведення транскордонного бізнесу. ICC Ukraine перший національний комітет на території країн СНД у 1998 році отримав офіційні повноваження і сьогодні об’єднує національні підприємства та компанії нерезиденти, які представляють великий та середній бізнес. ICC Ukraine у 2008 році здобула світове визнання та статус “Investor in People” організації, що означає впровадження кращих практик організаційного розвитку на управління. Завдяки використанню стандарту “Investor in People” менеджментом ICC Ukraine було затверджено бачення, місія, стратегічні пріоритети та інші сучасні програми та напрямки діяльності. ВИСНОВКИ За результатами матеріалу викладеному у курсовій роботі можливо зробити наступні виводи: 1. Партнерські відносини це форма довготривалих, взаємовигідних відносин між суб’єктами ринку, які ґрунтуються на добровільності та рівності сторін з метою реалізації економічного інтересу. Партнерство включає в себе процес, в якому клієнт і підприємство-постачальник формують стійкі соціальні, економічні, обслуговуючі та технічні зв’язки з метою зниження загального обсягу витрат та / або підвищення вартості, таким чином, досягаючи взаємної вигоди. 2. У першому розділі проведена систематизації та аналіз методів пошуку іноземних партнерів для здійснення зовнішньоекономічної діяльності. Застосування таких методів при проведенні пошуку партнерів, а також обґрунтований вибір підприємств на основі детального аналізу дає можливість підприємствам налагодити стійку та надійну систему партнерських відносин. 3. На основі аналізу нормативно-правового забезпечення виходу українських підприємств на закордонні ринки виявлено, що в Україні немає нормативно-законодавчого акту, який би комплексно регулював інтернаціоналізацію українських підприємств. Нормативно-правове забезпечення виходу українських підприємств н закордонні ринки обмежене регулюванням сфери зовнішньоекономічної діяльності, що зменшує їхні можливості щодо виходу на закордонні ринки. 4. Виявлено, що сектор присутності на закордонних ринках українських підприємств охоплює, насамперед, три географічні ринки - країн СНД, Європи та Азії. Найширший сектор інтернаціоналізації українських підприємств - на ринках країн СНД, що, в першу чергу, зумовлено географічною близькістю цих ринків до України та схожими характеристиками закордонних ринків до ринку країни базування. Застосування українськими підприємствами кооперативних з об’єднанням капіталів та ієрархічних форм проникнення та присутності на закордонних ринках сконцентровано на ринках Європи. 5. У третьому розділі уточнено форми, методи та інструменти сприяння входу українських підприємств на закордонні ринки, що дозволить удосконалити інституціональне регулювання інтернаціоналізації українських підприємств шляхом підвищення рівня адаптації інструментів сприяння інтернаціоналізації до індивідуальних потреб українських підприємств. 6. На основі сегментації потенційних учасників програм сприяння входу українських підприємств на закордонні ринки та враховуючи етапи інтернаціоналізації підприємств розроблено систему сприяння входу українських підприємств на закордонні ринки. Практична реалізації такої системи дозволила сформувати модель оцінювання впливу програм сприяння входу українських підприємств на закордонні ринки та розробити систему заходів щодо підвищення ефективності програм сприяння інтернаціоналізації українських підприємств. 7. Основною метою програм сприяння входу українських підприємств на закордонні ринки є покращання міжнародної конкурентоспроможності вітчизняних підприємств і, як наслідок, формування позитивного сальдо торговельного балансу країни. Основне завдання формування та реалізації програм сприяння входу українських підприємств на закордонні ринки - стимулювання зовнішньоекономічної діяльності через сприяння вирішенню конкретних проблем, пов’язаних з цим і забезпечення позитивного результату діяльності підприємств на закордонних ринках, пришвидшення набуття досвіду діяльності на закордонних ринках управлінських працівників українських підприємств, що сприятиме підвищенню ефективності діяльності національних суб’єктів господарювання на світовому ринку. 8. Угоди з державно-приватного партнерства повинні надаватися в рамках відкритих та прозорих процедур, оскільки детальне економічне обґрунтування, система відповідних стимулів, точна оцінка ризиків та продумане управління ними є вирішальними для обох сторін — держави та приватного бізнесу. Всі проекти державно-приватного партнерства повинні бути побудовані таким чином, щоб досягався максимально можливий рівень соціально-економічного добробуту 9. Перспективним є пошук нових закордонних партнерів за допомогою ICC Ukraine. Головний напрямок діяльності ICC Ukraine – міжнародне співробітництво, створення умов для інтеграції українського бізнесу до міжнародної бізнес – спільноти.Стабільна позитивна динаміка розвитку, ефективне управління і значна підтримка з боку підприємств-учасників дають змогу ICC Ukraine впевнено знаходитись на новому якісному рівні діяльності. За допомогою заходів, які впроваджуються, ICC Ukraine буде спроможним краще координувати взаємодію учасників ринку. СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 1. Конституція України від 28 червня 1996 року 2. Господарський кодекс України F436-IV від 16.03.03 р [Електронний ресурс] // Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/436-15 3. Закон України «Про зовнішньоекономічну діяльність» // Верховна Рада УРСР; Закон від 16.04.1991 № 959-XII (Редакція станом на 15.09.2016) [Електронний ресурс]. — Режим доступу: zakon.rada.gov.ua/laws/show/959-12 4. Розпорядження Кабінету міністрів України «Про затвердження Концепції створення системи державної підтримки експорту України» №586-р від 01.08.2013 року [Електронний ресурс] // Режим доступу: http: //zakon2 .rada. gov.ua/laws/show/586-2013-р 5. Розпорядження Кабінету міністрів України «Про затвердження Плану заходів з розвитку та реалізації експортного потенціалу України і розширення зовнішніх ринків збуту товарів вітчизняних товаровиробників на період до 2015 року» №1206-р від 16.11.2011 року [Електронний ресурс] // Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1206-2011-р 6. Розпорядження Кабінету міністрів України «Про затвердження плану заходів щодо захисту інтересів національних товаровиробників на зовнішньому ринку» №35-р від 05.01.2011 року [Електронний ресурс] // Режим доступу: http://www.kmu.gov.ua/control/uk/cardnpd?docid=244001670 7. Постанова Кабінету міністрів України «Про затвердження Державної програми розвитку внутрішнього виробництва» №1130 від 12.09.2011 року [Електронний ресурс] // Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.Ua/laws/show/1130-2011-п 8. Постанова Кабінету міністрів України «Про затвердження Державної цільової програми розвитку українського села на період до 2015 року» №1158 від 19.09.2007 року [Електронний ресурс] // Режим доступу: http: //zakon4 .rada. gov.ua/laws/show/1158-2007-п 9. Постанова Кабінету міністрів України «Про утворення спеціалізованої акціонерної страхової компанії «Спецексімстрах» №1919 від 04.12.1998 року [Електронний ресурс] // Режим доступу: http: //zakon4 .rada. gov.ua/laws/show/ 1919-98-п 10. Дідківський М. І. Зовнішньоекономічна діяльність підприємств: навч. посіб. / М. І. Дідківський. — К.: Знання, 2006. — 463 с. 11. Домрачева М. 14 місць, у яких ховаються ваші гроші [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://europa-torgivlia.org.ua/news102/ 12. Досвід та перспективи впровадження державно-приватних партнерств в Україні та за кордоном / Б. Винницький, М. Лендьел, Б. Онищук, П. Сегварі. — К.: К.І.С., 2008. — 146 с. 13. Дроздова Г.М. Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності підприємства: Навч. посіб. для студ. вузів. – К.: Центр навч. літ., 2004. – 247 с. 14. Зовнішньоекономічні операції та контракти: Навч. посіб. / В.В. Козик, Л.А. Панкова, Я.С. Крап’як, О.Ю. Григор’єв, А.О. Босак. – 2-ге вид. – К. : Центр навчальної літератури, 2004. – 608 с. 15. Кахович Ю.А. Вибір зовнішньоекономічних партнерів - основа успішного бізнесу. [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://www.economy.nayka.com.ua/? op= 1&z=448 16. Мних Є.В. Аналіз ділового партнерства у виробничій діяльності [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://bit.ly/1JYUqb8 17. Підготовка та реалізація проектів публічно-приватного партнерства: Прак. посібник для органів місцевої влади та бізнесу. — К.: ФОП Москаленко О.М., 2011. — 140 с. 18. Попова Н. В. Розробка стратегії розвитку підприємства / Н. В. Попова, Н. М. Бєлєвцова // Вісник економіки транспорту і промисловості. - 2010. - № 29. - с. 359-363. 19. Радченко О. А. Фактори впливу на стратегічний розвиток підприємств-виробників споживчих товарів / О. А. Радченко // Вісник ХНУ. - 2011. - № 1. - с. 156-159. 20. Розвиток партнерства між місцевою владою та недержавним сектором у сфері надання громадських послуг: Монографія / О.В. Берданова, В.М. Вакуленко, М.Д. Василенко та ін.; За ред. Ю.П. Лебединського. — Ужгород: Патент, 2003. — 192 с. 21. Соловйова О. Концесійні угоди як форма державно-приватного партнерства // Київський студентський журнал міжнародного права.— 2006.— №4. — с. 109—118. 22. Топольницька Т. Б. Теоретичні засади організаційно-економічного забезпечення зовнішньоекономічної діяльності підприємства / Т. Б. Топольницька // Всеукраїнський науково-виробничий журнал «Інноваційна економіка». - 2013. - № 2. - с. 84-88. 23. Точицкая И, Неуманн А. Партнерство государственного и частого секторов // www. research.by. 24. Тюріна, Н.М. Зовнішньоекономічна діяльність підприємства [Текст]: навч. посіб. / Н. М. Тюріна, Н. С. Карвацька. - К. : ЦУЛ, 2013. – 408 с. 25. Управління міжнародною конкурентоспроможністю в умовах глобалізації економічного розвитку : Монографія: У 2 т. - Т.ІІ / Д. Г. Лук’яненко, А. М. Поручник, Л. Л. Антонюк та ін.; за заг. ред. Д. Г. Лук’яненка, А. М. Поручника. - К.: КНЕУ, 2006. - 592 с. 26. Циганкова Т.М., Петрашко Л.П., Кальченко Т.В. Міжнародна торгівля: Навч. посібник. - К.: КНЕУ, 2001. – 448 с. 27. Чухрай Н. І. Маркетингові технології створення нових ринкових просторів / Н. І. Чухрай, Р. Патора // Вісник Хмельницького національного університету. - 2009. - №5, Т. 3. - с. 124-128. 28. Шарингер Л. Новая модель инвестиционного партнерства государства и частного сектора // Российский экономический журнал.— 2004.— №9—10. — с. 41—52. 29. Щербак В.Г., Лозенко А.П. Проблеми проникнення вітчизнянних підприємств на зовнішні ринки // Фінанси України – 1999. - № 4. – с. 41-43 30. Donna Peek. Evaluating and selecting a strategic partner [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://bit.lv/1WvH9bW 31. Emma Henningsson, Emma Ruden. How to find an international business partner? Master’s thesis within Business Administration, 2007 , с.77 32. Hammami, M, Ruhashyankiko, J.-F, Yehoue, E.B. (2006). Determinants of Public-Private Partnerships in Infrastructure. IMF Working Paper, June // www.imf.org 33. Офіційний сайт Державної служи статистики України. [Електронний ресурс] // Режим доступу: - http://www.ukrstat.gov.ua 34. Офіційний сайт Підтримки українського експорту Міністерства економічного розвитку і торгівлі України. [Електронний ресурс] // Режим доступу: http://www.ukrexport.gov.ua 35. Офіційний сайт Українського національного комітету Міжнародної Торгової Палати. [Електронний ресурс] // Режим доступу: http://iccua.org/golovne-pro-icc-ukraine/
Інші роботи з даної категорії: