Історія підручникотворення в незалежній Україні (ID:212002)
Зміст
ЗМІСТ
ВСТУП 3
РОЗДІЛ І.ПІДРУЧНИКОТВОРЕННЯ В НЕЗАЛЕЖНІЙ УКРАЇНІ 4
1.1. Знахідки і втрати українського підручникотворення 4
1.2. Особливості підручникотворення в період незалежності 15
ВИСНОВКИ 19
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ: 20
Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність дослідження. На сучасному етапі розвитку української національної школи оновлення й удосконалення змісту навчання передбачає якісні зміни в теорії та практиці підручникотворення, оскільки суспільні й державні вимоги до якості освіти детермінують і нові вимоги до навчальної книги. Запровадження державного освітнього стандарту, нової структури школи, акцент на самостійне опрацювання навчального матеріалу потребують і нового підручника. Утім, сучасні дослідження засвідчують не завжди високу якість вітчизняних шкільних підручників, зокрема: невідповідність європейським стандартам, віковим і психологічним особливостям дітей, перевантаженість матеріалами, відсутність спрямованості на набуття стимулів до навчання тощо.
Проблема навчальної книги тісно пов’язана з теорією шкільного підручника та процесом підручникотворення на конкретному етапі розвитку школи. Її концептуальною основою виступає теорія шкільного підручника як галузь педагогічного дослідження, що вивчає дидактико-методичні аспекти даного виду навчальної літератури, а також закономірності конструювання підручника як книги (дизайн, поліграфічне оформлення, ілюстрації тощо), тобто розвивається на стику дидактики і книгознавства. Зазначена галузь невіддільна від процесу підручникотворення, є теоретичним підґрунтям його практичної реалізації. Цікаві, оригінальні, науково обґрунтовані вирішення тих чи інших завдань, пов’язаних з підготовкою підручника, збагачують концепцію навчальної книги, виступають джерелом нових ідей, теоретичних положень. Тому конструктивно-критичне вивчення досвіду теорії і практики підручника для школи першого ступеня є важливим джерелом розробки сучасної стратегії підручникотворення в галузі початкової освіти України.
Мета реферату – проаналізувати підручникотворення нашої країни.
Інші роботи з даної категорії: