Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність теми. Людство нині живе в епоху постіндустріального інформаційного суспільства, процеси глобалізації в якому є вкрай вираженими і дедалі посилюються. Активно трансформуються, видозмінюються смислові життєві орієнтири людей, трансформуються моральні норми і поведінкові стандарти між індивідуальної взаємодії, взаємин між індивідом і владою, особистістю та колективом.
За умов прискореного темпу розвитку (і соціального в тому числі) відбувається переоцінка цінностей, заміщення одних культурних зразків іншими, новини, і в цьому сенсі не може не зростати значення моди, як одного із показників рівня глобалізації, одного з важливих каталізаторів суспільних змін; мода відіграє роль механізму перетворення одних культурних зразків і стандартів масової поведінки на інші.
В ході історії розвитку людства, змінювалося як ставлення до моди, її значення в спільнотах, так і вона сама. В своєму природному становленні мода зародилася стихійно і спонтанно, але зусиллями зацікавлених осіб перетворилася на штучний і контрольований людьми соціально-культурний феномен.
Розкриття феномену формування французької моди періоду Великої французької революції та у наступні десятиліття потребує детального історичного та філософського осмислення. Інтерес до даного явища зумовлений насамперед тим, що сучасна мода відрізняється від моди попередніх культурних епох рівнем її впливу на людей, її активним та стрімким проникненням в нові, досі непідвладні їй сфери культури, що стає новою рисою нашого часу.
Мода актуалізує переломлення традиційних культурних форм сучасністю, поєднує їх та вибудовує на зміненому підгрунті нове оточення зміненої людини. Мода являє собою прояв людського існування, впливаючи на процеси культурної та соціальної динаміки, адаптації людей до культурних інновацій, технологічних змін, запроваджуючи новий лад суспільного життя в повсякденності. Можна з упевненістю стверджувати, що проникнувши в усі сфери людського життя, панування моди є тотальним. Мода пронизує особистість, стаючи для неї перепусткою в соціум.
Мода віддзеркалює епоху, найкраще відображає настрої людей, їхні норми і цінності в сучасному світі. Іще однією характерною рисою моди є її мінливість, як запорука недовговічності, що і слугує підгрунтям для визнання моди модою (тобто непостійністю, зміною).
Отже, мода – це комплексний феномен, що може досліджуватись в межах соціології, психології та культурології, та який впливає на всі сфери життєдіяльності соціуму. Тому дослідження джерел формування французької моди від епохи Людовика XIV до часів Коко Шанель є надзвичайно актуальною тематикою для нашого дослідження
Об’єктом дослідження є особливості джерел формування французької моди від Великої революції до Коко Шанель, а предмет дослідження – особливості та закономірності джерел формування французької моди від епохи Великої Французької революції до часів Коко Шанель.
Метою даної роботи є дослідити особливості джерел формування французької моди від епохи Великої революції до часів Коко Шанель. Виходячи з мети дослідження нами були поставлені такі завдання:
– дати загальну характеристику джерелам та історіографії проблеми;
– дати аналіз естетичному ідеалу і формуванню смаку в Франції в добу абсолютизму;
– прослідкувати особливості моди Великої Франкцузької революції;
– розглянути роль машинного виробництва у формуванні модного силуету;
– висвітлити світ високої моди Коко Шанель.
Методологічні засади. Відповідно до поставлених завдань основою дослідження є принципи системності. У загальнонауковому осмисленні проблем, порушених у магістерській роботі, використано емпірично-теоретичні методи дослідження:, для виявлення передумов виникнення та формування джерел формування французької моди в епоху від епохи Людовика XIV до “світу Шанель” застосовано історичний підхід, що дає змогу відобразити вказане явище в хронологічній послідовності. У дослідженні використано методи класифікації й типології, за допомогою яких відбувається поділ чоловічих та жіночих модних тененцій епохи та їхнє групування за структурно-типологічними ознаками. З метою виявлення художніх особливостей застосовано методи мистецтвознавчого аналізу, що дає змогу з’ясувати основні виражальні засоби формування Французької моди в епоху французької революції.
Хронологічні рамки охоплюють в історичній частині сягають епохи Людовика XIV, Великої французької революції та наступних десятиліть. Однак детальніший аналіз художніх явищ, типології та художніх особливостей творів проводиться на матеріалі XIX–XXІ ст., що дає оптимальну кількість фактологічної інформації для обґрунтованих висновків і результатів.
Територіальні межі дослідження стосуються, як території Франції вказаного періоду та території джерелознавчих та історіографічних досліджень присвяченій ції проблематиці.
Наукова новизна магістерської роботи визначається у комплексному досліджені, систематизації, аналізу та узагальнення зібраних матеріалів і публікацій на означену тему проведено дослідження джерел формування Французької моди від епохи Людовика XIV до часів Коко Шанель.
Практичне значення отриманих результатів полягає в тому, що його фактологічний матеріал, основні положення, результати і висновки можуть залучатися при читанні загальних та спеціальних лекційних курсів у вищих навчальних закладах.
Структура роботи визначена завданням, характером та метою дослідження. Робота складається зі вступу, п’яти розділів, висновків та списку використаних джерел.