Розвиток музичного смаку (ID:162009)
Зміст
ЗМІСТ
Вступ ....................................................................................................................... 3-4
Розділ І. Роль музичного мистецтва в розвитку дітей ................................ 5-20
1.1. Музичне мистецтво у сучасному соціокультурному освітньому процесі.......................................................................................................................5-7
1.2. Становлення уроку музики як уроку мистецтва ........................................ 7-17
1.3. Сприйняття музики у вихованні учнів загальноосвітньої школи .......... 17-20
Розділ ІІ. Розвиток музичного смаку дітей на уроках музики ................ 21-28
2.1. Погляди вчених на проблему розвитку музичного смаку школярів ...... 21-23
2.2. Класична музика як засіб залучення дітей до світової музичної культури............................................................................................................... 23-25
2.3. Розвиток музичного смаку школярів на основі застосування класичної музики .................................................................................................................. 25-28
Висновки ................................................................................................................. 29
Використана література .................................................................................. 30-31
Зразок роботи
Актуальність дослідження. Розвиток у школярів здатності повноцінно сприймати музику здійснюється за двома тісно пов'язаними між собою напрямами. Перший - це розвиток у широкому плані, коли у дітей формується здатність розуміти роль і місце музики в житті людини, її багатство і різноманітність, а також усвідомлювати і систематизувати музичні враження, що отримані з навколишнього життя.
Другий напрям передбачає розвиток музичного сприйняття в цілому і окремих його компонентів як музичної здібності, як психологічного процесу.
Усі види діяльності дітей на уроці об'єднує важливе завдання - формування здатності глибоко сприймати і переживати емоційно-естетичний зміст музики, розуміти її зв'язок із життям, усвідомлювати образність і виразність музичного твору.
Сучасна дитина отримує з навколишнього життя значну кількість музичних вражень, але вона не спроможна самостійно розібратися в них. Тому вона або «пропускає їх повз вуха», сприймаючи лише як звуковий фон, або ж звертає увагу на легку музику, що доволі часто позбавлена змісту, є малохудожньою і не вимагає жодних зусиль для її засвоєння.
Отже, одне із завдань полягає в тому, щоб допомогти дітям орієнтуватися в яскравому і різноманітному світі музики, навчити їх виділяти «крупні» та найбільш значущі ознаки, орієнтири (музичні жанри, форми, тембри інструментів і голосів).
Формування в учнів здатності розуміти музику, розбиратися в ній - найважливіше завдання вчителя музики, яке має реалізовуватись систематично, послідовно і потребує значного часу.
Сприйняття музики являє собою єдність емоційного та свідомого, почуттів і розуму. Тому здатність до свідомого сприйняття музики обов'язково передбачає розвиток музичного мислення дітей. Музичне мислення слід розглядати як один із видів мислення в цілому. Аналізуючи з дітьми музичний твір, учитель навчає їх встановлювати зв'язок між загальним характером музики і засобами виразності, що використані композитором.
Об’єкт дослідження – класична музика як засіб формування музичного смаку школярів.
Предмет дослідження – формування музичних смаків школярів.
Мета дослідження - розглянути процес формування музичного смаку школярів, а також його особливості при використанні класичної музики.
Згідно з метою і предметом дослідження було визначено такі завдання дослідження:
1) розглянути поняття про музичний смак;
2) дослідити процес формування музичного смаку в учнів основної школи;
3) виявити особливості впливу класичної музики на становлення музичного смаку школярів.
Методи дослідження. Для розв’язування поставлених завдань використано такі методи наукового дослідження: теоретичний аналіз наукових літературних джерел, синтез, узагальнення, порівняння, конкретизація.
Інші роботи з даної категорії: