Методологічні аспекти використання музикотерапії на уроках музичного мистецтва (ID:470823)
Зміст
ВСТУП ........................................................................................................................3
РОЗДІЛ 1. МУЗИКОТЕРАПЕВТИЧНИЙ ВПЛИВ НА ОСОБИСТІСТЬ ЯК ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНА ПРОБЛЕМА …………………………………….......5
1.1. Музикотерапія: дефінітивний аналіз ……………………………….………...5
1.2. Особливості музикотерапії як психотерапевтичного методу…………........7
1.3. Види, форми, напрямки та методи лікувального впливу музикотерапії……………….........................................................……………….…….12
РОЗДІЛ 2. ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ МУЗИКОТЕРАПІЇ У ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ: МЕТОДОЛОГІЧНИЙ АСПЕКТ ..........................................................................…………….………………...15
2.1. Методика застосування групової музикотерапії…………….......................15
2.2. Застосування музично-терапевтичних ігор на уроках музики як одного із засобів музикотерапевтичних технологій …………………………………………….17
2.3. Аналіз застосування музикотерапевтичних технологій на уроках музики…………………………………………………………………………………..21
ВИСНОВКИ …………………………………………………………….................24
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ….. …………………………………......26
ДОДАТКИ…………………………………………………………………………29
Зразок роботи
Актуальність проблеми та її недостатнє розробленість у вітчизняній корекційній педагогіці обумовили вибір теми курсового дослідження: «Методологічні аспекти використання музикотерапії на уроках музичного мистецтва».
Об’єкт дослідження: процес корекційно-виховної роботи на уроках музики засобами музикотерапії.
Предмет дослідження: шляхи застосування музичної терапії як засобу корекційно-виховної роботи на уроках музики.
Мета дослідження полягає в обґрунтуванні, визначенні шляхів застосування музичної терапії як засобу корекційно-виховної роботи на уроках музики.
Відповідно до мети курсового дослідження було визначено такі завдання:
-розглянути музикотерапевтичний вплив на особистість як психолого-педагогічну проблему;
-дослідити особливості використання музикотерапії у загальноосвітніх навчальних закладах, зокрема через призму його методологічного аспекту;
-зробити висновки.
Розв’язання визначених завдань здійснювалось із використанням взаємодоповнюючих загальнонаукових методів теоретичного та емпіричного дослідження, що забезпечило можливість комплексного пізнання предмета дослідження.
Теоретичні методи: теоретичний аналіз і синтез філософської, психологічної, мистецтвознавчої та методичної літератури з проблеми дослідження; узагальнення, порівняння, абстрагування, конкретизація, для висвітлення власне поняття творчості;
Емпіричні методи: спостереження, анкетування, аналіз шкільної документації, бесіда, аналіз продуктів діяльності учнів.
База дослідження: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 18 м. Вінниця
Структура дослідження. Курсова робота складається зі вступу, двох розділів, висновків до кожного розділу, загальних висновків, списку використаних джерел, додатків.
РОЗДІЛ 1
МУЗИКОТЕРАПЕВТИЧНИЙ ВПЛИВ НА ОСОБИСТІСТЬ ЯК ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНА ПРОБЛЕМА
1.1.Музикотерапія: дефінітивний аналіз
Поняття «музикотерапія» має греко-латинське походження і в перекладі значить «лікування музикою». Наявна нині низка трактувань терміну «музикотерапія». Для прикладу, німецьким товариством музикотерапії вона визначається як "практично зорієнтована наукова дисципліна", тісно пов'язану з медициною, суспільними науками, психологією, музикознавством та педагогікою.
Велика частка науковців включають музикотерапію в ряд допоміжних засобів психотерапії, засобів специфічного підготування пацієнтів до використання складної терапевтичної методики. Іншими авторами визн
Інші роботи з даної категорії: