0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

Розвиток виконавських навичок учнів молодших класів на заняттях фортепіано (ID:939780)

Тип роботи: магістерська
Сторінок: 107
Рік виконання: 2021
Вартість: 500
Купити цю роботу
Зміст
ВСТУП…………………………………………………………………………… 3 РОЗДІЛ 1. Методика викладання – як важливий процес виховання виконавських навичок в учнів молодших класів……………………………….9 1.1. Посадка і постановка рук при грі на фортепіано …….…..………………..9 1.2. Основні принципи технічного розвитку учнів молодших класів…….….11 1.3. Формування виконавської майстерності учнів молодших класів у роботі над творами технічного характеру……………………… …………………14 1.4. Розвиток виконавських навичок та їх вплив на формування методики викладання гри на фортепіано в молодшому шкільному віці…………….….18 1.5. Формування ігрових навичок учнів молодших класів на заняттях з ансамблевої гри…………………………………………………………………..23 1.6 Особливості методичної підготовки та психолого-педагогічного впливу викладача на формування виконавських здібностей учнів……….…………..32 ВИСНОВКИ до 1 розділу……………………………………………………….34 РОЗДІЛ 2. Інноваційна складова у розвитку музичного репертуару для фортепіано як засіб формування виконавських навичок учнів мистецьких шкіл……………………..………………………………………………………..36 2.1. Теоретико-методологічні підходи дослідження інновацій у навчанні учнів молодших класів……………….………………………………………….36 2.2. Інноваційні технології викладання у розвитку виконавських навичок на прикладі дистанційної форми навчання………………………………………..50 2.3 Компонентна структура фортепіанної підготовки з використання інноваційних технологій .....................................................................................60 2.4 Принципи та педагогічні умови формування виконавських навичок учнів молодших класів ..................................................................................................70 3 2.5 Короткі відомості про власну творчу діяльність…………………………81 2.6 Методичні рекомендації до авторської збірки «Музичний лабіринт» Віталія Логіна ……………………………………………………………………84 ВИСНОВКИ до 2 розділу……………………………………………………….89 ВИСНОВКИ……………………………………………………………………..91 Список використаної літератури…………………………………………….....95 Додатки ………………………………………………………………………….99
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
ВСТУП «Все пізнається в процесі – де викладач та учень успішна формула взаємодії методів роботи при правильному підібраному репертуарі» В.ЛОГІН Актуальність теми дослідження. Однією з поширених форм роботи з дітьми сьогодення є індивідуальні заняття з фортепіано. У музичних та мистецьких школах вони починають свій шлях з шестирічного віку. Багато дітей з хорошими даними потребують сучасного матеріалу на основі фольклору, естради, джазу, народних танців, знайомих мелодій з кінофільмів та Інтернету, написаних зручною аплікатурою, легкою фактурою, зрозумілою музичною мовою на основі змішаних стилів. Вкрай необхідними є цікаві ансамблі, які збагачують репертуар викладача. Доказом цього є виступи учнів на численних конкурсах, фестивалях, звітних концертах. Дітей досить важко зацікавити музикою в сучасному світі, де основними конкурентами є гаджети та комп’ютерні ігри, не завжди гарним рішенням є виконання класичного репертуару, запропонований нами методичний матеріал є гарним рішенням який поспішає на допомогу викладачу. Перемагати природу дитини слід не швидкісними методами, а сучасним репертуаром, який може бути рятівником в багатьох складних ситуаціях. Саме художні образи, використані у простих творах формують у дітей цілий ряд людських якостей та рис характеру. Розвиток виконавських навичок, умінь, музично-творчих здібностей учнів дитячих музичних шкіл та шкіл мистецтв має величезну можливість відкриття духовного становлення особистості учня та її творчої самореалізації. Високий рівень підготовки учнів дитячих музичних шкіл та шкіл мистецтв обумовлений сформованістю виконавських навичок, інструментальної, зокрема фортепіанної підготовки, що є особливо важливим 5 у відповідності до сучасних вимог музично-педагогічної практики, та в умовах підвищення стандартів мистецької освіти. Умовою для повноцінної навчальної діяльності учнів у дитячій музичній школі, на всіх етапах розвитку, є необхідне якісне володіння музичним інструментом. А сам процес формування виконавських навичок гри на фортепіано в учнів дитячих музичних шкіл нерозривно пов'язаний як з глибоким осмисленням змісту самого процесу музичної освіти, так і розумінням ролі мистецтва в людській діяльності. Формування виконавських навичок гри на фортепіано сприяє всебічному музичному розвитку учнів і передбачає систематизоване вивчення творів різних жанрів, стилів і форм на матеріалі кращих зразків музичної культури. З цієї позиції важливого значення набуває ефективне формування в учнів дитячих музичних шкіл виконавських навичок гри на фортепіано на базі надання комплексу знань у сфері жанрово-стильових особливостей музичного мистецтва [7, с.22]. Перед українською педагогікою мистецтва, в сучасних умовах реформування національної системи освіти, поставлені завдання щодо творчо-інтелектуальних можливостей, духовно-культурного розвитку підростаючого покоління, художньо-естетичних потреб, формування естетичної свідомості та смаків учнів, відчуття і усвідомлення краси й гармонії в мистецтві та житті. Новітній репертуар надає крила викладачу для успішного професійного навчання дітей різного віку. Отже, за роки педагогічної діяльності я створив нотний посібник «Музичний лабіринт», який містить в собі різноманітні за формою твори. Його мета підпорядкована необхідністю поповнення сучасного фортепіанного репертуару. Збірник написаний в контексті творчої професійної роботи з дітьми початкових класів з урахуванням їх розвитку, запитів, бажань, думок, емоцій. Ми рекомендуємо цей посібник для викладів музичних та мистецьких шкіл, студентам навчальних закладів, що скоротить 6 час на пошук дитячого репертуару, який згідно навчальних планів, повинен широко використовуватися в навчально-виховному процесі. Стан висвітлення проблеми в сучасній науково-педагогічній літературі. Аналізуючи процес набуття учнем знань, в контексті фортепіанного навчання в музичних школах та набуття умінь і виконавських навичок гри на фортепіано, як найбільш місткі, всеохоплюючі категорії, містять у собі музичні явища та факти, в сукупності сучасної інформації, отриманої учнем у класі фортепіано. Підтримка у вигляді спеціально розроблених форм, методів і засобів виконавських впроваджень, за допомогою яких вирішуються творчі практичні завдання. Виконавські навички – це найвищий щабель творчого, перетворюючого втілення знань у навчальній роботі, який передбачає автоматизоване використання у процесі музично-виконавської діяльності. Багато наукових робіт були присвячені розв’язанню основних проблем фортепіанної та виконавської майстерності учнів, про це писали: Г.Нейгауз, О.Ніколаєв, Е.Абдуллін, О.Гольденвейзер, О.Алексеєв, Г.Артоболевська, Л.Баренбойм, Л.Гінзбург, Д.Кабалевський, Г.Коган, Є.Ліберман, С.Мальцев, Я.Мільштейн, Н.Перельман, С.Савшинський, Г.Ципін та ін. Також проблеми психології музичного виконавства розглянуто у працях В.Зеленіна, І.Коломійця, С.Мальцева, О.Ніколаєнко, І.Пилипенко. Питання, пов’язані з дослідженням музичних жанрів, стилів та жанрово-стильових підходів було розглянуто у працях М.Арановського, Д.Волова, О.Геро, Б.Гнилова, Г.Григор’єва, Н.Драч, О.Зайченко, М.Калашник, В.Клін, В.Конен, Л.Корній, А.Коробової, Л.Крупіної, Л.Мазеля, Є.Назайкинського, Л.Ніколаєвої, О.Соколова, Т.Попової, І.Тайманова, Т.Франтової, В.Холопової, В.Цуккермана, О.Щолокової та ін. [21, с. 3]. Конкретизація характерних особливостей процесу фортепіанної підготовки учнів дитячих музичних шкіл, з якими стикаються викладачі фортепіано та учні, аналіз основних проблем, які засвідчують важливість значення формування виконавських навичок гри на фортепіано. В цьому 7 контексті, саме ці сформовані виконавські навички гри на фортепіано в учнів дитячих музичних шкіл забезпечують повноцінну навчально-музичну діяльність у загально-естетичному розвитку, інтелектуально-пізнавальному, та творчо-виконавському процесі, безпосереднім забезпеченням процесу поточного фортепіанного навчання, аспектах оприлюднення результатів навчальної діяльності. Метою дослідження є процес розвитку виконавських навичок та методики викладання гри на фортепіано для учнів молодших класів. Завдання дослідження: 1. Дослідити особливості розвитку виконавських навичок гри на фортепіано для учнів молодших класів. 2. Окреслити загальні умови успішного розвитку учня молодших класів. 3. Визначити фактори що впливають на процес розвитку виконавських навичок гри на фортепіано для учнів молодших класів. 4. Дати характеристику виконавських навичок як важливому процесу розвитку учня-піаніста. 5. Розкрити інноваційну складову у розвитку виконавських навичок учнів мистецьких шкіл в умовах дистанційного навчання. 6. Узагальнити компонентну структуру фортепіанної підготовки учнів молодших класів на основі використання інноваційних технологій. Об’єкт дослідження: - вплив педагогічного процесу на розвиток виконавських навичок гри на фортепіано учнів молодшого віку. Предмет дослідження: - з’ясувати особливості розвитку виконавських навичок гри на фортепіано учнів молодших класів. Методи дослідження: 1. Аналіз наукової літератури. 2. Аналіз педагогічного досвіду кращих педагогів, психологів, теоретиків, що вивчали процес розвитку виконавських навичок гри на фортепіано учнів молодших класів. 8 3. Узагальнення принципів розвитку методики викладання виконавських навичок на фортепіано для учнів молодших класів. 4. Синтез та взаємодія педагогічної та учнівської культури викладання гри на фортепіано. Наукова новизна проведеного дослідження полягає у комплексному вивченні процесу розвитку виконавських навичок учнів молодших класів на заняттях фортепіано та використанні інноваційних технологій у формуванні компонентної структури фортепіанної підготовки молодших школярів в умовах дистанційної форми навчання. Практична значущість роботи та отриманих результатів дослідження зумовлена можливістю їх використання у практиці викладання професійно-зорієнтованих дисциплін з підготовки фахівців спеціальності 025 «Музичне мистецтво» на кафедрі музики ЧНУ ім. Ю. Федьковича, організації майстер-класів, методичних семінарів присвячених проблемі розвитку музично-виконавської майстерності в класі фортепіано. Апробація результатів дослідження. Результати проведеного дослідження були оприлюднені на вузівській та Міжнародній науково-практичній конференціях у формах наукової публікації й доповіді: «Розвиток виконавських навичок учнів середніх класів на заняттях з фортепіано» (м. Чернівці, 21 квітня 2021 р.,) та в роботі VІ Міжнародної науково-практичної конференції «Мистецька освіта ХХІ століття: виклики сьогодення» (м. Кропивницький, 15-16 квітня 2021 р.,) на тему: «Інноваційна складова у розвитку музичного репертуару для фортепіано як засіб формування виконавських навичок учнів мистецьких шкіл». Структура роботи: складається зі вступу, двох розділів, висновків, списку використаної літератури, додатків.