Зразок роботи
У сучасному світі існує величезна кількість засобів, форм та способів
комунікації, і більша частина з них пов’язана з процесом глобалізації, а саме з
сучасними технічними можливостями, які представленні використанням
глобальної мережі Інтернет. Тому саме спілкування займає особливе місце в
житті суспільства та кожної особистості. Традиційно розрізняють
міжособистісну, групову, міжкультурну та масову комунікацію. Проте, все
більшого поширення в наш час набуває електронна комунікація, яка спирається
на нові технології і надає користувачам унікальні можливості спілкування,
навчання, дослідження і навіть ведення бізнесу. Головна особливість
віртуального спілкування – відносини, в яких знаходяться одержувачі та
відправники повідомлень, та ролі, які вони на себе беруть. Завдяки анонімності,
доступності та безпечності людина формує довірчі відносини навіть з
малознайомими та незнайомими людьми. У віртуальній реальності такі поняття
як соціальний статус, зовнішній вигляд, вік та стать не відіграють велику роль.
Інтернет-мережа дозволяє формувати нову ідентичність, створювати новий
образ і здійснити нереалізовані потреби. Завдяки легкості освоєння і
використання, Інтернет охоплює все більшу аудиторію.
У комунікації, крім усього іншого, можна виділити ще один аспект, а саме
гендерний. Наприклад, маються на увазі чоловічі та жіночі стереотипи
комунікативної поведінки. Гендерні стереотипи – це стійкі уявлення про риси,
якості, можливості та поведінку чоловіків та жінок. Безперечно, стереотипи
тісно пов’язані з гендерними ролями, які були закріплені через систему
культурних норм функціональними спеціалізація ми чоловіка і жінки у
суспільстві. Саме поняття «гендер», на відміну від статі, означає «соціальні
очікування» щодо представників чоловічої та жіночої групи. Стереотип
виступає справжнім засобом відтворення особливого типу гендерних відносин,
4
адже на мовленнєвому, ментальному і поведінковому рівні фіксує «очікування»
соціуму і нормативну відповідь особистостей.
Метою дослідження: виявити особливості комункації та гендерних ознак
в соціальних мережах.
Об'єкт дослідження є англомовні тексти повідомлень користувачів
соціальних мереж Facebook та Myspace і мікроблогів Tumblr та Twitter.
Предметом дослідження є лексичні, граматичні та прагматичні
особливості англомовних повідомлень в соціальних мережах Facebook та
Myspace і мікроблогах Tumblr та Twitter, зумовлені гендерною специфікою.
Матеріалом дослідження слугували понад 100 англомовних
міжособистіних і напівофіційних публічних повідомлень у соціальних мережах
Facebook та Myspace і мікроблогах Tumblr та Twitter. Аналізовані повідомлення
друкувались на «стінах» користувачів.