0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

Концепти єротики в українській літературі 20-30 рр. ХХ ст.. (Є.Плужник, В.Підмогильний)» (ID:1127861)

Тип роботи: дипломна
Дисципліна:Література
Сторінок: 56
Рік виконання: 2019
Вартість: 300
Купити цю роботу
Зміст
ЗМІСТ Вступ …………………………………………………………………………..3 Розділ І. Сексуальна революція в 20-ті рр.. ХХ ст.: філософські передумови, соціокультурний та політичний контекст ……………………6 Розділ ІІ. Еротичне художнє мислення в українській прозі 20-30 рр. ХХ ст. 2.1. Критичне сприймання роману В.Підмогильного «Місто» в контексті еротики …………………………………………..18 2.2. Соц реалістичні мотиви еротики в романі Є.Плужника «Недуга» ………………………………………………....33 Висновки ……………………………………………………………………….51 Список використаних джерел ………………………………………………..54
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
ВСТУП Актуальність дослідження. Літературний процес 20-30 рр. ХХ ст.. характеризувався небувалим спалахом творчої активності українських літераторів, явленої у великій кількості створеного, за визначенням Майка Йогансена – “творчого доробку”, який засвідчив якісно новий мистецький рівень літератури, орієнтованої на європейські культурні зразки. Проте художнє надбання ери “українського ренесансу” не мало ґрунтовного наукового осмислення в радянський період. В сучасному літературознавстві відзначається підвищений інтерес до означеного періоду, він в одночас все ще залишається недостатньо дослідженим. Реінтерпретація прози 20-30-х рр. мотивується завданнями сучасного літературознавства “дати науковий образ століття”, що неможливе без усебічного осягнення її художньо-естетичного потенціалу. Любовний дискурс 20-х років поповнювався аспектами соціалістичного стилю життя, суттєвим впливом соціалістичної утопічної свідомості, істотною ознакою якого було свідоме пригнічення потреб особистого життя на користь суспільного. Євген Плужник у романі "Недуга" зображує процеси, що ними супроводжувалось будівництво комуністичного майбутнього, а саме: маргіналізацію приватної сфери, другорядність внутрішніх потреб перед зовнішніми, що породжували форму людської екзистенції типу соціальної функції. До системного аналізу інтерпретації еротичних мотивів залучений один із найпопулярніших творів радянської літератури 20-30-х рр. – "Роман Міжгір'я" Івана Ле як "текст-основоположник" (за К.Кларк) соцреалістичної доктрини еросу. У зв'язку з цим для реінтерпретації роману використані сформульовані вченими-славістами висновки про наявність "різноманітних соціалістичних реалізмів", витоки яких вбачаються не в теоретизуванні, а в "практичних прикладах", тобто у оформленні "текстів-основоположників", що визначили тип радянського соцреалістичного роману. До таких належить "Роман Міжгір'я" Івана Ле, у якому, як і в романі "Недуга" Євгена Плужника, змодельовано образ супергероя в літературі, і заявлено соцреалістичний еротичний модус. Метою співвіднесення модерністського і соцреалістичного аспектів еросу є пошуки не їх разючої несумісності, а точок дотику, спільних джерел, що визначають межу, граничність, за якою ерос, еротичне мислення втрачає свою сутність. Все це і зумовило вибір теми моєї бакалаврської роботи «Концепти єротики в українській літературі 20-30 рр. ХХ ст.. (Є.Плужник, В.Підмогильний)» Обєктом дослідженя виступає літературна спадщина В.Підмогильного та Є.Плужника. Предметом роботи виступає еротичне художнє мислення в романах «Місто» та «Недуга». Метою роботи є дослідження української прози 20-30-х рр. ХХ ст. у контексті еротичної свідомості. Поставлена мета передбачає вирішення таких завдань: • філологічно прокоментувати формування еротичних концептів в суспільно-філософській та літературно-критичній думці 20-30-х рр.; • визначити спрямованість еротичної проблематизації української прози; • відстежити поетапність формування понять єротики та сексуальностї революції в українській літературі 20-30 рр. ХХ ст; • осмислити модифікації еротичного героя в окреслених парадигмах; • обґрунтувати особливості функціонування еротичних мотивів, концептів як поетологічну систему, що репрезентує еротичний дискурс. Наукова новизна роботи полягає у тому, що феномен еротичної самосвідомості розглядається як художньо-естетична проблема 20–30-х рр. ХХ ст. як надзвичайно важливий фактор, що формує досить суперечливий художній світ української прози. Практичне значення роботи полягає у тому, що вона є дослідженням особливостей еротичної самосвідомості як ціннісного фактора самосвідомості літературної, здійсненого на матеріалі найбільш значних творів української прози 20-30-х рр. ХХ ст. Аналіз системи еротичних мотивів, концептів, особливостей еротичної свідомості й самосвідомості, модифікацій кохання, представлений у дисертації, відкриває перспективи дослідження специфіки художнього мислення 20-30-х рр. Запропонований варіант інтерпретації художньо-естетичних позицій прози дозволяє зробити уточнення щодо особливостей особистісного світосприйняття крізь призму еротизму. Висновки, запропоновані в роботі, можуть бути корисні літературознавцям, культурологам, соціологам, які досліджують феномен еротичної літератури. Результати дослідження можуть зацікавити викладачів, які читають курси і спецкурси з історії української літератури ХХ ст.