Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність дослідження. Найпопулярнішим жанром дитячої літератури є казка. Слушно зауважує Л.Ф.Дунаєвська: «Чим глибше людство досліджує світ, тим більше загадок постає перед ним. І однією такою загадкою є те, що й малу дитину, й дорослу людину хвилюють... казки».
Казка – один з основних жанрів у творчості письменників та поетів, у культурі усіх народів. Казка зародилася як жанр усної народної творчості, але згодом трансформувалася і стала невід’ємною частиною авторської творчості. В різних країнах, у різні часи покоління митців зверталися до чарівного світу казки, що є необхідним для гармонійного розвитку особистості, не тільки дитини, але й дорослого, бо без надії і мрії неможливо прожити життя.
На жаль, сучасні методичні дослідження щодо роботи з казкою в початковій школі основну увагу приділяють питанням фольклорної казки, з’ясуванні її місця та значення у формуванні духовного потенціалу особистості тощо. Утім, практично відсутні методичні розробки з проблеми роботи над зарубіжною літературною казкою в початковій школі, незважаючи на те що в усіх класах початкової ланки вона введена до навчальних програм з читання.
Літературна казка належить до числа найбільш популярних жанрів мистецтва слова. Її вивченню присвячено безліч робіт, число яких рік у рік тільки збільшується. Однак проблеми становлення казкового жанру в літературі до цих пір залишаються майже не висвітленими. Однією з таких «білих плям», які заслуговують ретельного вивчення та аналізу, є літературно-казкова творчість Людвіга Тіка, який вніс вагомий внесок в процес розвитку і формування жанру літературної казки в німецькій літературі.
Головне художнє відкриття романтизму - народження жанру літературної казки, полягало в тому, що романтики вперше зробили казковість усвідомленою. Таким чином, особливості та роль доби романтизму у розвитку літературної казки визначили актуальність вибору теми.
Романтизм як певний тип культури в різних країнах мав свої національні особливості. У Німеччині, роздрібненій більш як на 360 великих і малих суверенних держав – королівств, рицарських володінь, уся інтелектуальна енергія виплеснулася в галузь теорії, що знайшло відображення в філософсько-естетичних шуканнях, художній літературі, але невід’ємною частиною розвитку німецького романтизму стала казка, яка і зараз не втрачає своєї актуальності.
Об’єкт дослідження: творчість німецьких романтиків, як надбання світової літератури.
Предметом дослідження: виступає казка як перлина німецької романтичної літератури.
Мета дослідження: визначити місце і роль жанру казки у творчості німецьких романтиків.
Виходячи з мети нашого дослідження перед нами постають наступні завдання:
Дослідити етапи розвитку німецького романтизму;
Окреслити місце і роль жанру казки у німецькому романтизмі;
Охарактеризувати роль літературної казки на прикладі казок Людвіга Тіка.
Методи дослідження: описовий метод, метод компаративного аналізу, метод компонентного аналізу, аналіз наукової, методичної та художньої літератури.
Структура роботи. Курсове дослідження складається зі вступу, теоретичного та практичного розділів, висновків та списку використаних джерел.