Сонетарій Дмитра Павличка (ID:178803)
Зміст
ЗМІСТ
ВСТУП………………………………………………………....…………….…4-5
РОЗДІЛ І. ІСТОРІОГРАФІЯ СОНЕТА: ПРОБЕМИ ЖАНРОЛОГІЇ ТА ПОЕТИКИ…………………………...…………………………………...….. 6-19
1.1. Літературознавчі традиції дослідження сонета в ХХ ст………......….6-11
1.2. Новітні методологічні підходи до вивчення сонета……….....…...…11-15
1.3. Літературознавчі студії Д.Павличка як теоретико-методологічна основа дослідження сонетарію……………………………………….....…………...15-19
Висновки до Розділу І……………………………………………….....………..20
РОЗДІЛ ІІ. ХУДОЖНІЙ СВІТ СОНЕТАРІЮ Д.ПАВЛИЧКА.............21-47
2.1. Перекладні сонети Д.Павличка: компаративний аспект…….…....…..21-25
2.2. Антропоцентрична та аксіологічна проблематика сонетів Д.Павличка………………………......……...………………………….……..25-28
2.3. Геопоетика як чинник художнього світу сонетних циклів…….......…28-30
2.4. Образно-стильові особливості сонетів Д.Павличка……………….......30-33
2.5. Динаміка інтимних мотивів у «Білих сонетах»………………….....….34-39
2.6. Філософські мотиви збірки «Сонети подільської осені»…….….....…39-43
2.7. Жанрові модифікації сонетів: традиції і новаторство……......…….....43-45
2.8. Структурно-стилістичні і версифікаційні особливості сонетів Д.Павличка........................................................................................................45-47
Висновки до Розділу ІІ………………………………........……………...….47-48
РОЗДІЛ ІІІ. ОСОБЛИВОСТІ ВИВЧЕННЯ СОНЕТА В ШКІЛЬНОМУ
КУРСІ………………………………………………....…………..…………49-70
3.1. Поняття “компетентність”, “ключова компетентність”, “компетентнісний підхід”………...………………………………………………………...…….49-55
3.2. Реалізація ключових компетентностей на основі сонетарію Дмитра Павличка…………………………………………………........…..…………55-56
3.3. Особливості вивчення сонетів Дмитра Павличка на уроках літератури………………………...............……………...……………………56-63
3.4. Розробка відкритого уроку літератури на тему «Сонети Дмитра Павличка»…………………………………………….........…………..……..63-70
Висновки до розділу ІІІ………………………….......………….………..….70-71
ВИСНОВКИ………………………………………….....……………..…….72-73
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ……………………….……..…74-77
Зразок роботи
ВСТУП
Дмитро Павличко – один із найталановитіших та найвизначніших письменників сучасної України. На його рахунку десятки видатних поезій, а “Два кольори”, “Явір і яворина”, “Долиною туман тече” та інші покладені на музику. Над поезією Д.Павличка можна задуматися – і зрозуміти, знайти в ній те, що дійсно важливо саме для тебе. Творчість письменника – “пряма”, інколи “гостра” і “рішуча”. У ній відчувається дух “шістдесятництва”, свободи. У ній – виклик, який передається й читачеві.
Заслуги Д.Павличка у відродженні і збагаченні жанру сонета, наповненні його свіжими громадсько-інтимними настроями, філософськими мотивами досить вагомі. Сонетний доробок митця являє собою цінний матеріал і для характеристики політики, культури і загальної атмосфери в Україні у роки більшовицьких репресій, застою і відродження.
Творча спадщина Дмитра Павличка завжди була в центрі уваги дослідження літературних критиків, науковців. Найбільша увага серед літературознавців завжди зосереджувалася на мотивах лірики та образній системі творів поета, дехто звертався також і до його сонетного доробку. Проте комплексних досліджень сонетарію творця як новатора цього жанру в Україні було зроблено мало, що й робить тему нашого дослідження актуальною.
Мета дослідження – з’ясувати особливостi сонетного доробку як оригінального вияву образного мислення Д.Павличка.
Для досягнення поставленої мети необхідне розв’язання таких завдань:
1) прослідкувати літературознавчі традиції дослідження сонета в ХХ столітті та новітні методологічні підходи до вивчення сонета;
2) розкрити жанрове та тематичне багатство сонетарію Д. Павличка, еволюцію форми та образного світу;
3) дослідити антропоцентричну, аксіологічну проблематику сонетів поета та геопоетику та образно-стильові особливості сонетів письменника;
4) визначити динаміку інтимних («Білі сонети») та філософських («Сонети подільської осені») мотивів;
5) проаналізувати компаративний аспект перекладних сонетів Д.Павличка.
Об’єкт дослідження – сонети Д. Павличка.
Предмет дослідження – образні, версифікаційні параметри сонетів Д.Павличка, їх жанрові модифікації ив структурно-стилістичні особливості.
Методи дослідження. У роботі використано загальнонаукові методи аналізу, синтезу, систематизації й узагальнення матеріалу, що дало змогу здійснити обробку літературних і літературно-критичних джерел, залучених до комплексного аналізу. Пріоритетним виступив системний аналіз як окремих творів, так і складних історико-літературних та естетичних явищ. Також використані біографічний, порівняльно-типологічний, психологічний, архетипний, культурно-історичний методи. Елементи рецептивної критики використані в інтерпретації авторецепції та декодуванні смислових площин текстів.
Теоретичне значення роботи полягає у системному дослідженні особливостей сонетарію Д.Паличка.
Практичне значення дослідження полягає в можливості осягнути специфіку сонетарію Д.Павличка. Матеріали бакалаврської роботи можна використовувати при підготовці до семінарських занять, при написанні доповідей на конференції, семінари тощо.
Структура дипломної роботи. Робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків, списку використаної літератури.
Інші роботи з даної категорії: