Зміст
Олесь Гончар
1. Життєвий та творчий шлях О. Гончара.
2. Творчість Олеся Гончара на війні і про війну.
3.Мала проза. Новела «Модри Камень». Сюжет. Тема. Проблема.
4. Мова твору. Образи, їх творення. Стиль автора у новелі.
5. Тлумачення назви. Ідея твору. Критика про новелу.
Василь Барка
1. Життєвий та творчий шлях митця.
2. Жанровий різновид роману «Жовтий князь».
3. Трьохплощинне розкриття змісту (теми): реалістичне зображення, метафізичний вимір, психологічні нариси.
4. Трагічна доля родини Катранників. Високі моральні якості Мирона Даниловича та Дарії Олександрівни. Образ Андрійка. Образи Отроходіна, Шкірятова. Конфліктна ситуація.
5. Ідейна спрямованість твору.
6. Прочитання назви твору та розкриття образу жовтого князя через художні деталі.
7. Осмислення трагедії українського народу 1932-33 рр. через біблійне пророцтво.
8. Стильові особливості роману.
Улас Самчук
1. Самобутність постаті У. Самчука серед майстрів української прози. Життєвий і творчий шлях письменника.
2. Змалювання національної трагедії – голодомору 1933 року – в романі «Марія» (1933).
3. Неореалізм У. Самчука та побутописання українського селянства. Показ деформації українського національного характеру під впливом більшовицької ідеології.
4. Принципи художньої агіографії, наближення ключового образу Марії до біблійного і водночас піднесення його до рівня символу України.
5. Український вітаїзм у поетиці У. Самчука.
Іван Багряний
1. Трагічність долі письменника. Автобіографізм романної прози митця.
2. Образ сильної людини в романах І. Багряного. Вплив філософії Ф. Ніцше за концепцію людини у творчості І. Багряного.
3. Жанр, сюжет та система образів у романі «Тигролови». Україна й українці в романі. Образ Григорія Многогрішного. Роль художньої деталі. Фольклорна традиція в романі.
4. Стильові особливості романної прози І. Багряного (неоромантизм, експресіонізм, екзистенціалізм).
5. Романи Івана Багряного «Тигролови», «Сад Гетсиманський» - виклик радянській системі нищення людини.
Тодось Осьмачка
1. Життя і творчість Тодося Осьмачки в умовах радянської дійсності і в еміграції.
2. Художньо-стильові особливості прози Тодося Осьмачки.
3. «Старший боярин» у контексті інших творів Т. Осьмачки ( «План до двору», «Ротонда душогубців»).
4. Особливості характеротворення, проблематика роману, образи-символи, мотиви і настрої.
5. Доля людини і доля нації у романі.
6. Чи можете роман «Старший боярин» назвати художнім відкриттям в українській літературі XX ст.?
7. Загальна характеристика творчого почерку митця та зокрема у романі «Старший боярин».