0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

Есе - Моє розуміння «Блакитного роману» (ID:704138)

Тип роботи: інше
Дисципліна:Література
Сторінок: 5
Рік виконання: 2022
Не продається
Вартість: 0
Автор більше не продає цю роботу
?

Основні причини, чому роботи знімають з продажу:

  1. Автор роботи самостійно зняв її з продажу
  2. Автор роботи видалив свій аккаунт - і всі його роботи деактивувалися
  3. На роботу надійшли скарги від клієнтів - і ми її деактивували
Шукати схожі готові роботи
Зміст
Есе на тему: «Моє розуміння «Блакитного роману»
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
Одним із найвизначніших творів Г. Михайличенка, що відіграв важливу роль для літературного процесу, є «Блакитний роман». М. Зеров вважав, що це «талановита річ, написана в ліричному піднесенні». В. Ґадзінський високо оцінив значення роману, зазначивши, що твір «пориває нечувано-сильною естетикою – гармонією стилю… стає джерелом революційного підйому, скарбницею, в якій є зложені всі скарби української революції, синтез бурхливого потоку подій…» Натомість, у своїй «Історії української літератури» С. Єфремов написав: «Численні «Новелі» (1922) Михайличенка – це типова інтелігентська «літературщина»: істерична, з нахилом з усього робити трагедії, без того чуття реальності й простоти, які раз-у-раз інстинктом, коли не доброю школою, витримує справжній талант. У цього ж письменника навіть з колористими назвами твори – є у нього «блакитно-рожева новела, є «білий плач розстання» є «Блакитний роман» – уявляють із себе щось надто безколірне, недокровне, одноманітне. Скроєно їх усі на одну мірку, на один дешевий трафарет: по-репортерському невдало переказаний факт і істерична риторика з приводу нього». Чому «Блакитний роман» викликав такі протилежні оцінки в критиків? Яким є моє сприйняття і розуміння цього твору? На мою думку, такі протилежні оцінки спричинені новаторством твору, який має експериментальний характер і є зразком орнаментальної прози. Модернізм є елітарним, тобто зрозумілим не для кожного, має потужну підтекстову основу, що потребує дешифрування і адекватного прочитання. Цілком слушною є думка Ю. Коваліва, який вважає, що для «Блакитного роману» характерним є синтез ознак «імпресіонізму, революційного романтизму, неоромантизму, символізму, навіть натуралізму, містить елементи експресіонізму, футуризму, сюрреалізму, який ще не оформився у відповідний стиль авангардизму». Я вважаю, що таке переплетення стильових течій також вплинуло на різне сприйняття твору. Окрім того, твору могли приписувати те, що для нього було нехарактерним, що призводило о хибних висновків (С. Єфремов не сприймав новаторської поетики Г. Михайличенка). «Блакитний роман» побудований на натяках, символах, підтекстах з метою зашифрувати покладений в основу твору зміст, і водночас вражає своєю глибиною і таємничістю, філософським підґрунтям із залученням праміфу. Твір, і насамперед його назва, спонукає до роздумів і пошуків справжнього сенсу, закодованого автором. Важливо й те, що автор головним робить героя без імені «Ти». Образ «Я» є втіленням самого автора. Так, можна припустити, що Я і Ти – це одна людина, тобто йдеться про роздвоєність особистості. Водночас важливим, на мою думку, є те, що Інна й Ти осмислюються як частини одного цілого, які не можуть існувати окремо: «Ваші душі являли собою два протилежні бігуни одної кулі і стреміли стати одним цілим… вони не могли існувати одна без одної і не могли злитися». У творі також діє фатум (автор зазначає, що на це вплинула «спадщинна отруйна кров» матері Ти), адже кохання між Інною і Ти було провіщено ще до їхньої зустрічі. Кохання героїв є неминучим, але вони бояться втратити блакить своїх душ, адже говорить: «Коли ми переконаємося, що кохаєм одне одного, то станемо чоловіком і жінкою», що свідчитиме про неможливість подальшого існування ins Blau, а отже, призведе до самогубства закоханих. Інна є утіленням майбутнього, а Ти – минулого, яке репрезентоване давньоєгипетськими міфами. У цьому, зокрема, дуже слушно Ю. Ковалів вбачає «алюзію на вчення конфуціанства про дві протилежні, взаємоперехідні енергії Ян (світле, активне начало) та Інь (темне, пасивне жіноче) космічні субстанції, що в поєднанні гармонізують світ». Відтак, можна припустити, що це поєднання давньоєгипетської міфології і християнського світу як старого й нового. Відповідно до давньоєгипетського міфу про створення світу «спочатку в темряві не існувало нічого, окрім первозданного водного хаосу – безкрайого океану Нун». У першому розділі «Інтродукція» автор говорить про початок, тобто зародження всього (повторює «З самого початку…»), зазначаючи, що спочатку була порожнеча, «первісний шал». При цьому в душі Ти було все, і це все було блакитне, тобто чисте, мало божественну сутність: «В твоїй душі була блакить одвічної порожнечі». Водночас у душі Ти «була блакить стоячих вод, оздоблених блідо-зеленою ряскою. В ній була тьмава імла давноминулих віків, вкритих таємничим серпанком чародійних явищ… В ній було омління південних місячних ночей і млявість застиглого болотяного повітря, насиченого отруйними гострими пахощами».