Зразок роботи
ВСТУП
Всеволод Нестайко є по-справжньому унікальним явищем в історії української дитячої книжки. Цей талановитий прозаїк упродовж півстоліття адресував свої блискучі твори, сповнені добра, світла й неперевершеного гумору, виключно юній аудиторії читачів. Ім’я В.З. Нестайка стало візитівкою української дитячої літератури, шедеври класика ввійшли до шкільної програми та відзначені численними нагородами й преміями. Трилогія В. Нестайка «Тореадори з Васюківки» стала абсолютним українським бестселером, перечитуванням якого захоплюються не лише діти, але й дорослі. Секрет успішності твору багато хто з дослідників пояснює іскрометним гумором автора, його великою любов’ю до світу дитинства, неперевершеною майстерністю змалювання захоплюючих пригод.
За довгий час (більш ніж півстоліття!) присутності майстра у літературі його творчому доробку присвячено чимало оглядів, методичних розробок, критичних статей тощо. Дослідженням різних аспектів його творчості займалися такі науковці, як В. Костюченко, В. Дончик, В. Неділько, Ю. Ярмиш, Б. Чайковський, Ю. Ячейкін та ін. У дев’яності роки повість В. Нестайка «Торадори з Васюківки» (фрагментами) увійшла до шкільної програми. Підходи вивчення твору в школі розроблялися методистами Л. Башманівською, І. Возняком, Н. Головецькою, Т. Караменовою, Л. Мандзій та ін. Протягом десятиліть вчителі української літератури не втомлюються вишукувати все нові й нові методичні «родзинки» для того, щоб улюблений твір засяяв перед учнями усіма своїми гранями. Серед них особливої уваги заслуговують розробки уроків О. Скрижинської, В. Ситаря, Н. Толмач, Л. Прокошина, Н.Гоголь та ін.
Та попри це, вважаємо, що питанню методики вивчення в школі трилогії В. Нестайка «Тореадори з Васюківки» сьогодні приділяється недостатня увага у науково—методичному дискурсі. Зокрема, недостатньо досліджені такі аспекти, як потужний виховний потенціал твору, а також сучасні дидактичні інструменти активізації навчальної діяльності здобувачів знань під час його вивчення в школі.
А між тим, ми вважаємо, що твір В. Нестайка, який є могутнім джерелом доброти і людяності, вартий того, щоб на ньому одне за одним зростали нові й нові покоління українців. Це особливо важливо в наш час, коли дітям на кожному кроці доводиться стикатися з проявами зла й жорстокості. На нашу думку, дуже актуальним є, відповідно до вимог часу, посилити діяльнісну складову уроку української літератури, системно впроваджуючи інноваційні технології. Вважаємо, що системне залучення учнів до активної читацької, дослідницької та літературно-мистецької діяльності під час вивчення повісті В. Нестайка «Тореадори з Васюківки» - запорука ефективного формування у них різноманітних компетентностей майбутнього громадянина, виховання тонкого смаку.
Тому звернення до дослідження обраної проблеми вважаємо як ніколи злободенним.
Актуальність теми полягає:
1) у недостатній дослідженості означеної проблеми методистами;
2) у значущості творчості В. Нестайка для виховання підростаючого покоління українців;
3) у важливості переоцінки методичних підходів до вивчення повісті В. Нестайка «Тореадори з Васюківки» у сучасній школі.
Мета: дослідити методичний аспект вивчення трилогiї «Тореадори з Васюківки» В. Нестайка у середній школі.
Завдання:
1) розкрити постать Н.Я. Нестайка як унікальне явище в історії української дитячої літератури, окресливши основні віхи становлення майстра;
2) проаналізувати жанрову специфіку твору як один із секретів його популярності;
3) дослідити дидактичний потенціал трилогії В. Нестайка «Тореадори з Васюківки»;
4) охарактеризувати сучасні методичні підходи до вивчення твору згідно чинних навчальних програм;
5) розкрити особливості реалізації проєктної технології вебквесту під час вивчення повісті В. Нестайка.
Об’єкт дослідження: трилогія В. Нестайка «Тореадори з Васюківки».
Предмет дослідження: методичний аспект вивчення трилогiї В. Нестайка «Тореадори з Васюківки» у середній школі.
Методи дослідження. Для досягнення поставленої мети у роботі використовувалися методи: жанрово-стилістичного аналізу, біографічний та описовий.
Джерельна база дослідження. Орієнтирами при написанні курсової роботи були праці Н. Гоголь, В. Неділько, Л. Овдійчук, Б. Чайковського, В. Шуляра та ін. Джерельною базою роботи стали тексти чинних навчальних программ з української літератури, а також розробки уроків В. Ситаря, О. Скрижинської та ін.
Практичне значення одержаних результатів. Матеріали роботи можуть бути використані у якості теоретичного посібника для учнів і студентів, які вивчають українську літературу. Представлена інформація допоможе також вчителям української літератури у ході підготовки до уроків на дану тему у 6 класі.
Cтруктура роботи. Робота має чітку композиційну структуру і складається зі вступу, 3-х розділів, висновків, списку використаної літератури й додатків. Обсяг роботи - 49 сторінок, із них 44 сторінки основного тексту. Бібліографія складається з 58 позицій і подана на 5 сторінках.