Зразок роботи
ВСТУП
Непрості переговори, які велися між Російською Федерацією та Україною щодо імпорту в нашу країну газ на справедливих засадах (з точки зору цін, умов договору тощо), були остаточно зіпсовані вторгненням російських військ на територію нашої країни. Захоплення частини української території, на якій розміщені найпотужніші підприємства з видобутку вугілля, ще важче вдарило по національній безпеці України, у тому числі й енергетичній. Економічно необґрунтовані ціни на газ, а також втрата власного видобутку вугілля стали поштовхом до широкої співпраці України з Європейським Союзом (ЄС) як імпортером газу, що можна розглядати двоаспектно: як спосіб диверсифікації поставок і як шлях подолання залежності від Російської Федерації. Проте це не означає вирішення наявної проблеми, оскільки в умовах збільшення обсягів споживання енергетичних ресурсів і залежності від їх постачання з іноземних країн не викликає сумніву щодо необхідності розвитку внутрішнього ринку альтернативних джерел енергії, Серед яких і ті, що виготовляють з деревної біомаси та сільськогосподарської сировини (як відходів, так і спеціально вирощеної сировини) у вигляді твердого біопалива.
В Енергетичній стратегії України на період до 2030 р. зазначається, що замість завдань енергозабезпечення кількісного розвитку, яким економіка України слідувала впродовж десятиріч, енергетика має перейти на енергозабезпечення сталого розвитку економіки, на що орієнтовані сьогодні розвинуті країни світу, тобто на використання альтернативних джерел енергії.
Розвиток підприємств, які здатні поліпшити експортний потенціал України, є одним з концептуальних орієнтирів розвитку ринку країни, а тверде біопаливо, що виготовляється ними, може стати надійною основою диверсифікації поставок енергоносіїв як промисловим підприємствам, так і підприємствам комунального сектора, а також приватним домогосподарствам Водночас слід вказати, що в Україні такий сегмент діяльності є недостатньо розвиненим з точки зору споживання. Проте постійне зростання цін на газ та усвідомлення кінцевим споживачем необхідності диверсифікації невідновлюваних джерел енергії в найближчій перспективі призведе до збільшення споживання на внутрішньому ринку.
Економічна та політична ситуація, яка сформувалася в Україні сьогодні, а саме революційні та воєнні події останніх років, спричинили динамічні зміни в державі, що особливо вплинуло на її національну безпеку. Відповідно до Закону України «Про основи національної безпеки України», національна безпека включає в себе різні сфери діяльності: військову, економічну, продовольчу, енергетичну, соціальну, екологічну тощо, які суттєво впливають на життєдіяльність і розвиток держави та суспільства. Разом із військовою безпекою важливого значення сьогодні набувають проблеми енергетичної та економічної безпеки України, оскільки вони є визначальними в контексті подолання ризиків, з якими стикається наша країна в сучасних умовах. Для зміцнення наведених складових національної безпеки країни необхідним є розвиток альтернативних відновлюваних джерел енергії, у тому числі й твердого біопалива.
В Європі оцінили відносно низьку вартість такого палива при високій його ефективності, тому особливістю українського пеллетного виробництва є його експортна орієнтація, при якій значна частина вироблених в Україні пеллет, використовується за її межами.
За останні роки виробництво біопалива з деревних відходів захопило уми мало не всіх, хто пов'язаний з переробкою деревини. Ця тема вже перестала бути новою, хоча системні проблеми нової галузі так і не вирішені і продовжують перешкоджати інтенсивному розвитку промислового виробництва твердого біопалива.
Важливе значення для економіки мають підприємства, як державні, так і приватні, що розташовані на території України, які поставляють продукцію до інших країн різними видами транспорту. Важливе, тому що транспорт допомагає нашій державі бути сильною, динамічною на трансконтинентальних торгових маршрутах, що перетинають її територію та вдало конкурувати на ринку з іншими країнами Європи.
Автомобільний транспорт має перспективи стійкого зростання, передусім через зміну структури розвитку економіки, насамперед тих галузей, що є споживачами послуг автомобільного транспорту, а також випереджаючого розвитку середнього та малого виробника.
Вантажний автотранспорт у міжнародних перевезеннях дає кращу якість послуг, він більш надійний і безпечний, тому що легше контролюється збереження вантажів, додержання графіка завантаження і руху, стійкий до можливих оперативних змін маршрутів та зупинок без заважань іншому автомобільному транспорту.
Проблемами розвитку альтернативних відновлюваних джерел енергії займаються такі провідні установи: Міністерство енергетики та вугільної промисловості України, Інститут відновлюваної енергетики Національної академії наук України, Національний університет біоресурсів та природокористування України, Міжнародне енергетичне агентство, Всеукраїнська асоціація «Укрбіоенерго», Науково-технічний центр «Біомаса» тощо. Концептуальні засади розвитку ринку твердого біопалива знайшли відображення у працях вітчизняних та іноземних учених, а саме: М. С. Габрель, В. М. Калініченка, А. В. Калініченка, Л. В. Малинської, Г. М. Калетніка, О. А. Лук’янихіна П. Ламерса, М. Юнґінґера, К. Хамелінка, А. Фаїджа та ін. Водночас недостатньо висвітленими є питання транспортно-логістичного обслуговування міжнародних вантажних перевезень паливних гранул.
Саме це обумовлює актуальність теми мого дослідження «Удосконалення міжнародних перевезень продукції підприємства "Метал-Південь"».
Мета даної роботи – аналіз транспортно-логістичного обслуговування міжнародних вантажних перевезень паливних гранул підприємством «Метал-Південь», пошук шляхів удосконалення механізму транспортно-логістичного обслуговування міжнародних перевезень вантажів, як фактору підвищення конкурентоспроможності підприємства країни.
Для досягнення мети було поставлено наступні задачі:
1. Розглянути транспортно-логістичне обслуговування міжнародних вантажних перевезень;
2. Проаналізувати діяльність підприємства «Метал-Південь»;
3. Проаналізувати організацію процесу перевезення пелет;
4. Обгрунтувати технологію доставки паливних гранул;
5. Аналіз особливостей переміщення даного вантажу по Європі.
Об’єктом є міжнародні перевезення вантажів, предметом – перевезення паливних гранул підприємством «Метал-Південь» в напрямі Дніпро-Коллінг.
ВИСНОВКИ
У дипломному проекті проаналізовано питання пов’язані з транспортно-логістичним обслуговуванням міжнародних вантажних перевезень паливних гранул підприємством «Метал-Південь» з України до Данії.
У першому розділі сформовано підходи до визначення сутності складових системи транспортно-логістичного обслуговування, що в комплексі характеризують її в декількох аспектах. По-перше, з функціональної точки зору транспортно-логістичне обслуговування є системою організації вантажних перевезень, при якій забезпечується доставка вантажу з необхідним транспортним, інформаційним, технологічним, фінансовим, митним та різного роду логістичним супроводженням. По-друге, з точки зору інституційного складу, як систему взаємодії транспортно-логістичних посередників, що різняться функціональною специфікою послуг та величиною їх комплексу. По-третє, специфіка обслуговування міжнародних вантажних перевезень визначається особливостями митного оформлення та способу транспортування.
У другому розділі розглянуто характеристику підприємства «Метал-Південь», визначено місії та цілї компанії, вивчено структуру та віковий склад обладнання, асортимент виробленої ним продукції.
Третій розділ присвячено організації процесу перевезення пелет. Було розглянуто основні варіанти упаковки та доставки продукції.
У четвертому розділі було розраховано варіанти доставки паливних гранул двома видами транспорту: автомобільним та залізничним, було обрано більш ефективний варіант доставки.
В п’ятому проаналізовано процес особливості транспортування пелет по Європі, визначено ефективну технологію доставки пелет до Даніїї у місто Коллінг з України, а саме з міста Дніпро автомобілем марки СКАНІЯ. Розглянуто два варіанти доставки вантажу та серед них обрано такий, що буде влаштовувати за різними параметрами, починаючи від стану доріг, закінчуючи економічною та часовою вигодою. Враховуючи вихідні дані для визначення основних характеристик маршруту руху транспортного засобу, було проведено розрахунок зазначених техніко-експлуатаційних показників. Далі визначено особливості митного контролю та митного оформлення пелет, що експортуються з України. Проаналізовано законодавчу базу з питань переміщення пелет через митний кордон України, особливості їх класифікації та декларування.
Отже, можна зробити висновок, що тема дипломного проекту повністю розкрита, у відповідності з завданням, а запропонована технологія ефективної організації доставки продукції, а саме біопалива, як альтернативного виду природного палива, має своє застосування у практичній діяльності підприємства «Метал-Південь» в Європу. Пелети є екологічно чистою та економічно вигідною альтернативою традиційному опалюванню, тому запропонований вантаж є актуальним у наш час та вже зараз міжнародне перевезення відіграє дуже важливу роль у процесі використання його людством.