Зразок роботи
ВСТУП
Постановка проблеми. Стабільна й ефективна робота транспортного комплексу є найважливішою умовою життєзабезпечення багатогалузевої економіки й реалізації основних напрямків програми соціально-економічного розвитку України.
Одним з важливих явищ минулого століття є об'єднання європейських країн в економічний союз, спрямований на інтеграцію й глобалізацію економіки, формуючи й використовуючи загальну базу накопичених знань, утворення й культури. Це стратегічний напрямок розвитку людства. Найбільш активно на інтеграцію економіки впливає комунікаційна система країн.
Транспорт, обслуговуючи практично всі види міжнародних економічних відносин, є найважливішим джерелом валютних надходжень у країні, виступаючи на міжнародному ринку як експортер транспортних послуг.
Обрана тема роботи є актуальною з огляду на те, що організація автомобільних перевезень вантажів з однієї країни в іншу − складний процес, що потребує дотримання міжнародних конвенцій та угод з перевезень вантажів і пасажирів, високої якості обслуговування, точного виконання умов контракту, дотримання митних і державних законів. Складність керування міжнародними перевезеннями полягяє в тому, що необхідно контролювати вантаж, який перебуває за тисячі кілометрів від того, хто контролює, хто повинен приймати оперативні рішення з огляду на обставини, що безперервно змінюються, й необхідності своєчасної доставки вантажу.
Об’єктом дослідження є система міжнародних транспортних перевезень. Предметом дослідження у роботі є процес перевезення вантажу автомобільним транспортом у міжнародному сполученні Дніпро – Щецин.
Метою роботи є визначення найбільш значимих факторів, що впливають на вибір виду транспорту для внутрішніх вантажоперевезень, а також створення алгоритму вибору найраціональнішого виду транспорту за умовами конкретного перевезення.
Для досягнення вищезазначеної мети було поставлено наступні задачі:
− визначення перспективного напрямку удосконалення існуючої схеми перевезень легкозаймистих речовин з Польщі;
− аналіз технологічного процесу перевезення небезпечних речовин й способи його оптимізації.
− огляд існуючої системи міжнародного контролю й нагляду за перевезенням небезпечних вантажів автомобільним транспортом;
− огляд існуючих міжнародних угод в області перевезень небезпечних вантажів;
− аналіз українського законодавства в області автомобільних перевезень небезпечних вантажів;
− аналіз особливостей й аспектів, пов'язаних з транспортуванням небезпечних вантажів;
− оцінка техніко-економічної ефективності розроблених технологічних рішень.
Робота складається з чотирьох розділів на 57 с. та 1 додатку на 4 стор., містить 4 рис., 5 табл., 12 формул. В процесі роботи використано 20 джерел.
В роботі було використано наступні методи наукових досліджень:
• економіко-математичні методи розрахунків для підвищення ефективності автомобільних перевезень в напряму Польща-Україна;
• методи системного аналізу.
ВИСНОВКИ
Отже, в ході написання дипломної роботи було вивчено ряд питань, пов’язаних з організацією транспортного та митного обслуговування експортно-імпортного вантажопотоків, а саме: процесу перевезення легкозаймистих речовин, які є побутовою хімією, з Польщі в Україну.
Так, в першому розділі, було проведено аналіз можливих варіантів перевезень заданого вантажу різними видами транспорту, що дало змогу сформувати більш-менш універсальний алгоритм вибору оптимального виду транспорту для перевезення того чи іншого вантажу. Слід зазначити, що даний алгоритм працює на маршрутах, довжина яких не перевищує 2000 км. Обраний маршрут підпадає під цю вимогу, що дало змогу скористатися вищезазначеним алгоритмом. Як результат, було з’ясовано, що оптимально було б організувати перевезення вантажу автомобільним транспортом.
Другий розділ роботи було присвячено технічному та інформаційному забезпеченню перевезення вантажу: було проведено загальну та транспортну характеристику вантажу, а саме аерозольних освіжувачів повітря; визначено вид тари та упакування; розроблено маркування даного виду вантажу; визначено та охарактеризовано схему маршруту прямування вантажу; визначено необхідну документацію, оскільки, як вже зазначалось, обраний вантаж є небезпечним та потребує особливих умов транспортування та документального оформлення. Окрім того, в цьому розділі було проведено розрахунки показників роботи транспорту, розрахунок собівартості даного перевезення, що дозволило визначити, яку саме частину собівартості одиниці товару складають витрати на її доставку зі Щецина в Дніпро.
В третьому розділі викладено інформацію щодо аналізу технологічного процесу перевезення небезпечних речовин, огляду існуючої системи міжнародного контролю й нагляду за перевезенням небезпечних вантажів автомобільним транспортом, огляду існуючих міжнародних угод в області перевезень небезпечних вантажів, а також висвітлено питання митного контролю та оформлення небезпечних вантажів.
Четвертий розділ розкриває особливості роботи з небезпечними вантажами, основні правила техніки безпеки, яких необхідно дотримуватись задля безпечного поводження з обраним товаром. Окрім того, в цьому розділі було проведено аналіз українського законодавства в області автомобільних перевезень небезпечних вантажів, аналіз особливостей й аспектів, пов'язаних з транспортуванням небезпечних вантажів.
Отже, з огляду на все вищевикладене та спираючись на результати проведених розрахунків та аналізу обраного варіанту перевезення предметів побутової хімії в міжнародному сполученні, можна зробити висновок, що в ході написання дипломної роботи було розкрито її тему в повному обсязі, було виконано поставлені на початку роботи завдання та отримано результат, який можна застосувати на практиці під час організації перевезень небезпечних вантажів у міжнародному сполученні автомобільним транспортом.