АНАЛІЗ ВИКОРИСТАННЯ МАНІПУЛЯТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У СУЧАСНІЙ РЕКЛАМІ (ID:1218651)
Зміст
ВСТУП 2
РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ДОСЛІДЖЕННЯ МАНІПУЛЯТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У РЕКЛАМІ 4
1.1. Поняття маніпуляції та її місце в комунікаційному просторі 4
1.2. Аналітичний огляд джерел з питань маніпуляції в рекламі 6
1.3. Основні методи і прийоми маніпулювання у рекламних кампаніях 8
РОЗДІЛ 2. АНАЛІЗ ВИКОРИСТАННЯ МАНІПУЛЯТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У СУЧАСНІЙ РЕКЛАМІ 12
2.1. Типологія маніпулятивних стратегій у рекламному дискурсі 12
2.2. Застосування маніпуляції у вітчизняній та зарубіжній рекламі 14
2.3. Соціологічні дослідження щодо впливу маніпуляційних технологій на споживачів 16
РОЗДІЛ 3. РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ПРОТИДІЇ МАНІПУЛЯТИВНИМ ТЕХНОЛОГІЯМ У РЕКЛАМІ 20
3.1. Етичні аспекти та правові норми щодо маніпуляції в рекламі 20
3.2. Напрями удосконалення комунікаційних технологій з урахуванням етичних стандартів 22
3.3. Розвиток критичного мислення у споживачів реклами 23
ВИСНОВКИ 29
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 32
Зразок роботи
ВСТУП
У сучасному суспільстві доволі стрімко поширюються новітні та досить ефективні форми соціальної регуляції, які в цілому сприяють формуванню нових поглядів, цінностей та інтересів. Однією з найвпливовіших таких форм наразі є реклама, яка в цілому є потужним інструментом, який здатен визначати ієрархію культурних та соціальних цінностей усього соціуму.
Комунікація в житті кожної людини щодалі тісніше пов’язана з мас-медіа, а особливо з рекламою, яка сьогодні стала невід’ємним елементом суспільного життя. Вона стає в один ряд найважливіших засобів комунікації, впливаючи не тільки на споживчу поведінку, а й на світогляд, стиль життя та суспільні пріоритети людей.
Актуальність теми зумовлена також тим, що покупець стає все більш вибагливим та свідомим, тому реклама загалом має не тільки інформувати, а й багато в чому орієнтуватися на глибоке розуміння потреб цільової аудиторії. Успішна рекламна кампанія сьогодні — це перш за все та, яка створює довготривалі відносини зі споживачем, забезпечуючи при цьому сталий попит, а не одноразову реакцію.
Метою нашого дослідження є визначення засобів маніпуляції у сучасній рекламі та її вплив на споживача
Для досягнення мети дослідження слід вирішити такі завдання:
- проаналізувати джерела з питань маніпуляцій в рекламі;
- дослідити основні методи і прийоми маніпулювання у рекламних кампаніях;
- визначити типологію маніпулятивних стратегій у рекламному дискурсі;
- запропонувати напрями удосконалення комунікаційних технологій з урахуванням етичних стандартів;
Об’єктом дослідження є процес застосування маніпуляцій в рекламі
Предметом наукової праці – методи та прийоми маніпулювання в рекламі.
Матеріалом дослідження є телевізійна комерційна реклама за 2023–2024 рік та рекламні листівки.
Методи дослідження:
Метод аналізу наукової літератури.
Функціональний метод передбачає аналіз мовних засобів, що виконують впливову функцію, з акцентом на їхнє комунікативно-прагматичне призначення.
Описовий метод ґрунтується на спостереженні, аналізі та систематизації мовних явищ, що є об’єктом дослідження.
Метод системного аналізу полягає у доборі, впорядкуванні та класифікації емпіричного матеріалу з метою виявлення взаємозв’язків між його елементами.
Кількісно-статистичний метод застосовується для визначення частотності використання мовних засобів впливу в рекламних повідомленнях, що дозволяє оцінити їхню ефективність та ступінь поширеності.
Інші роботи з даної категорії: