Зразок роботи
ВСТУП
Характеристикою сучасного етапу розвитку є формування сервісного суспільства, що означає, що, як і в епоху промислової революції, знадобляться нові управлінські і організаційні рішення в маркетингу, технології, управлінні взаємовідносинами між людьми: працівниками підприємства і клієнтами, покупцями. В умовах розвитку сервісної конкуренції виникає необхідність нової організаційної логіки підприємництва в порівнянні з індустріальним суспільством.
Вектор розвитку маркетингу як наукової доктрини може бути представлений у вигляді науково обгрунтованої зміни різних концепцій маркетингу, пов'язаної зі зміною технологічних устроїв в історичному розрізі. Передумови формування сучасних уявлень про маркетинг пов'язані з більш ніж 50-річним досвідом наукових досліджень, обгрунтованих домінуванням різних ринкових чинників і чинників виробництва. За цей період сталася еволюційна зміна концепцій з виробничою, пов'язаною з максимізацією вироблюваних товарів, до соціально-етичною турботою, що характеризується, про добробут не лише окремих споживачів, але і суспільства в цілому. Виділення історичних етапів розвитку систем маркетингового управління є досить умовним, оскільки рівень технологічних устроїв макрорегіонів різниться. Проте сучасна система менеджменту являється европоцентричной, і можна говорити, що більшість розвинених країн вступили з 1990-х рр. в 6-й технологічний устрій, що ознаменувався розвитком таких галузей, як біотехнологія, системи штучного інтелекту, CALS-технології, глобальні інформаційні мережі і інтегровані високошвидкісні транспортні системи, комп'ютерна освіта, формування мережевих бізнес-співтовариств. Згідно з сучасними уявленнями, маркетинг розширює свої функції, тобто разом з функціями дослідження, планування, стимулювання збуту і розподілу з'являється функція взаємодії з покупцем.
Основними ідеологами нової концепції, що дістала назву маркетингу взаємодії, стали С. Рапп, Т. Коллинз, Ф. Котлер.
Таким чином, усеосяжний характер концепції маркетингу припускає можливість розгляду маркетингу як багатоаспектного, багатооб'єктного керованого на різних рівнях системи управління процесу. Тенденцією сучасного концептуального періоду є участь в якості суб'єктів маркетингового процесу не лише окремих комерційних підприємств, але і органів державної влади, територій. Більше того, розширений круг акторів маркетингу вимагає розширення самого трактування терміну. На сучасному етапі маркетинг є науково-практичною концепцією управління, що припускає здійснення у рамках стратегічного планування процесу управління окремими складовими комплексу, з метою формування стійкої системи взаємодії з існуючими і потенційними споживачами.
Принциповими складовими нового розуміння маркетингу є:
Взаємозв'язок маркетингу з іншими складовими системи управління. Це одна з компонентів управління, що реалізовується за допомогою використання ресурсів не лише спеціалізованих підрозділів управління, що відповідають за збут, ціноутворення і т.д, але і усієї системи управління.