Зразок роботи
Маркетингові дослідження однозначно сприяють заміні диктатури виробника і продавця диктатурою споживача і покупця. Маркетинг як філософія бізнесу означає орієнтацію усієї діяльності всієї фірми – від проектування та виробництва до збуту товарів – на задоволення потреб споживачів. Тому дослідження в рамках цієї філософії знаходять відповідь на два головних для ринку запитання: який попит і яка пропозиція. Правильна оцінка цих двох сторін ринку дозволяє організації виявити незадоволений попит і забезпечити попит пропозицією. Тому маркетингові дослідження спрямовані на виявлення потреб конкретних споживачів й одержання компанією прибутку або досягнення інших стратегічних цілей на основі вивчення й прогнозування ринку та поведінки його суб’єктів.
Основою і змістом робіт, що виконуються під час проведення будь-якого маркетингового дослідження – від його початку до передачі результату замовни-кові – є робота з інформацією. Саме інформація постає тим ресурсом, з яким має справу дослідник. Сьогодні швидкість надходження на ринок нових товарів, внутрішня й між-народна конкуренція, збільшення кількості вимогливих і добре інформованих споживачів підвищує важливість своєчасної інформації про ринок. Саме тому обрана тема дослідження є надзвичайно актуальною та перспективною.
Питання сутності маркетингової діяльності вивчали вчені О.Л. Каніщенко, А.О. Старостіна, Н.П. Гончарова, Є.В. Крикавський, В.А. Полторак, В. Л. Корінєв, В.В. Кулішов, О.С. Тєлєтов та інші. Проблему застосування маркетингових досліджень в практиці українських підприємств висвітлювали у публікаціях Лилик І.В., Зюкова І.О., Хрульов С.О, Бутенко Н.В., Житник О.В., Федорченко А.В. та інші. Проблему вдосконалення методики проведення досліджень вивчали Шабанова Л., Чиглинцев С., Тєлєтов О.С, Голубков Є.П. Зарубіжний досвід маркетингової діяльності і інструментів маркетингу описували в наукових працях Г. Армстронг, Ф. Котлер, С. Даскалу, Д. Корчак та інші.
Метою роботи є: маркетингове дослідження ринку дорогоцінного та напівдорогоцінного каміння в Україні та позиціонування на ньому товарів бренду SA&GA.
Основними завданнями роботи є:
• розглянути методологію маркетингового дослідження ринку;
• проаналізувати світовий та український ринок каміння, визначити тенденції їх розвитку, встановити макроекономічні фактори формування останніх;
• дослідити економіко-правове регулювання ринку, проаналізувати Закони та інші нормативно-правові акти, виявити прогалини;
• розглянути український ринок дорогоцінного та напівдорогоцінного каміння, вичленити його структуру та засади сегментування;
• навести загальну характеристику ювелірного бренду SA&GA та її положення на ринку напівдорогоцінного і дорогоцінного каміння;
• охарактеризувати потреби покупців виробів із камінням за таблицею Маслоу;
• розробити SWOT-аналіз бренду SA&GA;
• розглянути традиційну сегментацію ринку, провести її критичний аналіз та визначити новітні тенденції у сфері напівдорогоцінного та дорогоцінного каміння;
• проаналізувати сучасну стратегію ювелірного бренду SA&GA та можливості щодо її вдосконалення;
• запропонувати інвестиційні стратегії діяльності підприємств щодо дорогоцінного та напівдорогоцінного каміння на ринку ювелірних брендів.
Об’єктом роботи являється маркетингова діяльність підприємства в контексті прийняття управлінських рішень стосовно функціонування на ринках.
Предметом дослідження – організація і проведення маркетингових досліджень на підприємстві, зорієнтованому на обрані ринки.
Методи дослідження, що використовувались при написанні роботи, належать до загальнонаукових: метод спостереження, системно-структурний аналіз, статистичні методи. Серед методів пізнання в основному використовувався діалектико-системний підхід, відповідно до якого всі процеси розглядаються й аналізуються у взаємозв’язку, взаємозалежності та розвитку.
Інформаційною базою роботи послужили наукові праці вітчизняних та зарубіжних вчених, нормативно-правові акти України, стандарти міжнародні та українські, об’єднання професіоналів соціологічних та маркетингових досліджень ESOMAR, звіти підприємства.
Ключові слова: економічна діяльність, маркетингове дослідження, ринок, методи маркетингових досліджень, конкуренція.
Робота містить вступ, дев’ять розділів, висновки, додатки та перелік використаних інформаційних джерел.