Зміст
ВСТУП
РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ РЕКЛАМНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА
1.1. Сутність маркетингової комунікативної політики
1.2. Характеристика засобів маркетингової комунікативної політики
1.3. Роль, сутність і задачі рекламної діяльності підприємства
1.4. Організація рекламної діяльності підприємства
РОЗДІЛ 2. ДІАГНОСТИКА РЕКЛАМНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА
2.1. Маркетингова характеристика підприємства
2.2. Аналіз рекламної діяльності підприємства
2.3. Оцінка ефективності рекламних заходів
РОЗДІЛ 3. ОСНОВНІ НАПРЯМКИ ВДОСКОНАЛЕННЯ РЕКЛАМНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА
3.1. Пропозиції щодо удосконалення організації рекламної діяльності підприємства
3.2. Розробка системи маркетингових комунікацій на підприємстві
3.3. Оцінка ефективності запропонованих заходів
ВИСНОВКИ
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
ДОДАТКИ
ВИСНОВКИ
Дослідження теоретичних і практичних основ організації маркетингової політики комунікацій дозволило зробити наступні висновки.
В дипломній роботі розкрито сутність та роль системи маркетингових комунікацій в управлінні маркетинговою діяльністю підприємств-виробників.
Маркетингова комунікаційна політика може складатись з різних інструментів просування, які вимагають фінансових коштів. На початковому етапі кошти на просування торгової марки слід розглядати як довгострокові інвестиції.
В той же час важливим є мати набір інструментів для того, щоб вимірювати ефективність політики просування, аналізувати результативність просування щомісячно, щоквартально або щорічно.
В дипломній роботі проведено провести аналіз та узагальненні основні засоби маркетингових комунікацій в структурі комплексу просування підприємства
Дослідження існуючої системи маркетингових комунікацій ТОВ «Ітак» засвідчило її високу ефективність.
Аналіз фінансово-економічного становища підприємства показав, що ТОВ «Ітак» простежується стабільна тенденція зростання абсолютного розміру прибутку та стабільність рівня рентабельності. Тому підприємству потрібно докладати зусиль для підтримання існуючого рівня прибутковості та пошуку додаткових резервів його підвищення, зокрема шляхом нарощування обсягів господарської діяльності на зовнішньому ринку.
Загальний обсяг збуту ТОВ «Ітак» за період 2007-2009 рр. збільшився на 87811,5 тис.грн., або на 57%. При цьому зростання обсягів збуту на внутрішній ринок становило 66386,8 тис.грн., або на 48,9 тис.грн., в країни СНГ – на 8788,7 тис.грн., або на 137,7%, в країни Європи - на 12636,0 тис.грн., або на 104,3%. Зростання обсягів збуту продукції ТОВ «Ітак» на зовнішні ринки вищими темпами, аніж на внутрішній ринок спричинило зменшення частки реалізації продукції українським споживачам з 88% до 83,5%. Відповідно частка експорту зросла з 12% в 2007 році до 16,5% в 2009 році.
Сукупні витрати на просування продукції ТОВ «Ітак» в 2009 році становили 1434,4 тис.грн., найбільшу часку в сукупних витратах займала друкована рекламно-інформаційна продукція (40%), а також реклама в пресі (28%).
На підставі проведеного дослідження ефективності експортних операцій в ТОВ «Ітак» визначено їх високу ефективність, порівняно з внутрішнім збутом.
Враховуючи сучасну економічну кризу та зростання курсу долара і євро, питання імпорту та експорту для ТОВ «Ітак» є дуже критичним. Адже зростання закупівельних цін на імпортні матеріали неодмінно викличе подорожчання ціни. В умовах вітчизняного ринку зростання середньо реалізаційних цін негативно вплине на обсяги збуту. В той же час при зростанні середньореалізаційних цін за експортними угодами , зниження обсягів збуту не відбудеться, адже на сучасному етапі ціни на продукцію ТОВ «Ітак» є найнижчими, порівняно з іноземними виробниками-конкурентами. Розширення ринків збуту і асортименту експортованої продукції, підвищення середньо реалізаційних цін на експортну продукцію, дозволить підприємству отримати додаткові грошові кошти, а рентабельність експортних операцій буде значно перевищувати рентабельність внутрішніх поставок.
В дипломній роботі розроблено методичне забезпечення з планування та організації впровадження комплексу маркетингових комунікацій для ТОВ «Ітак» на зовнішні ринки, складено план дій з реалізації системи маркетингових комунікацій.
Наведено комплекс заходів щодо вдосконалення системи просування продукції на зовнішні ринки та підвищення міжнародної конкурентоспроможності підприємства «ІТАК».
- Введення до відділу маркетингу спеціалістів з маркетингових комунікацій з досвідом роботи на зовнішніх ринках
- Організація експорту продукції на нові ринки, а також розширення асортименту експортних поставок продукції існуючим дилерам
- Впровадження системи мотивації дилерів до виконання річних планів закупівлі
- Організація і впровадження програми маркетингових комунікацій.
В дипломні й роботі здійснено розрахунок економічної ефективності запропонованих заходів.
Визначено, що сукупний економічний ефект від реалізації намічених заходів становитиме 2958,7 тис.грн. При цьому найвищу ефективність буде забезпечено при впровадженні системи мотивації дилерів до виконання плану, попередній оплаті продукції, довготривалих партнерських відносин. Підприємство завдяки реалізації намічених заходів отримає додатковий валовий прибуток в сумі 2958,7 тис.грн., що становить 125% від обсягу збуту ТОВ «Ітак» в 2009 році.
Отже, здійснення намічених в дипломній роботі заходів буде мати як позитивний економічний, так і організаційний ефект, оскільки якість експортних операцій, а також стратегічний рівень і міжнародна конкурентоспроможність підприємства суттєво підвищаться.