0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

Особливості маркетингу у видавничій галузі України. (ID:244622)

Тип роботи: магістерська
Дисципліна:Маркетинг
Сторінок: 101
Рік виконання: 2018
Вартість: 400
Купити цю роботу
Зміст
ЗМІСТ ВСТУП……………………………………………………………………...3 РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ДОСЛІДЖЕННЯ МАРКЕТИНГУ У ВИДАВНИЧІЙ СПРАВІ………………………………………………...6 1.1. Стан дослідження видавничого маркетингу………………………....6 1.2. Специфіка маркетингу у видавничій справі………………………..12 1.3. Основні напрямки маркетингових досліджень…………………….17 РОЗДІЛ 2. РОЗВИТОК ВИДАВНИЧОГО МАРКЕТИНГУ В УКРАЇНІ…………………………………………………………………...25 2.1. Аналіз книговидавничої діяльності в Україні……………………...25 2.2. Видавничо-просвітительська діяльність видавництва «Дух і літера»……………………………………………………………………..34 2.3. Маркетингова політика видавництва «Дух і літера»………………37 РОЗДІЛ 3. ШЛЯХИ ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ВИДАВНИЦТВ УКРАЇНИ……………………………………………….47 3.1. Проблемні питання маркетингової діяльності вітчизняних видавництв………………………………………………………………...47 3.2. Шляхи вдосконалення видавничого маркетингу…………………..51 ВИСНОВКИ……………………………………………………………….57 СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ……………………………61
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
ВИСНОВКИ Дослідивши особливості маркетингу у видавничій галузі України, можемо дійти таких висновків. 1. У такій специфічній галузі, як видавнича справа, маркетинг трансформується в модель, відмінну від загальноприйнятої у сфері підприємництва. Особливістю книговидання є поєднання виробничої та нематеріальної сфер діяльності. Продуктом виробничої діяльності видавництва є книга як товар. Проте, потрапляючи на ринок, книжкова продукція служить для задоволення духовних й інформаційних потреб людей. Специфіка книжкового маркетингу обумовлюється й тим, що видавнича справа – процес особливий. Книговидання виживе й процвітатиме тільки у тому випадку, якщо воно буде комерційно вигідним. 2. Здійснення кожного видавничого проекту передбачає виконання комплексу дій, спрямованих на те, щоб: досліджувати ринок і споживача, читацьку аудиторію; визначити, яка саме книга може задовольнити їхні потреби; створити таку книгу; організувати виробничий процес із тиражування видання; на основі проведення досліджень та економічних розрахунків визначити початковий тираж і ціну книги; визначити способи і канали просування книги до читача; намітити і здійснити програму оповіщення визначеної цільової аудиторії про випуск книги, яка відповідає її запитам і потребам; підбити підсумок зробленого і визначити ефективність маркетингової кампанії. 3. Серед основних напрямків маркетингових досліджень видавничого маркетингу – вивчення книжкового ринку (для конкретного видання, у тому числі читацької аудиторії, конкурентів і їхніх планів та складання прогнозів змін стану книжково-видавничого ринку); внутрішнього потенціалу видавництва; процесу ціноутворення (вибір цілі, визначення попиту, аналіз витрат, аналіз цін конкурента, вибір методу ціноутворення, встановлення кінцевої ціни; маркетингових комунікацій видавництва (зв’язки з громадськістю, реклама, прямий маркетинг (пряме поштове розсилання, персональні продажі), стимулювання збуту) 4. Аналіз вітчизняного книговидавничого ринку засвідчив, що лідерами в Україні за кількістю випущених книг і брошур є харківське видавництво «Книжковий клуб «Клуб сімейного дозвілля», ТОВ «Видавництво «Ранок», харківське ТОВ «Видавництво «Фоліо», тернопільське видавництво «Навчальна книга – Богдан» та виробничо-комерційна фірма «БАО», а за територіальною ознакою Київ і Харківська обл. У загальному випуску книг і брошур ці два регіони надрукували більше половини зазначених видань (53,5 % за назвами та 79 % за тиражами). 5. «Дух і літера» є науково-видавничим об’єднанням, заснованим у 1992 р. вченими різних гуманітарних галузей на базі кількох дослідницьких центрів Києво-Могилянської академії. Друкує кращі зразки світової класики у галузях філософії, історії, правознавства, соціології, політології, літературознавства та мистецтвознавства, досягаючи творчого поєднання «наук про літеру» з «науками про дух». Випускає однойменний міждисциплінарний часопис «Дух і Літера», а спільно з Центром юдаїки Києво-Могилянської академії – літературно-мистецький часопис «Єгупець». 6. Маркетингова товарна політика НВО «Дух і літера» демонструє позитивний досвід, гідний наслідування. Асортимент видавництва «Дух і літера» можна поділити за типами видання на чотири групи: науково-популярні – 72 %,; наукові – 17 %; літературно-художні – 8 %; довідкові – 3 %, представлені як україномовні (69 %), так й іншомовні видання (31 %). Стратегія розвитку товару пов’язана з тим, що «Дух і літера» випускає серійні видання. Основна мета – вдосконалення визнаних ринком видань, продукування нових видавничих ліній для утримання цільових покупців. Задля нарощення конкурентної сили, зниження витрат та ризиків, підвищення економічної ефективності «Дух і літера» дотримується таких напрямів маркетингової товарної політики, як підготовка нових видань, модифікація, модернізація видань, елімінація. 7. Цілеспрямована реклама видавництва «Дух і літера» працює над іміджем видавництва, яке має добру репутацію та широко відоме серед постійних покупців. Вона створює попит на книги видавництва і надає споживачам необхідну інформацію про них, забезпечує збут, підтримує його необхідний обсяг, викликає довіру до виробника, створює позитивний образ товару. Видавництво потужно використовує інформативну рекламу, яка переважає при виведенні книг на ринок, нагадувальну, коли вказуються особливе цільове призначення книги, де можна її придбати, і підкріплювальну, що покликана підтримати покупців, котрі придбали книгу, переконати їх у правильності вибору. До рекламних заходів НВО «Дух і літера» відносяться: участь у книжкових виставках-ярмарках, презентації книг, презентаційні столи, автограф-сесії, інформаційні та виставкові стійки, підставки різних типів, гірки, настільні підставки під рекламні матеріали, брошури, листівки, закладки, календарики, лінійки та ін. 8. Коло проблем, пов'язаних із визначенням суті, принципів, методів, засобів маркетингу в книжковій галузі, з виконанням окремих функцій, організацією і застосуванням принципів і елементів маркетингової діяльності в господарській практиці галузі, досить широке. Маркетинг має особливості для кожного книговидавничого чи книготорговельного підприємства; він різний для кожного конкретного видання і книжкового ринку. Проте основна його ідея спільна – чітка орієнтація на певний ринок і конкретні запити споживачів книжкової продукції.. 9. Ключовими аспектами, якими необхідно керуватись, створюючи та аналізуючи комплекс маркетингу видавництва, є: думати про споживача, керуватись потребами саме того споживача, котрий може бути зацікавлений у виданнях; працювати на довгострокову перспективу, необхідно розуміти, що ринок і продукт потребують докладного вивчення та часу; повністю використовувати всі ресурси компанії; випускати нові видання, на нових носіях, адже необхідно виявляти гнучкість, іти у ногу з часом, оскільки ринки і покупці постійно змінюються, а також змінюються смаки, інтереси та засоби; усвідомлювати, що маркетинг залежить від стосунків всередині фірми і поза фірмою, а саме взаємин зі співробітниками і з тими, хто може стати співробітниками: з ринком, з акціонерами, з прийдешніми поколіннями; пам`ятати, що маркетинг видавництва має бути добре та логічно обґрунтованим, адже маркетинг означає планування, виконання цих планів і постійний контроль за їх виконанням. 10. Успіх маркетингової діяльності видавництва напряму пов'язаний із використанням виробленого арсеналу модифікацій маркетингової політики, кожна з яких найефективніша при певній кон'юнктурі ринку: ремаркетинг – для відновлення попиту, що впав до попереднього рівня; синхромаркетинг – для стабілізації попиту; турбомаркетинг – для швидкого зростання рівня попиту (наприклад, при реалізації сезонної літератури або книг, приурочених до певної дати). Оскільки ефективність стандартних методів просування видавничого продукту повільно знижується, спектр промоційних засобів необхідно поширювати завдяки активному використанню мережі Інтернет. Важливо кожному видавництву мати власний веб-сайт та сторінки у соціальних мережах, активно використовувати засоби блогінгу, ширше використовувати послугу книга – поштою, можливості он-лайн гортання книги на сайті видавництва, впроваджувати мережевий видавничий флешмоб, буккросинг тощо.