Зразок роботи
ВСТУП
Успішність товарної марки є ключовим питанням маркетингової стратегії і маркетинг – менеджменту, бо, як відомо, товарна марка забезпечує підприємству систему купівельної лояльності, перешкоджає реалізації агресивних дій конкурентів. Залучаючи й утримуючи споживачів, товарні марки лідери забезпечують процвітання підприємства. За допомогою таких товарних марок, підприємство одержує можливість зміцнити ринкові позиції, підтримувати рівень прийнятних цін і стійкі грошові потоки, що, у свою чергу, підвищує ціну акцій підприємства та забезпечує базу для його подальшого зростання та розвитку. Слід зауважити, що на теперішній час упровадження марки стало основним питанням у стратегії товару. З одного боку, розробка марочного товару вимагає довгострокових маркетингових інвестицій, особливо в рекламі, просуванні товару на ринок та пакуванні. Виробникам товару нерідко простіше і дешевше випустити просто товар, надавши питання створення марки іншим. Стосовно формування марки продукту в рамках товарної політики підприємства слід зазначити, що основним завданням товарної політики є створення такого товару чи послуги і таке управління ними, щоб інші елементи маркетингової діяльності або були непотрібні взагалі, або ж використовувалися мінімально як допоміжні для досягнення поставленої перед підприємством мети. Все це вказує на те, що формування марки продукту є саме тим важливим елементом товарної політики для досягнення конкурентної переваги товарів підприємства та підвищення конкурентоспроможності на ринку.
Об’єктом роботи є товарний портфель підприємства «Волиньхолдінг» та набір споживчих характеристик товарів.
Предметом курсової роботи є методи формування маркетингової товарної політики та комплекс інструментів для створення конкурентоспроможного товарного портфеля фірми та ефективного управління ним.
Актуальність теми курсової роботи обумовлена тим, що на сьогоднішній день дуже зросла роль корпоративної символіки виробника товарів і послуг, а саме товарних знаків, брендів і марок, оскільки вони розглядаються споживачем товарів і послуг не тільки як гарантія якості , але і як символ високої ділової репутації фірми. Отже, товарний знак активно грає роль продавця і приносить фірмі прибуток. Часто товарні знаки називають брендами. Але це дещо різні поняття. Стратегії їх розкручування переслідують різні цілі і припускають використання різних маркетингових інструментів. Отримання Свідоцтва про реєстрацію товарного знака ще недостатньо для того, щоб марка вважалася брендом.
Це і визначило вибір теми, цілей і завдань курсової роботи.
Мета курсової роботи – дослідити специфіку понять «бренд», «торгова марка», «товарний знак» у процесі формування товарної політики підприємства, дослідити товарну політику підприємства та розробити рекомендації для вдосконалення маркетингової товарної політики підприємства «Волиньхолдінг».
Для реалізації поставленої мети необхідно виконати наступні завдання:
дослідити поняття торгової марки, бренду і його основні положення;
розглянути поняття, класифікацію торгових марок і марочні стратегії;
проаналізувати ознаки і види товарних знаків;
визначити стадію життєвого циклу торгової марки та розробити відповідно до неї стратегію подальшого розвитку;
розробити рекомендації щодо вдосконалення маркетингової товарної політики підприємства.
Структура роботи: вступ, 3 розділи, висновки, список використаної літератури та додатки.