Зразок роботи
ВСТУП
Досягнення підприємством конкурентоспроможного статусу безпосередньо пов’язане з просуванням ним своїх товарів до конкретної групи споживачів і прямо залежить від повноти задоволення їх запитів. Конкурентоздатність продукції є наслідком функціонування конкурентоспроможного підприємства. Для забезпечення конкурентоздатності продукції необхідним є ефективне управління факторами, умовами та причинами, що визначають якість продукції, витрати виробництва й досягнення максимального споживчого ефекту.
Конкурентоздатність є показником, що характеризує ринкове положення товару в певний момент часу й не відображає довгострокові перспективи розвитку підприємства.
На сучасному етапі економічного розвитку України проблема підвищення конкурентоспроможності продукції підприємства набуває все більшої актуальності. Адже за умов розвитку зовнішньої торгівлі, підсилення процесів інтеграції країни в міжнародні організації загострюється конкурентна боротьба як на внутрішньому, так і на світовому ринку. Для виживання та досягнення домінуючих позицій лідера в галузі необхідно вдосконалити процес управління конкурентоспроможністю продукції підприємства, активно нарощувати конкурентні переваги, постійно досліджувати і аналізувати як внутрішнє, так і зовнішнє середовище підприємства, а отже бути гнучким і швидко реагувати на всі зміни.
У сучасній світовій літературі теоретичні проблеми конкуренції і конкурентоспроможності досліджуються досить широко, проте автори ще не прийшли до єдиної думки щодо визначення конкурентоспроможності. Поняття аналізується в працях таких зарубіжних дослідників: М. Портера, Ф. Котлера, Р. Фатхтудінова та інших. Проблеми оцінки, аналізу і підвищення конкурентоспроможності продукції підприємств є предметом наукового зацікавлення й вітчизняних авторів, серед яких Г. Азоєв, В. Балабанова, С. Гаркавенка, О. Гудзинський, В. Немцова, П. Саблука, Ю. Іванов, А. Юданов, Н. Язвінська, Д. Лук’яненко, В. Шинкаренко, Ю. Ярошенка та інші. У своїх працях вони також вивчають питання діяльності підприємства в умовах конкуренції, наводять основні чинники конкурентоспроможності продукції підприємств.
Метою випускної роботи є розробка шляхів підвищення конкурентоспроможності товару молокопереробної промисловості та проведення її аналізу на прикладі конкретного підприємства.
У відповідності з поставленою метою в роботі необхідно вирішити наступні завдання:
– розглянути сутність поняття конкурентоспроможності товару та фактори її забезпечення;
– дослідити методику оцінки конкурентоспроможності товару;
– представити загальну характеристику підприємства та його ринків збуту;
– провести аналіз економічних показників діяльності підприємства;
– оцінити конкурентоспроможність товару підприємства;
– запропонувати шляхи підвищення конкурентоспроможності товару підприємства.
Об’єктом дослідження випускної роботи виступає ПрАТ «Пирятинський сирзавод».
Предметом дослідження роботи є конкурентоспроможність товару підприємства молокопереробної промисловості.
При написанні випускної роботи були використані такі методи дослідження, як теоретичного узагальнення, метод наукових абстракцій, індукції та дедукції, аналізу та синтезу, статистичні та графічні методи, а також методи порівняння та логічного узагальнення.
Випускна робота базується на теоретичних і законодавчо-нормативних джерелах, і фіксує стан розробки обраної теми на сучасному етапі розвитку економічної науки.
Інформаційну основу дослідження сформували матеріали періодичних та інтернет-видань, науково-практичних конференцій, нормативні та довідкові матеріали, а також первинні та звітні дані підприємства за 2015-2017 роки.
Випускна робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків, рекомендацій, списку використаних джерел та додатків.