Зміст
В с т у п
I. Теоретичний розділ. Характеристика та особливості банківського маркетингу
1.1. Основні складові банківського маркетингу та їх характеристика
1.2. Особливості ринку банківських послуг
1.3. Нові інформаційні технології банківського маркетингу
II. Аналітичний розділ. Аналіз ефективності маркетингової діяльності
2.1. Оцінка результативності маркетингових досліджень
2.2. Вибір та обгрунтування стратегії маркетингу банківських послуг
2.3. Маркетингове планування розвитку ринку послуг банківських установ
III. Проектний розділ. Основні напрямки удосконалення маркетингової діяльності банківських установ
3.1. Розробка комплексу маркетингових заходів щодо просування банківських послуг
3.2. Розробка пропозицій щодо просування нових банківських продуктів
3.3. Розробка пропозицій щодо удосконалення комунікаційної політики банку
Висновок
Література
1. Успішній роботі банків багато в чому сприяє обгрунтована і правильно вибрана маркетингова діяльність, яка є процесом узгодження можливостей банку і запитів клієнтів.
2. Переваги в конкурентній боротьбі матимуть ті банки, які орієнтують свою маркетингову діяльність на надання унікальних послуг, забезпечують високу якість обслуговування, завдяки високому професійному рівню працівників, встановлюють гнучкі системи цін, забезпечують позитивний фірмовий імідж банку на ринку фінансових послуг.
3. Основними напрямами розвитку маркетингу банківських послуг в розвинених країнах є: забезпечення якості банківських послуг за рахунок розвитку телекомунікаційного обслуговування клієнтів; спеціалізація ринку банківських послуг країн ЄС на транснаціональному, національному рівнях.
4. Найбільш доцільно в Україні досвід зарубіжних країн використовувати у сфері інформації, автоматизації і комп'ютеризації банківського бізнесу, при упровадженні пластикових карт, у сфері міжнародних відносин і універсалізації банківської діяльності шляхом постійного розширення всього спектру банківських послуг і наданні його в комплексі.
5. Маркетингові дослідження створюють інформаційно-аналітичну основу для формування довгострокової стратегічної програми маркетингу і для гнучкого оперативного управління маркетинговими діями і корекції ухвалених рішень в ситуації, що змінюється.
6. Маркетингові стратегії банку є рішеннями, орієнтуючими і направляючими окремі заходи маркетингу на досягнення поставлених керівництвом банку цілей. У зв'язку з цим обгрунтована необхідність виділення в першій стадії життєвого циклу банківської послуги етапу "зародження ідеї про нову банківську послугу", визначені джерела цих ідей і оцінні показники нової банківської послуги для розкриття її можливостей, а також запропонована методика розробки інноваційної банківської послуги, що дає можливість забезпечити безперервне і ефективне оновлення і збагачення асортименту банківських послуг і підтримки конкурентоспроможності банку.
7. При плануванні заходів щодо експансії своїх послуг на ринок має велике значення прогнозування потенційної місткості ринку банківських послуг.
8. Ефективність просування конкретної послуги в значній мірі залежатиме від стадії життєвого циклу банківської послуги, тобто при моделюванні або розробці послуги, на стадії її упровадження на ринок і проведенні організаційно-технічних заходів, на стадії зростання попиту на даний вид послуги і інше.
9. Велике значення має розробка програми маркетингу нової банківської послуги і вибір пріоритетного напряму розвитку цієї послуг.
10. Запропоновано рекомендації по використовуванню Інтернет як канал і середовище надання банківських послуг. Інтегровані канали доставки банківських послуг і сучасні технічні засоби і дистанційні канали повинні використовуватися як альтернативні традиційному способу.
Перелік графічного матеріалу
Рис.1. Загальна схема організації маркетингової діяльності в банку
Рис. 2. Класифікація банківських послуг з критерію об'єкту банківської послуги
Рис. 3. Класифікація банківських послуг з критерію "функціональний зміст"
Рис. 4. Показники роботи банку
Рис. 5. Угрупування конкурентів банку
Рис. 6. Інформація про конкурентів банку
Рис. 7. Етапи банківського ціноутворення
Рис. 8 Структура доходів банківської системи за 2005 рік.
Рис. 9. Структура видатків банківської системи України за 2005 рік.
Рис. 10. Основні етапи маркетингових досліджень
Рис. 11. Складові збору первинної інформації в маркетинговому дослідженні
Рис. 12. Принципи сегментації споживацьких ринків
Рис. 13. Класифікація маркетингових стратегій по типу використовування маркетингового комплексу банку
Рис. 14. Етапи аналізу конкурентів і вибору конкурентної стратегії банку
Рис. 15. Етапи розробки інноваційної банківської послуги
Рис. 16. Основні етапи планування маркетингової діяльності банку
Рис. 17. Основні складові системи просування банківських послуг
Таблиця 1.Тактика просування послуг банку залежно від етапу життєвого циклу
Таблиця 2. Форми і прийоми засобів дії на споживача банківських послуг
Рис. 18. Можливі методи прийняття рішень про фінансування
реклами банком
Таблиця 3. Методи попереднього тестування реклами
Рис. 19. Етапи рекламної діяльності банку
Таблиця 4 Способи визначення ефективності реклами
Таблиця 5.Відносини банку із ЗМІ
Рис. 20. Етапи поведінки споживачів по ухваленню рішення про
придбання банківської послуги
Рис. 21. Етап планування маркетингу ПК і його підетапи (стадії)
Таблиця 6. Емісія банками карт МПС і інфраструктура обслуговування МПС
Рис. 24. Стадія розробки і оформлення плану маркетингу по
упровадженню послуг з ПК
Рис. 25. Етап реалізації плану маркетингу ПК
Рис. 27. Методика визначення ефективності реклами банківської послуги, з урахуванням витрат, окупності реклами і кількості відвідин
Рис. 28. Фактори, що роблять вплив на відвідувачів сайту банку