Зміст
Вступ
1. Загальна характеристика підприємства
1.1. Правове положення підприємства
1.2. Організаційна структура 3AT КФ «Карла Маркса»
1.3. Характеристика виробляємо! продукції
1.4. Кадровий потенціал
2. Аналіз фінансово-господарської діяльності підприємства
2.1. Аналіз фінансової стійкості і платоспроможності
2.2. Аналіз прибутку на 3AT КФ «Карла Маркса»
2.3. Аналіз рентабельності
2.4. Аналіз показників оборотності
3. Аналіз діючих стратегій підприємства
3.1. Аналіз ринку кондитерських виробів
3.2. Аналіз ринків збуту 3AT КФ «Карла Маркса»
3.3. Оцінка основних напрямків ціноутворення підприємства
3.3.1. Аналіз собівартості продукції
3.3.2. Аналіз ціноутворення
3.4. Аналіз конкурентоздатності продукції
3.5. SWOT-аналіз. Формування цілей маркетингу
4. Пропозиції щодо підвищення ефективності маркетингової діяльності 3AT КФ «Карла Маркса»
4.1.1. Сегментація, вибір цільових сегментів ринку
4.1.2. Просування товару, мета і види
4.1.3. Планування просування товару на зовнішній ринок засобами Public relations і реклами
4.1.4. Позиціювання дієтичних кондитерських виробів
Висновки
Список використаної літератури
У процесі роботи над дипломною роботою були вивчені теоретичні аспекти підвищення ефективності маркетингової діяльності організації, у тому числі розглянуті основні концепції маркетингу, основні стратегії охоплення ринку, методи виділення цільових сегментів і методи просування товарів на ринок.
У результаті аналізу господарської і фінансової діяльності підприємства встановлене
- підприємство має достатній виробничий потенціал при забезпеченні високого рівня якісних показників продукції, що випускається, і готово задіяти його при сприятливих умовах;
- підприємство функціонує за рахунок позикових коштів, в основну частину яких входить заборгованість по кредитах;
- ліквідність підприємства в даний час знаходиться на низькому рівні. Усі показники ліквідності досить далекі від норми.
- показники фінансової стійкості, при їх значенні, також знаходяться на низькому рівні, що сигналізує про критичне фінансове положення;
- спостерігався ріст дебіторської заборгованості — один із самих головних показників, що відбивають рівень благополуччя підприємств даного профілю, тому що в результаті цього явища відбувається збільшення кредиторської заборгованості.
У ході проведеної дипломної роботи були виявлені заходи для поліпшення маркетингової діяльності підприємства. Проведений аналіз ринку кондитерських виробів, а так само аналіз сильних і слабких сторін фабрики, дозволив оцінити продукцію фабрики як конкурентноздатну. Але 3AT кондитерська фабрика «Карла Маркса» не користується належною мірою конкурентними перевагами. Також було встановлено, що рекламні кампанії фабрики мало сприяють залученню покупців для чого був запропонований ряд мір:
1) вибір диференційованої стратегії охоплення ринку;
2) Виробництво нової продукції на основі сахарозамінних продуктів;
3) Проведення реклами методом «паблик рилейшнз».
Як сегменти ринку рекомендується виділити наступні споживчі групи: люди середнього достатку, діти, жінки від 25-45, люди з високим достатком, діабетики. Для кожного з цих сегментів підприємство може і повинне випускати різну продукцію. Так, для людей середнього класу необхідно налагодити випуск зефіру і карамелі за доступними цінами при забезпеченні високої якості, для людей з високим достатком підприємство повинне робити дорогі шоколадні цукерки. Діабетикам і жінкам від 25-45 років необхідно розробити продукцію з низькоколорійним змістом з використанням сахарозамінників.
Переваги цієї стратегії полягають в наступному.
1. Забезпечується розуміння не тільки нестатов споживачів, але і те, що вони із себе представляють (їхні особисті характеристики, характер поводження на ринку і т.п.)
2. Забезпечується краще розуміння природи конкурентної боротьби на конкретних ринках. Виходячи зі знання даних обставин легше вибирати ринкові сегменти для їхнього освоєння і визначати, якими характеристиками повинні володіти продукти для завоювання переваг у конкурентній боротьбі.
3. Представляється можливість концентрувати обмежені ресурси на найбільш вигідних напрямках їхнього використання.
4. При розробці планів маркетингової діяльності враховуються особливості окремих ринкових сегментів, у результаті чого досягається високий ступінь орієнтації інструментів маркетингової діяльності на вимоги конкретних ринкових сегментів.
Основні конкуренти застосовують недиференційовану маркетингову стратегію охоплення ринку, фабрика може одержати вигоди від використання стратегій диференційованого охоплення ринку.