Зміст
Вступ
Розділ 1 Теоретичні аспекти маркетингового дослідження ринку лікарняних засобів на прикладі конкретного засобу
1.1 Визначення управлінської проблеми
1.2 Формулювання проблеми маркетингового дослідження
1.3 Об’єкт, предмет, мета та завдання дослідження
1.4 Уточнення та імпірична інтерпритація основних понять теорії об’єкту та предмету маркетингового дослідження
1.5 Формулювання теоретичної моделі предмету дослідження, робочих гіпотез та пошукових питань
Розділ 2 Процедурні засади маркетингового дослідження ринку лікарняних засобів на прикладі конкретного засобу
2.1 Визначеення типу дослідження, методів збору вторинної, первинної інформації
2.2 Визначення обсягу вибірки та методів її формування
2.3 Визначення методів шкалування, розробка анкети та її попереднє тестування
2.4 План організації польових робіт, коригування та форматування даних
2.5 Методи оброби польових даних
Розділ 3. Результати дослідження ринку лікарняних засобів на прикладі конкретного засобу
3.1 Інструменти збору первинних даних
3.2 Данні підготовлені до обробки
3.3 розрахунки та результати обробки даних
Висновки
Список використаних джерел
Постановка завдання маркетингового дослідження — один з найважливіших і найскладніших етапів процесу маркетингового дослідження. Саме постановка завдання маркетингового дослідження і визначає курс для всього проекту дослідження. Тільки у разі чіткої і точної постановки завдання маркетингового дослідження можливе правильне проведення всього дослідження.
Постановка завдання маркетингового дослідження — це формулювання завдання в цілому, а також виділення конкретних компонентів цього завдання. Якщо завдання маркетингового дослідження не було поставлене належним чином, то всі зусилля, час і гроші, що вкладаються в проект маркетингового дослідження, будуть витрачені дарма.
Щоб правильно поставити завдання маркетингового дослідження, дослідник повинен провести аудит завдання — всестороннє вивчення маркетингового завдання з метою розуміння джерела її виникнення і природи.
Аудит завдання включає обговорення проблеми з особами, що ухвалюють рішення, а також з експертами галузі; аналіз вторинних даних; дослідження якісних показників. Подібний збір неформальних даних допоможе дослідникові зрозуміти навколишнє оточення, в якому виникла проблема.
Результати маркетингового дослідження — це додаткове джерело інформації для осіб, що ухвалюють рішення. Обговорення проблеми з особами, що ухвалюють рішення, дає дослідникові можливість зрозуміти очікування керівництва і обмеження, які пов`язані з можливими результатами маркетингового дослідження.
Співбесіди з експертами галузі також можуть допомогти в постановці завдання маркетингового дослідження. Такі співбесіди найчастіше застосовуються в промислових дослідницьких роботах або в ситуаціях, коли інші джерела дають мало інформації (наприклад, при розробці абсолютно нового товару).
Інформація, отримана від осіб, що ухвалюють рішення, а також експертів повинна бути доповнена вторинними даними. Вторинні дані — це дані, зібрані в цілях, відмінних від поточного завдання (наприклад, дані від торгових підприємств або дані переписи населення). При цьому первинні дані збираються для конкретної дослідницької проблеми.
Вторинні дані — це інформація, яка розміщується в ділових і урядових джерелах, публікується фірмами по маркетингових дослідженнях, зберігається в комп`ютерних базах даних. Оскільки вторинні дані — це економічне і швидке джерело інформації, то аналіз цих даних завжди повинен передувати збору первинних даних.
Та все ж інформації, отриманій від осіб, що ухвалюють рішення, експертів і з вторинних даних, може опинитися недостатньо для постановки завдання маркетингового дослідження. В цьому випадку необхідно провести якісні дослідження — описові дослідження, засновані на невеликих вибірках. До них відносяться цільові групи (групові співбесіди), поглиблені співбесіди (співбесіди один на один для детального вивчення позиції і переконань респондента), опит невеликої вибірки респондентів. Питання, що ставляться, формулюються безпосередньо в ході дослідження. Такі неформальні дослідження можуть дати цілісне розуміння проблеми і привести дослідника до правильної постановки завдання.
Маркетингові дослідження надають можливість: оцінити обсяг і структуру попиту в регіоні; оцінити реальну пропозицію в певному секторі ринку, інформацію про обсяг і структуру пропозиції; провести аудит роздрібних точок; виявити переваги споживачів, визначити фактори, що істотно впливають на їх поведінку; визначити частку споживачів вашої торговельної марки; оцінити ступінь поінформованості про марку і ступінь її впізнання; виділити популярні марки на ринку; виявити потребу у продукті; визначити властивості продукту, необхідні для споживача; оцінити привабливість місця розташування об'єкта комерційної нерухомості.