Зразок роботи
ВСТУП
У даний час українським промисловим підприємствам доводиться проводити асортиментну політику в умовах присутності на ринку великої кількості постачальників і виробників, високої конкуренції і постійного розширення асортименту товарів.
Насичення абсолютно всіх ринків великою кількістю товарами призводить до того, що компаніям доводиться буквально битися за покупців, та формує розуміння виняткової ролі збуту в діяльності фірми. В таких умовах головна задача будь-якого підприємства – ідеальним чином співставити бажання клієнтів і власні виробничі можливості.
Враховуючи вищесказане можна констатувати, що збільшення ефективності функціонування підприємства в сучасних умовах неможливе без розробки таких методів формування товарного портфеля підприємства, які б допомагали орієнтуватись на потреби ринку і вести конкурентну боротьбу.
Дана тема є досить актуальною оскільки ефективне формування товарного портфелю допомагає вирішити, яку саме продукцію варто виробляти підприємству з урахуванням якнайповнішого задоволення потреб споживачів та досягнення власних інтересів. Крім того, процеси формування товарного портфеля також мають відбуватися правильно, тому необхідно знати інструменти для управління ними.
Метою даної випускної роботи є дослідження теоретичних та методичних засад формування товарного портфеля промислового підприємства, та пошук шляхів його удосконалення.
Виходячи із мети даної роботи, можна сформулювати такі її завдання:
– розкрити теоретичні основи формування товарного портфеля
підприємства ;
– дослідити господарську діяльність та проаналізувати товарний портфель промислового підприємства щодо його оптимальності;
– розробити пропозиції щодо покращення товарного портфеля промислового підприємства.
Предметом вивчення даної роботи є елементи, особливості та механізми формування товарного портфеля підприємства.
Об’єктом дослідження є товарний портфель підприємства ПрАТ «Електромотор».
Проблеми, пов’язані з формуванням товарного портфеля підприємства є об’єктом досліджень вчених в області маркетингу та маркетингової товарної політики підприємництва. Над теоретичними і практичними аспектами маркетингової товарної політики десятиліттями працювало багато зарубіжних вчених, серед яких Г. Армстронг, Ф. Котлер, П. Дойль, Дж. Р. Еванс, Б. Берман. Вивчення наукових робіт цих відомих науковців дає змогу опанувати цей багатий досвід і застосувати його у вітчизняній практиці.
Серед вітчизняних вчених, які присвятили себе дослідженню проблем формуванням товарного портфеля зокрема належать Азарян О.М., Балабанова Л.В., Близнюк С.В., Войчак А.В., Гаркавенко С.С., Голубков Е.П., Є. Ромат, Ілляшенко С. М., Кардаш В.Я., Крамаренко В.І., Кучеренко В.О., Майборода О.В., Примак Т.О., Старостіна А.О., Шеремета П.С., Шканова О. М., Холодний Г.О.
Теоретичною основою роботи стали праці вчених та закони України, дані Держкомстату та надана підприємством фінансова та бухгалтерська звітності, дані щодо випуску та реалізації продукції за 2015 – 2017 роки. Виявлення шляхів удосконалення формуванням товарного портфеля підприємства здійснювалось за допомогою методів інтерпретації, комплексності.
Структура роботи: робота складається із вступу, трьох розділів, висновків та пропозицій, списку використаних джерел та додатків.