Зміст
8. Інформаційна база маркетингового аудиту:джерела інформації, інформаційна система маркетингу, автоматизація інформаційних процесів.
18. Сутність і зміст маркетингового потенціалу підприємства.
28. Аналіз маркетингових можливостей підприємства та загроз її діяльності на ринку.
38. Оцінка конкурентоспроможності підприємства на основі конкурентоспроможності товару.
48. Ринок як об’єкт маркетингового аудиту.
58. Чинники і показники аналізу конкурентного середовища підприємства.
Задача 1. Підприємство “Експрес-поліграф” спеціалізується на виробництві комерційної друкованої продукції (плакати, буклети, ката¬логи, рекламні листівки, календарі тощо). Оцініть сукупний потенціал маркетингових ресурсів підприємств конкурентів і проведіть їх по¬рівняльний аналіз, використовуючи дані наступної таблиці:
Таблиця – Вихідні дані для розрахунку сукупного потенціалу маркетингових ресурсів
Складова
сукупного потенціалу маркетингових ресурсів Коефіцієнт
питомої ваги Оцінка (0–20 балів)
підприємств-конкурентів*
К1 К2 К3 “Експрес-поліграф”
1. Потенціал персоналу
служби маркетингу 0,18 9 4 6 8
2. Потенціал
матеріальних ресурсів 0,17 7 7 5 6
3. Потенціал фінансових
ресурсів маркетингу 0,17 6 5 5 7
4. Потенціал інформаційних
ресурсів маркетингу 0,17 7 6 8 7
5. Потенціал інноваційних
ресурсів 0,16 5 6 8 7
6. Потенціал часових
ресурсів маркетингу 0,15 4 5 5 4
Сукупний потенціал
маркетингових ресурсів 1,0
Задача 2. Оцініть сукупний потенціал маркетингових зусиль під-приємства “Експрес-поліграф” і його конкурентів, використовуючи дані.
Таблиця – Вихідні дані для розрахунку сукупного потенціалу маркетингових зусиль
Складова
сукупного потенціалу маркетингових зусиль Коефіцієнт питомої ваги Оцінка (0–20 балів)
підприємств-конкурентів*
К1 К2 К3 “Експрес-поліграф”
1. Потенціал маркетингової
інформаційної системи 0,14 7 4 4 8
2. Потенціал управління
маркетинговими дослідженнями 0,11 4 3 2 4
3. Потенціал програмування маркетингу 0,13 8 6 5 7
4. Потенціал маркетингового інструментарію 0,09 4 3 3 3
5. Потенціал комплексу
маркетингу – – – – –
5.1. Товарний потенціал 0,09 7 6 6 8
5.2. Ціновий потенціал 0,08 2 3 2 4
5.3. Збутовий потенціал 0,08 6 5 3 4
5.4. Комунікаційний
потенціал 0,10 5 4 3 5
5. Потенціал контролю
маркетингу 0,10 4 4 4 4
6. Потенціал управління
ризиками 0,08 2 2 1 3
Сукупний потенціал
маркетингових зусиль 1,0
Задача 3. На основі попередніх завдань, розрахуйте інтегральну оцінку маркетингового потенціалу цих підприємств, якщо прийнять до уваги, що питома вага потенціалу мар¬кетингових ресурсів складає 0,45, а потенціалу маркетингових зусиль – 0,55 від загальної величини сукупного маркетингового потенціалу під¬приємства. Визначте рівень (високий, середній, низький) використання сукупного маркетингового потенціалу підприємства “Експрес-полі¬граф”.
Виділіть най¬більш сильного конкурента на ринку і проведіть аналіз ключових фак¬торів конкурентоспроможності маркетингового потенціалу підприємства “Експрес-полі¬граф” і най¬більш сильного конкурента. Особливу увагу зверніть на фактори, що перешкоджають більш повному використанню маркетингового потенціалу підприємства “Екс¬прес-поліграф” і, за якими це підприємство відстає від конкурента-лідера. Результати аудиту зведіть у наступну.
Таблиця - Аудит ключових фак¬торів конкурентоспроможності маркетингового потенціалу підприємства “Експрес-полі¬граф”(порівняльний аналіз з конкурентом-лідером)
Підприємства
Ключові
фактори успіху Складові маркетингового потенціалу підприємства,
що потребує покращення
Підприємство-лідер на ринку 1
2
3 *
*
*
“Експрес-полі¬граф” 1
2
3 1
2
3
*- для сильного конкурента не заповнюється
Зробить висновки за результатами проведеного аудиту марке¬тингового потенціалу підприємства.