Зразок роботи
ВСТУП
Постановка проблеми. Ефективний розвиток підприємства у ринковому середовищі можливий лише за умов постійного вдосконалення його діяльності, підтримання здобутих і формування нових конкурентних переваг. Визначення сфер і напрямів інноваційної діяльності, обґрунтування і вибір інноваційних проектів – у сучасних умовах має стати одним з пріоритетних напрямків розвитку кожного підприємства.
Тема курсової роботи: «Маркетингове обґрунтування інноваційних проектів підприємства».
Актуальність теми. Актуальність даної теми обумовлюють сучасні тенденції розвитку економіки та нестабільні ринкові умови. Великий інтерес до цієї проблематики в умовах вітчизняної економіки обумовлений в значній мірі позитивними результатами та яскравими прикладами впровадження інноваційних процесів в діяльність західних підприємств.
Аналіз останніх досліджень і публікацій. Розгляду інноваційних проектів як об’єкту управління присвячено праці багатьох як закордонних, так і вітчизняних вчених-економістів, серед яких: Бушуєв С.Д. [10],
Бушуєва Н.С. [11], Дорош М.С. [18], Кунда Н.Т. [24], Марченко К.Є. [27], Молоканова В.М. [31], Россошанска О.В. [36], Тесленко П.А. [38] та інші.
Вивченням питання процесу управління інноваційними проектами займались такі відомі вчені як: М.Ю. Агібалова, В.М. Бабаєв, А.В. Гриньов, В.Д. Данчук, В.Й. Жежуха, М.В. Жук, Ю.С. Лемешко, В.А. Месечка,
А.В. Плоска, О.Ф. Присяжнюк, О.П. Савіцька, Т.Й. Товт, Р.А. Фатхутдинов та інші.
Мета роботи – на основі системного підходу розкрити концептуальні засади управління інноваційним розвитком підприємства та визначити теоретичні принципи й науково-практичні підходи до економічної інтерпретації процесу інноваційного розвитку.
Для досягнення зазначеної мети було поставлено наступні завдання:
- визначити поняття інноваційного проекту та його учасників;
- виокремити концепцію управління інноваційним розвитком підприємства;
- навести методичні підходи щодо оцінки ефективності впровадження інноваційних проектів на підприємстві;
- зазначити організаційно-економічну характеристику підприємства;
- проаналізувати інноваційні проекти підприємства;
- оцінити ефективність інноваційної стратегії підприємства;
- запропонувати оновлення техніко-технологічної бази підприємства;
- розглянути можливість впровадження ресурсо- та енергозберігаючих технологій виробництва продукції;
- запропонувати удосконалення маркетингових підходів управління інноваційними процесами на підприємстві.
Об’єкт дослідження – інноваційні проекти.
Предмет дослідження – інноваційні проекти підприємства.
Методи дослідження. Для досягнeння поставлeної мeти були використані загальнонаукові та спeціальні мeтоди наукового пізнання. Зокрeма, такі мeтоди як: вивчення і аналіз наукової літератури; вивчення і узагальнення вітчизняної та зарубіжної практики; абстрагування при визначeнні сутності катeгорії «інноваційний проект»; мeтод систeмного підходу, мeтод групувань, а також методи моделювання, порівняння, аналізу та синтезу.
ВИСНОВКИ ТА ПРОПОЗИЦІЇ
Узагальнюючи вищевикладене, можна констатувати той факт, що визначень об’єкта дослідження не бракує. І всі вони тією чи іншою мірою містять певне раціональне зерно. Проте такий різнобій у поглядах приводить до плутанини в термінології та необхідності обґрунтування власного бачення стосовно визначення цього об’єкта. Тому ми вважаємо, що під поняттям інноваційного проекту доцільно розуміти спеціальний документ, у якому детально та поетапно окреслюються відносини та процеси, за допомогою яких здійснюється певна інноваційна діяльність та який регулює й визначає необхідні заходи, що стосуються створення, впровадження та реалізації інноваційного продукту.
Основними учасниками проекту є замовник, інвестор, проектувальник, постачальники, виконавець, науково-технічні ради, керівник проекту, команда проекту.
За проведеним аналізом фінансового стану ТОВ «Будівельний бум» можна відмітити, що при розрахунку показників було виявлено, що підприємство має проблеми із використанням власних та залучених ресурсів, зі зменшенням ефективності використання основних засобів та погіршенням можливостей розрахунку з постачальниками та підрядниками, та з дефіцитом вільних грошових ресурсів.
Проведене дослідження показало, що внаслідок освоєння чи впровадження нових послуг в межах ТОВ «Будівельний бум» спостерігаються серйозні зміни як фінансово-економічних показників, так і показників використання трудових ресурсів. Це в свою чергу обумовлює вдосконалення процесу інноваційної діяльності на підприємстві, що і пропонується здійснити у наступному розділі роботи.
В межах ТОВ «Будівельний бум» доцільно запровадити спеціальний підрозділ, в якому би об’єднувалися всі функції, пов’язані з управлінням інноваційною діяльністю. Також було згенеровано ідею нового товару – бітумної черепиці, яка б була конкурентоздатною в сучасних умовах та враховувала в собі всі можливості компанії щодо якості та виготовлення.
ТОВ «Будівельний бум» відповідає потребам ринку. Але незважаючи на це, підприємству ще необхідно поліпшити показники стійкості посипки та використовувані у процесі виробництва фарбники. Новий товар можна віднести до групи товарів, що мають всі шанси бути сприйнятими споживачами, якщо їх переваги компенсують збільшення витрат споживання.
Всі суб’єкти ринку, з якими має справу компанія, зацікавлені в його інноваційній діяльності, а обраний товарний напрямок є ефективним.