Зразок роботи
КОНСПЕКТ У ФОРМАТІ ГАРНОЇ МІНІМАЛІСТИЧНОЇ ПРЕЗЕНТАЦІЇ З МАЛЮНКАМИ, ТАБЛИЦЯМИ І ФОРМУЛАМИ
4.1. Склад ціни. Структура ціни
Будь-яка ціна містить у собі визначені елементи. При цьому, залежно від
виду ціни, склад цих елементів може змінюватись.
Співвідношення окремих елементів ціни, виражене у відсотках або
частках одиниці, є її структурою.
На відміну від складу ціни, структура ціни – це відсоткове відношення
складових елементів ціни в загальному її рівні. Тобто структура ціни показує
питому вагу її елементів у ціні товару.
Кожний вид ціни складається з окремих частин, які називаються
елементами. Наприклад, до елементів ціни роздрібної ціни можуть належати:
собівартість (С), прибуток (П), мито (М), акцизний збір (А), податок на додану
вартість (ПДВ), посередницько-збутова націнка (НП) і торгова надбавка (НТ).
Собівартість та прибуток є обов’язковими елементами ціни, тому що
відшкодування витрат і отримання прибутку є невід’ємною умовою виробництва
продукції. Наявність інших елементів в ціні необов’язкове і залежить від
галузевої належності продукції, її соціальної значущості, кількості
господарських ланок, що беруть участь у виробництві і реалізації продукції, та
інших чинників. Так, мито входить до складу ціни тільки імпортних товарів, а
акцизний збір є елементом лише незначної частки продукції. Податком на
додану вартість хоча й обкладається абсолютна більшість товарів, але є певні
винятки. Націнки посередницько-збутових і торговельних організацій містять і
ціни тих товарів, реалізація яких здійснюється через посередницькі ланки.
Тому не тільки ціни на різні товари, а й той сам вид ціни може мати
неоднаковий склад елементів. Найбільш наочно це видно на прикладі
відпускної ціни, яка за своїм складом може виступати в шістьох варіантах.
У першому варіанті (С + П) відпускна ціна збігається з ціною
підприємства. Такі ціни встановлюються на продукцію, яка не обкладається
товарними податками, а її реалізація здійснюється безпосередньо виробником.
Другий варіант (С + П + ПДВ) застосовується в тому разі, коли продукція
обкладається податком на додану вартість та її продає сам виробник
(наприклад, одяг, взуття, меблі, побутова техніка). Це найпоширеніший варіант
відпускної ціни виробника. За третім варіантом (С + П + А + ПДВ) ціни
встановлюються на підакцизні товари (наприклад, тютюнові вироби, алкогольні
напої).....
4.2. Формування в ціні товарних податків. Особливості визначення в ціні
вітчизняних товарів акцизного збору на основі відсоткової ставки
У практиці вітчизняного ціноутворення до складу цін національних
товарів входять два непрямих податки: акцизний збір і податок на додану
вартість.
Акцизний збір – це податок, який включається до ціни
високорентабельних товарів не першої необхідності і в кінцевому підсумку
сплачується їхнім покупцем. Акцизним збором оподатковуються виключно
товари і не оподатковуються роботи та послуги. Акцизний збір встановлюється
в цінах тільки окремих товарів, перелік яких затверджується Верховною Радою
України.
Визначення розміру акцизного збору, що включається в ціну,
здійснюється на основі ставок, які можна поділити на дві групи. До першої
входять тверді ставки в гривнях або євро на фізичну або умовну одиницю
продукції.
До другої групи входять відсоткові ставки, які встановлюються до
обороту (ціни) з реалізації товарів. Відсоткова ставка в розмірі 55% діє на
ювелірні вироби. При визначенні акцизного збору в ціні вітчизняних товарів на
основі відсоткової ставки необхідно враховувати, що ставка встановлена до
ціни, котра вже містить у собі цей податок. Тому величина акцизного збору в
ціні визначається за формулою:.....
4.3. Податок на додану вартість і його визначення в ціні
Іншою формою непрямого податку, що входить до складу ціни, є податок
на додану вартість. Він включається в ціни абсолютної більшості товарів та
послуг за винятком тих, які не обкладаються цим податком. Перелік товарів
(робіт, послуг), що звільняються від податку на додану вартість, є єдиним на
всій території України і може змінюватися в законодавчому порядку.
Податок на додану вартість (ПДВ) – це непрямий податок, який
сплачується з новоствореної вартості на кожному етапі виробництва та
реалізації товарів, виконання робіт, надання послуг.
Платниками є усі підприємства та організації, які відповідно до
законодавства України займаються виробничою та комерційною діяльністю,
індивідуальні та приватні підприємства, які виробляють і реалізують на
території України товари (роботи) і надають послуги від свого імені, а також .....
4.4. Посередницько-збутові націнки як самостійні елементи ціни. Їхній
склад та порядок визначення
Процес надходження товару від виробника до кінцевого споживача
(населення) може мати такі стадії: виробник – посередник – підприємство,
виробник – роздрібна торгівля – населення, або виробник – посередник –
роздрібна торгівля – населення. У цьому процесі можуть брати участь кілька
посередників. Такий ланцюговий зв’язок зумовлює необхідність установлення
цін на кожному етапі товароруху, що досягається за допомогою застосування
посередницько-збутових і торговельних націнок.
Націнка (надбавка) – це ціна за послугу з постачання та збуту. Як і всяка
інша ціна, вона повинна компенсувати витрати постачальницько-збутових
(гуртових) та роздрібних організацій і забезпечити їм прибуток.
Як правило, величина націнки встановлюється у відсотках до ціни
закупівлі товару.....
Такі надбавки є самостійними елементами ціни і за своєю економічною
природою аналогічні оптовим цінам підприємства. Вони покликані
відшкодовувати витрати обігу продукції і забезпечувати отримання прибутку
посередницьким і торговельним організаціям. Тому розмір надбавки залежить
від величини витрат у сфері обігу (заробітна плата, транспортні та
навантажувально-розвантажувальні роботи, паливно-енергетичні витрати,
амортизація, оренда приміщень тощо), бажаного рівня прибутку та обсягу
продажу. Враховуючи, що надбавки є формою доданої вартості, до їх складу
входить відповідний податок. Тоді посередницько-збутові та торговельні
надбавки складаються з таких елементів:.....