Зразок роботи
Актуальність дослідження. На сучасний момент умови для функціонування сучасних підприємств визначаються великою невизначеністю, складністю та динамікою зовнішнього середовища. Ключовим фактором в сфері бізнесу стає здатність адаптуватися до змін у зовнішньому середовищі, і в більшості випадків це стає необхідною умовою для виживання та розвитку. Підприємства, організації та установи повинні бути здатними продуктивно та оперативно реагувати на зміни, що їх оточують. Важливо також враховувати, що самі організації впливають на зміни у зовнішньому середовищі, наприклад, шляхом випуску новітніх товарів і послуг або застосування інших видів сировини, технологій або матеріалів. Конкуренція вважається однією з ключових складових для підвищення ефективності економічної системи в цілому та окремих її компонентів. Вона представляє собою форму конкурентної боротьби, яку вважають прийнятною у цивілізованому суспільстві. Крім того, конкуренція служить одним із методів стимулювання трудових колективів і робітників. Конкурентне середовище суттєво впливає на формування складових конкурентоспроможності організації, як активних, так і пасивних.
У сучасних умовах ведення бізнесу важливо регулярно адаптуватися до змін, оскільки жодна компанія не може бути впевнена, що її конкурентну перевагу не скопіюють конкуренти. Управління конкурентоспроможністю товару займає важливе місце в системі управління підприємством. Однак, незважаючи на важливість управління конкурентоспроможністю товару, відсутні єдині методи визначення та управління відповідними механізмами. Отже, актуальність даної теми визначається, по-перше, важливістю ролі конкурентоспроможності товару в загальному управлінні підприємством, а по-друге, обмеженою кількістю досліджень цього питання.
У багатьох наукових працях велика увага приділяється конкурентоспроможності підприємства та важливості розробки ефективної конкурентної стратегії. Додатковий аналіз конкурентоспроможності організацій проведений в роботах визначних вчених, таких як Ф. Котлер, П. Дойль, Р. Уенслі, Дж. Дей, а також в дослідженнях українських науковців, серед яких О. Юданов, Л. Піддубна, Г. Азоєв, Г. Михайлик, О. Герман. Особливості конкурентоспроможності продукції розглянуті у працях С.М. Ємельянова, А.А. Нещадіна, Р.А. Фатхутдінова, І.М. Ліпсіца, В.М. Фоміна, М.Г. Долинської, Г.Р. Сабецької та інших. Теоретичні та методологічні аспекти конкурентоспроможності також розглядаються у працях класиків економічної теорії, таких як Е. Чемберлен, А. Сміт, Дж. Робінсон, А. Маршалл, Й. Шумпетер, К. Маркс, Дж. Кейс, Ф. А. Хайєк, Д. Рікардо, проте існують певні дискусії щодо цього питання, а саме, які методи краще використовувати під час управління конкурентоспрожністю товару.
Мета роботи — дослідити управління конкурентоспроможністю товару.
Для того, щоб досягти даної мети варто вирішити такі завдання:
- висвітлити сутність і значення категорії управління конкурентоспроможністю товару;
- визначити методи та принципи оцінки управління конкурентоспроможністю товару;
- охарактеризувати господарську діяльність підприємства ТОВ “Коблево”;
- проаналізувати ефективність фінансово-економічної діяльності підприємства та оцінити управління конкурентоспроможністю його товару;
- дослідити шляхи вдосконалення управління конкурентоспроможністю товару підприємства ТОВ “Коблево”.
Об’єкт дослідження — ТОВ “Коблево”.
Предмет дослідження — управління конкурентоспроможністю товару ТОВ “Коблево”.
Методи дослідження. Під час виконання роботи застосовувались різноманітні загальнонаукові методи дослідження, включаючи експериментально-теоретичні та універсальні. До першої групи належать такі методи, як теоретичне узагальнення, аналіз визначень, історичний метод, порівняння, систематизація, аналогія та дедукція. Друга група включає методи аналізу, конкретизації, узагальнення, аналогії, порівняння, спостереження та графічний метод для наочного відображення результатів аналізу.
До бази інформаційного дослідження відносяться різноманітні джерела, такі як фінансова та статистична звітність компанії, наукові статті, монографії, які охоплюють питання управління конкурентоспроможністю продукції підприємства. Також важливими елементами бази є наукові посібники, експертні оцінки українських та зарубіжних аналітичних та інформаційно-статистичних установ. Ці джерела допомагають підтримувати дослідження на високому рівні і забезпечують вчених та аналітиків важливою інформацією для аналізу та розуміння проблем управління конкурентоспроможністю підприємства.
Структура та обсяг роботи. Робота складається із вступу, трьох розділів, висновку, списку використаних джерел та додатків. Обсяг роботи — 53 сторінки.
РОЗДІЛ 1 ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ОСНОВИ УПРАВЛІННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЮ ТОВАРУ ПІДПРИЄМСТВА
1.1 Сутність і значення категорії управління конкурентоспроможністю товару підприємства
Сучасна ринкова економіка є складною системою, що складається з різноманітних комерційних, інформаційних, фінансових і виробничих структур. Ці структури взаємодіють одна з одною в рамках широкої правової системи і об'єднуються спільною концепцією - ринком. Ринок представляє собою організовану структуру, де виробники та споживачі, продавці та покупці взаємодіють через споживчий попит. Попит визначається як кількість продукції, яку споживачі можуть придбати за певною ціною. Виробники, у свою чергу, визначають ціни та обсяги продажів, реагуючи на споживчий попит [1, 332].
Центральною ідеєю, що висловлює основні аспекти ринкових відносин, є концепція конкуренції. Конкуренція є ключовою складовою всієї ринкової економіки, а стимулом для учасників є бажання перевершити один одного. Конкуренція є динамічним процесом, що сприяє більш ефективному введенню товарів на ринок. Для поліпшення своїх позицій на ринку підприємства активно використовують різноманітні засоби конкуренції, такі як якість продукції, ціна, обслуговування, асортимент, умови доставки та оплати, а також реклама. Об'єктом конкуренції служать товари або послуги, і компанії-конкуренти, прагнучи здобути визнання та прибуток на ринку, конкурують через ці аспекти своєї діяльності. Споживачі та покупці виступають об'єктами конкуренції, оскільки вони визначають попит та вибирають між товаром чи послугою різних компаній-конкурентів [7, 30].
Метою конкуренції є природна та заслужена перемога, яка визначається високою оцінкою споживачів щодо конкурентоспроможності товару чи послуги. Ефективне управління конкурентоспроможністю тов