Зразок роботи
1.1 Сутність та місце комплексу маркетингу в діяльності підприємства
У сучасних умовах маркетинг відіграє ключову роль у бізнесі. Маркетингова діяльність компанії дозволяє координувати та спрямовувати діяльність усієї компанії в правильному напрямку, а також дозволяє компанії впливати на споживачів та вибір, який вони роблять, для власної вигоди.
Підвищення ролі маркетингу у світовій торгівлі зумовлено розвитком ринку та неухильним зростанням споживчого попиту. В умовах динамічних змін життєвого середовища підприємств, консолідації виробничих, фінансових, інформаційних, трудових і маркетингових ресурсів та загального розвитку світового ринку відбуваються динамічні зміни маркетингової діяльності підприємства. Розвиток маркетингової діяльності підприємства став об’єктивною і неминучою рушійною силою сучасної ринкової діяльності. Все більше уваги приділяється тому, як найбільш ефективно використовувати свої ресурси, задовольняти потреби споживачів і заробляти при цьому більше. Компанії все більше зосереджуються на стійких відносинах з клієнтами, оскільки це стає аксіомою для більшості компаній в Промисловій революції 4.0 і новому етапі маркетингу. На думку вчених, Маркетинг 4.0 має орієнтуватися не тільки на сьогодення, а й на майбутні покоління, що будуть мати свої особливості [1].
2.1 Загальний аналіз показників господарської діяльності підприємства
Вітчизняне промислове підприємство ТОВ “Моноліт-Брук” функціонує на вітчизняному ринку з 1999 року. Остання суттєва зміна в діяльності підприємства, що призвела до перереєстрації відбулася в 2015 році. Від 13.08.2015 року підприємство здійснює підприємницьку діяльність у формі товариства з обмеженою відповідальністю. Форма власності підприємства недержавна (приватна), частка двох власників у статутному капіталі розподілена порівну по 50%, а загальний статутний капітал становить 45 млн. грн. Один з засновників виступає генеральним директором (Клим П. П.).
Підприємство веде господарську діяльність у відповідності до рішення Печерської районної в місті Києві державної адміністрації від 13 серпня 2015 року. Дійсне свідоцтво платника податків 399489426552, реєстраційний код підприємства за ЄДРПОУ 39948947. Основний банк обслуговування підприємства АТ “Універсал Банк” (ЄДРПОУ 211333520).
Підприємство має два регіональні центри, що розміщенні в м. Києві та м. Івано-Франківськ. До 2015 року центр в Івано-Франківську був основним, в 2015 році юридична адреса змінилася зі зміною форми господарювання на м. Київ, вул. Академіка Філатова 10 А, поштовий індекс 01042. У той же час, в практичній діяльності обидва регіональні центри є рівноправними та автономними.
Бухгалтерський облік діяльності підприємства здійснюється у відповідності до діючого законодавства України та Національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку. Ведення обліку здійснюється власними силами через використання бухгалтерського відділу.
Галузева належність підприємства, що виражається видами його економічної діяльності визначається як будівельна. За державною класифікацією основний вид господарської діяльності підприємства за кодом 23.61 Виробництво продукції з бетону для будівництва. Також суттєвими у формуванні фінансових результатів є 23.65 Виготовлення продукції з волокнистого цементу, 23.69 Виробництво іншої продукції з бетону, гіпсу і цементу та 43.99 Інші спеціалізовані будівельні роботи. Дані види діяльності утворюють систему ключових напрямків господарювання підприємства. Для здійснення комерційної діяльності передбачені коди 46.73 Оптова торгівля будівельними матеріалами та 47.52 Роздрібна торгівля будівельними матеріалами. Для реалізації логістичної та маркетингової діяльності передбачені супутні види, які входять до загального переліку з 10 видів економічної діяльності. Загалом, аналіз економічного паспорту підприємства дозволяє визначати ТОВ “Моноліт-Брук” як промислове підприємство будівельної галузі з розвиненою комерційною діяльністю, що спеціалізується на сегменті бетонних виробів.
За період свого існування, 22 роки на вітчизняному ринку підприємство сформувало позитивний імідж та репутацію. Тривалий період з 1999-2015 років підприємство присвятило налагодженню виробничої, збутової, закупівельної та фінансової підсистеми. Від 2015 року підприємство реалізує традиційну маркетингову концепцію ведення бізнесу. Це не означає, що істотна увага не приділяється питанням підвищення ефективності виробництва, якості продукції чи розширення збутової мережі. Навпаки, дані напрямки розвиваються комплексно з урахуванням вимог та потреб ринку. Перехід до даної концепції зумовило загострення конкуренції та поступове насичення товарних ринків. На сьогодні ТОВ “Моноліт-Брук” має всі можливості для реалізації концепції цілісного маркетингу.
2.2 Аналіз комплексу маркетингу підприємства за елементами
Успішність реалізації діяльності базового підприємства на регіональному ринку в значній мірі зумовлена особливостями маркетингової діяльності, що виражається в різних аспектах прояву функціонування фірми. Дані аспекти поділяють згідно концепції маркетингового комплексу, у випадку використання класичного підходу 4Р, ми можемо виокремити такі складові, як “продукт”, “ціна”, “місце” та “просування”.
На сьогоднішній день, базове підприємство функціонує в сфері виробництва та реалізації тротуарної плитки, а також інших пов’язаних з нею елементів ландшафтного дизайну.
В рамках виокремлення окремих напрямків та категорій різних видів продукції, що реалізуються базовим підприємством, ми можемо відзначити, що загальні види діяльності компанії, можна поділити на товарний напрямок (“плитка”, “елементи ландшафтного дизайну”, “елементи дорожнього будівництва”, “огорожа”) та напрямок послуг (“доставка”, “укладка” та “розробка дизайну”).
З метою певної візуалізації широти товарного асортименту компанії, ми пропонуємо не тільки визначити окремі товарні категорії та їх склад, але й порівняти його з товарним асортиментом основних регіональних конкурентів. Результати даного порівняння були вказані в табл. 2.4.
В рамках зазначеного порівняння нам необхідно було узагальнити наявний асортимент підприємств, що порівнюють за основними напрямками в сфері виробництва політки та інших складових ландшафтного дизайну, що надаються ними на даний момент.
3.1 Обґрунтування напрямків удосконалення комплексу маркетингу підприємства
В рамках проведеного у попередньому розділі комплексного дослідження особливостей діяльності підприємства, а також його маркетингового комплексу, нами було визначено основні напрямки його подальшого розвитку та рекомендацій впровадження. Зазначені у даному підрозділі поради мають реалістичний характер та можуть бути реалізованими в рамках наявних можливостей та ресурсів організації в найближчий час.
Визначаючи напрямки впровадження рекомендацій, ми пропонуємо використовувати логіку попереднього розділу та розглядати їх послідовно до того, як розглядали окремі елементи маркетингового комплексу. Кожна порада входить в рамки окремого елементу комплексу маркетингу та направлена на його удосконалення, що матиме вплив на конкурентні позиції підприємства в цілому.
Розглядаючи рекомендації в сфері маркетингового комплексу “Товар”, ми можемо відзначити, що на сьогоднішній день базове підприємство має значні можливості для розширення своєї продуктової номенклатури за рахунок реалізації нових товарів та послуг. Необхідність диверсифікації є одним із найголовніших принципів довгострокової успішної діяльності організації. Однак її застосування має відбуватися в рамках доцільності розширення, що зможе принести компанії додаткові дивіденди.
Враховуючи специфіку функціонування компанії на даний момент, основні напрямки наших рекомендацій будуть стосуватися впровадження нового напрямку послуг, а саме створення окремих елементів бетонного ландшафту. Сьогодні компанія вже частково працює в даному сегменті, оскільки відбувається реалізація продукції та надання послуг в сфері тротуарної плитки та інших елементів облаштування ділянки. Таким чином, ми розвиваємо основний напрямок діяльності, розширюючи його завдяки новому специфічному напрямку, що має значні перспективи провадження.
Варто відзначити, що основним напрямком реалізації даної послуги слугуватиме сегмент В2С, а саме окремі домогосподарства, що бажають провести ландшафтний дизайн своїх земельних ділянок. Так, з часом дедалі більша кількість споживачів цікавляться художнім облаштуванням власних приміських ділянок з метою отримання естетичного задоволення. Підвищення попиту на даний напрямок зумовлює і необхідність його задоволення. Значну роль в проваджені ландшафтного дизайну відіграють окремі бетонні конструкції та елементи, що можуть бути майже непомітними для споживача, однак значно впливають на загальний рельєф місцевості та окремі її складові.