Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність теми обумовлена тим, що на сучасному ринку меду є велика кількість виробників. Споживачам доступний великий спектр різноманітних торгових марок. Тому кожна компанія прагне диференціюватися у свідомості споживача, для цього використовують комунікації. Розробка комунікаційної стратегії дозволила б сформувати обізнаність споживачів про товар компанії, а також створити сильну торгову марку.
Сьогодні український ринок активно розвивається та продовжує збільшувати свої масштаби, на ньому з’являється все більше виробників меду, періодично з’являються нові продукти. Хоч Україна і експортує більшу частину виготовленого в країні меду, внутрішній ринок також розвивається. Але все ж український ринок меду поки що залишається більше аматорським і тіньовим.
Компанія «BeesBerry» тільки виходить на ринок меду з продуктом, який називається крем-мед. Це ініціатива бджоляра з Житомирської області, який займається виготовленням крем-меду.
Передумовами виникнення маркетингової можливості підприємства є зростання зацікавленості споживачів в натуральній та корисній продукції, невідомість торгової марки нашого підприємства, а також розвиток інтернету та соціальних мереж, розвиток даного ринку та індустрії корисних солодощів. Суть маркетингової управлінської проблеми було визначено наступним чином: удосконалення комунікаційної політики компанії «BeesBerry» на ринку меду України.
Мета і завдання дослідження. Метою дослідження є визначення ставлення споживачів до продукту та отримання інформації про модель поведінки споживачів, їхні упередження і ризик при покупці товару.
Для досягнення мети необхідно вирішити наступні завдання:
1. Проаналізувати діяльність підприємства та визначити його сильні і слабкі сторони.
10
2. Провести аналіз маркетингового середовища, в якому функціонує підприємство та провести SWOT-аналіз, а також перехресний SWOT-аналіз для визначення передумов виникнення маркетингової управлінської проблеми.
3. Сформулювати маркетингову управлінську проблему.
4. Проаналізувати наукові джерела та розробити методологію маркетингового дослідження.
5. Визначити цілі та завдання дослідження, визначити перелік пошукових питань по кожному із завдань дослідження.
6. Сформулювати гіпотези дослідження, які перевірятимуться в ході дослідження.
7. Спланувати та організувати збір даних.
8. Зібрати та проаналізувати зібрані дані.
9. Розробити пропозиції щодо вдосконалення комунікаційної політики підприємства
10. Розрахувати доходи та витрати підприємства у зв’язку із запуском комунікаційних заходів, обчислити показники NPV, прибутковості та періоду окупності. Обґрунтувати економічну ефективність маркетингових заходів.
Об’єктом дослідження є діяльність компанії «BeesBerry» на ринку меду України. Суб’єктом дослідження є представники цільової аудиторії, звичайні споживачі меду та крем-меду і компанії-конкуренти, які виготовляють крем-мед. Предметом дослідження є комунікаційна політика «BeesBerry».
Методологія дослідження. Для проведення дослідження використано загальні наукові методи аналізу, синтезу, логіки та аналогії, регресійний та кореляційний, а також SWOT-аналізи, опитування кінцевих споживачів як метод маркетингових досліджень. Аналізували вторинну інформацію щодо стану та динаміки ринку різноманітних агентств, наприклад Interfax-Україна та Nielsen та дані з державних реєстрів. Обробка даних здійснювалась за допомогою програмного забезпечення MsExcel та MiniTab. В основі дослідження праці таких
11
вчених: Котлер Ф., Діброва Т.Г., Романенко О.О, Солнцев С.О, Бажеріна К.В., Гнітецький Є.В., Ковальов В.В., Портер М., Руделіус В., Азарян О.М., Виноградов О.А.
Новизна отриманих результатів. Новизна проведеного дослідження у формуванні ефективної комунікаційної політики та комплексу комунікаційних заходів для підприємства, розроблення схеми впровадження наданих рекомендацій в комунікаційну політику компанії.
Практичне значення одержаних результатів. Отримані результати аналізу ринку та споживачів можуть нести практичне значення для компанії «BeesBerry» та інших підприємств, які функціонують на українському ринку меду. Результати дослідження дозволили розробити концепцію комунікаційних заходів для підприємства та концепцію комунікаційного повідомлення для споживачів, впровадження яких посилять позиції компанії на ринку. Результати розрахунку економічної ефективності проекту підтвердили доцільність даних рекомендацій.
Публікації. За результатами роботи підготовлено наукову статтю для фахового журналу на тему «Процедура визначення елементів комплексу маркетингу при просуванні торгової марки».