Методика формування обчислювальної компетенції молодших школярів на засадах концепції НУШ (ID:835333)
Зміст
ЗМІСТ
ВСТУП………………………………………………………………………………..3
РОЗДІЛ І. ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ ОБЧИСЛЮВАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ
1.1. Математична компетентність в контексті Нової української школи………….5
1.2. Обчислювальна компетенція як складова математичної компетентності молодших школярів…………………………………………………………………11
1.3. Сучасні підходи до формування обчислювальної компетенції молодших школярів……………………………………………………………………………..16
Висновки до першого розділу………………………………………………………16
РОЗДІЛ ІІ. ФОРМУВАННЯ ОБЧИСЛЮВАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ В КОТЕКСТІ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ
2.1. Програмові вимоги до вивчення таблиць множення та відповідних випадків ділення у чинних програмах Нової української школи…………………………...20
2.2. Інноваційна система завдань до вивчення таблиць множення та відповідних випадків ділення у другому класі Нової української школи……………………..34
2.3. Результати дослідження формування обчислювальної компетенції молодших школярів на засадах Концепції Нової української школи………………………..51
Висновки до другого розділу………………………………………………………51
ВИСНОВКИ………………………………………………………………………..57
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ……………………………………….60
ДОДАТКИ………………………………………………………………………….64
Зразок роботи
ВСТУП
Однією з основних вимог до результатів при вивченні базового курсу математики є вивчення таблиці множення та відповідних випадків ділення на рівні автоматизованого досвіду.
Запам’ятовування табличного множення і відповідних випадків ділення – центральна тема курсу математики в початкових класах. Ще з давніх пір велика увага приділялася знанню таблиці множення. Але навіть при підвищеній увазі до даного питання виникали і труднощі. Дія множення є найбільш важкими в початковому курсі математики. Тому що для її засвоєння необхідні різноманітні прийоми розумової діяльності: узагальнення і аналіз, вміння застосовувати знання в умовах, що змінюються, виконувати комплексні завдання, дізнаватися і викладати матеріал в різних варіантах.
При навчанні множення і ділення перед учителем стоїть складне завдання − розкрити сенс кожної арифметичної дії на конкретному матеріалі. При цьому слід досягти того, щоб на основі дій з предметами вони могли робити висновки, узагальнення, відрізнити дію множення від додавання і в той же час встановити між ними зв'язок. Такий результат досягається тільки за рахунок систематичноъ роботи на уроках математики.
Нині існує велика кількість підходів до вивчення теми «Таблиця множення». У кожного підходу існують свої особливості вивчення таблиці множення і дії ділення. В ході розгляду цих підходів опишемо найбільш ефективні прийоми вивчення табличного множення і выдпыдних випадкыв ділення.
Мета дослідження – теоретично обгрунтувати та практично підібрати з експериментальним впровадженням систему завдань по формуванню обчислювальної компетенції молодших школярів в умовах реалізації Концепції Нової української школи.
Об’єкт дослідження: процес формування математичної компетентності молодших школярів Нової української школи.
Предмет дослідження: обчислювальна компетенція учнів другого класу Нової української школи.
Відповідно до об’єкта, предмета, мети і гіпотези дослідження визначено такі завдання:
1. Проаналізувати сутність та ознаки математичної компетентності молодших школярів в контексті Нової української школи.
2. Визначити ознаки обчислювальної компетенції як складової математичної компетентності молодших школярів
********
РОЗДІЛ І. ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ ОБЧИСЛЮВАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ
1.1. Математична компетентність в контексті Нової української школи
Ключовими поняттями нашого дослідження виступають «математична компетентність» та «формування математичної компетентності». Для з’ясування сутності поняття «математична компетентність», перш за все розглянемо змістову сутність поняття «компетентність».
Компетентність – динамічна комбінація знань, методів мислення, поглядів, цінностей, навичок, умінь, інших індивідуальних якостей, яка демонструє здатність індивіда досить успішно виконувати професійну чи майбутню навчальну діяльність.
Ключові компетентності – ті, котрих кожен потребує для індивідуальної самореалізації, розвитку, власної та активної соціальної позиції, соціальної та працевлаштування і котрі можуть забезпечити індивідуальну реалізацію та успіх, який переймається протягом власного життя.
10 ключових компетентностей Нової української школи (НУШ):
• спілкування мовою власної країни;
• спілкування мовами інших країн;
• математична компетентність;
• головні компетентності у природничих науках та технологіях;
• інформаційно-цифрова компетентність;
• уміння не тільки навчати тому, що знаєш, а й навчатися самому напротязі власного життя;
• ініціативність, рішучість та підприємливість;
• суспільна та громадянська компетентності;
• великий досвід та самовираження у галузі культури;
• екологічна грамотність та здорове життя.
Спочатку визначимо сенсоутворюючі поняття компетентнісного підходу «компетенція» і «компетентність», які розглядаються стосовно педагогічних об'єктів і тому виділяються смисловим уточненням «освітні».
Інші роботи з даної категорії: