Зразок роботи
1.1 Роль та необхідність стилів керівництва
Роль управління дуже важлива, і керівники відіграють ключову роль у житті організації. Керуючі відповідають за ефективне функціонування організації. По-перше, керівники визначають основні завдання організації, вирішують питання розподілу ресурсів, вносять поточні корективи та беруть на себе відповідальність за наслідки прийнятих рішень. Тому вони повинні не тільки вміти вибрати найкраще рішення, а й прийняти рішення повести команду, якою керує, у певному напрямку. Одна з головних функцій керівника це підготовка, прийняття та реалізації управлінських рішень. Тільки керівник має повноваження приймати рішення. Це його основна функція. Керівник має право приймати управлінські рішення, але він і несе відповідальність за їх наслідки [3, c. 128].
По-друге, керівник збирає інформацію про внутрішнє і зовнішнє середовище, поширює її і, нарешті, визначає цілі організації. Від того, якою кількістю інформації володіє керівник, залежить результат його роботи.
Керівник виконує важливу інформаційну роль, оскільки для прийняття ефективних управлінських рішень необхідно отримувати та опрацьовувати достовірну економічну та управлінську інформацію. Результати його роботи більшою мірою залежать від того, наскільки повна інформація менеджера і наскільки чітко він вміє донести необхідну інформацію до виконавців
По-третє, керівник діє як лідер, будуючи стосунки всередині організації та поза нею, мотивуючи членів організації досягати цілей, координуючи їхні зусилля та виступаючи в ролі представника організації. Він має бути тим, за ким люди хочуть піти та кого захочуть наслідувати [4, c. 93].
Керівник — це той, хто несе більшу відповідальність за оптимальне використання ресурсів, ніж співробітники, якими він керує. У сучасних умовах зростає роль менеджерів, здатних згуртувати навколо себе людей, переконати їх у реальності та важливості підприємництва для компаній і суспільства. Щоб залишатися в організації, менеджери повинні дотримуватися її норм. Ставши керівником організації, він відчуває на собі тягар соціально-психологічних характеристик, успадкованих від організації, зберігаючи тим самим психологічну атмосферу організації.
Керівники – це професійні менеджери та експерти з управління. Вони займають різні посади в організації (директор, керівник групи, менеджер), вирішують дуже різні завдання і виконують різні функції. Це тому, що в організації існують ієрархії та різні типи управлінської діяльності [5, c. 128].
Можна виділити основні фактори, що характеризують стиль керівництва:
1. Вимоги до здібностей керівника, працездатності, відповідальності, особистих якостей, етики, характеру, темпераменту тощо;
2. Деталі системи - її цілі та завдання, структура управління та техніка управління, функції керівників;
3. Навколишнє виробниче середовище - рівень технології виробництва, форма організації праці, забезпеченість матеріальними ресурсами;
4. Характеристика управлінського колективу - його структура і рівень готовності, характер сформованих в ньому відносин, його традиції і цінності.
5. Спосіб роботи не тільки визначає діяльність керівників, він безпосередньо впливає на всі аспекти діяльності системи і безпосередньо впливає на підлеглих.
Управління персоналом є специфічною функцією управлінської діяльності, основними об'єктами якої є люди, які належать до певної соціальної групи, трудовий колектив. Суб'єктами управління є керівники та експерти, які виконують управлінські функції щодо своїх підлеглих [6, c, 80].