Зміст
1. Теоретичні питання:
1.1 Історія становлення психології управління як науки
1.2 Соціально-психологічні характеристики групи
2. Тестові завдання
1. Вибрати вірну відповідь
Є такі підходи до прийняття рішення:
а) грунтується на судженнях;
б) раціональний;
в) інтуїтивний:
г) спроб і помилок.
2. Вірно чи невірно?
Не виявлено сукупності якостей особистості, які є у всіх ефективних менеджерів. (Вірно)
3. Заповнити прогалини.
Лідер-менеджер відрізняється від Менеджера тим, що він в системі управління проявляється за трьома напря¬мами:
а) організація і корекція діяльності працівників:
– постановка ясних цілей,
– координація зусиль,
– окреслення результатів,
– виконання ролі ведучого;
б) мотивація діяльності підлеглих:
– надихати на цілеспрямовану поведінку,
– задоволення індивідуальних і групових потреб,
– вселяння впевненості,
– захоплення людей своїм прикладом,
– створення групової синергії (наочний показ того, що спільна групо¬ва діяльність — це щось більше, ніж арифметична сума індивідуальних зу¬силь);
в) забезпечення представництва групи:
– представлення інтересів групи за її межами,
– підтримка рівноваги між внутрішніми та зовнішніми потребами гру¬пи,
– визначення перспективи розвитку групи.
4. Вірно чи невірно?
Ефективність групової діяльності в основному визначається характером взаємодії та діловими взаєминами. (Вірно)
3. Практичне завдання
Враховуючи основний зміст діяльності керівників різного рівня управління, визначити цей рівень у кожній із трьох ситуацій:
а) оперативне управління функціонуванням виробництва, безпосередній контакт із кожним членом робочої групи, мотивування їх, контроль за виконанням завдань, розв'язок конфліктів, зворотній зв'язок з персоналом;
б) добір основного напрямку діяльності організації із врахуванням зовнішніх та внутрішніх факторів роботи, постановка стратегічних цілей, відповідальність за всі рішення, які приймаються в організації, повна поінформованість, реалізація влади у відповідності із статусом;
в) керівництво малими групами, відповідальність за їх діяльність, лідерство, управління груповою динамікою, відповідальність за згуртованість та групову мотивацію, попередження та розв'язання конфліктів.
Література