Зразок роботи
Вступ. Сучасний стан ринку характеризується постійними змінами у зовнішньому середовищі, мінливістю споживчого попиту, наявністю великої кількості підприємств різних форм власності, підвищенням невизначеності та ризику тощо. А отже, задля того, щоб вижити на ринку, підприємству необхідно постійно відслідковувати і реагувати на всі зміни, що відбуваються у його конкурентному середовищі з метою збереження та зміцнення позицій на ринку і забезпечення ефективного управління конкурентними перевагами.
Проте, досвід останніх років демонструє, що далеко не всі вітчизняні підприємства готові до ведення конкурентної боротьби. Як приклад, навіть володіння конкурентоспроможною продукцією, щобезумовно виступає важливо умовою, не дозволяє багатьом з підприємств ефективно реалізовувати цю перевагу через відсутність практики використання цілого комплексу маркетингу: гнучкої асортиментної і цінової політики, адекватної організації каналів розподілу, ефективних методів стимулювання продажу тощо.Тому проблема управління конкурентоспроможністю підприємств набуває на сучасному етапі першочергового значення.
Постановка завдання. Розробці наукових засад у сфері управлінняконкурентоспроможності присвячені роботи великої кількості вітчизняних і закордонних вчених, серед яких Азоев Г., Алексєєв С., Ансофф І., Балабанова Л., Бондаренко Г., Борисенко З.,Борисюк І., Варава Л., Василенко В., Волинський Г., Воронкова А.,Герасимчук В., Голубкова Є., Градов А., Гриневецька Л., Девяткін Є., Демченко А., Денисова А.,Діксон П., Дикань Л., Довгань Л., Должанський І.,Єрьоменко А., Загорна Т.,Зотов Н., Енок К., Ерлінга М., Карпенко Є., Качмарик Я., Кобиляцький Л., Корінєв В., Кравченко Г., Крамаренко Г., Кричевський М., Кузьбожьєв Е., Куденко Н.,Куцик О., Ламбена Ж., Левицька А., Магомедов Ш., Минько Е., Павлова В., Піддубний І., Погребняк Д., Покропивний С., Портер М.,Поршнєв А., Райзберг Б., Ріпа Т. Тавсултанова А., Фатхутдінов Р.,Хенг Д., Чайникова Л., Чернега О.,Шкарлет С., Юданов А. та ін.
Але не дивлячись на значний розвиток теоретико-методичних засад у сфері даної проблематики, на сьогоднішній день не існує загальновизнаного розуміння термінів «конкурентна перевага підприємства», «конкурентоспроможність підприємства»,відсутнє єдине бачення підходів як до оцінки конкурентоспроможності підприємства, так і управління нею.
Результати дослідження.Розробка та впровадження механізму управління конкурентоспроможністю в першу чергу залежить від розуміння сутності даної економічної категорії. Представимо у табл. 1 деякі з авторських бачень сутності конкурентоспроможності підприємства.