Зразок роботи
Вступ. Сучасний стан ринку характеризується постійними змінами у зовнішньому середовищі, мінливістю купівельного попиту, наявністю великої кількості підприємств різних форм власності, підвищенням невизначеності та ризику. А отже, для того, щоб вижити, підприємству необхідно постійно відслідковувати і реагувати на всі зміни, що відбуваються в його конкурентному середовищі з метою збереження позицій на ринку і забезпечення конкурентних переваг.
Проте, досвід останніх років показує, що далеко не всі вітчизняні підприємства готові до ведення конкурентної боротьби. Навіть володіння конкурентоспроможною продукцією (що саме по собі дуже важливо) не дозволяє багатьом з них ефективно реалізовувати цю перевагу через відсутність практики використання всього комплексу маркетингу: гнучкої асортиментної і цінової політики, адекватної організації каналів розподілу, ефективних методів стимулювання продажу та ін.
Тому проблема управління конкурентоспроможністю підприємств набуває на сучасному етапі першорядного значення.
Постановка завдання. Розробці наукових засад у сфері управління конкурентоспроможності присвячені роботи великої кількості вітчизняних і закордонних вчених, серед яких Волинський Г., Гриневецька Л.В., Азоев Г.Л., Поршнева А.Г., Райзберг Б.А., Голубкова Є.П., Ламбена Ж.Ж., Хенг Д., Ерлінга М., Енока К., Діксона П .Р. та ін., у яких застосовується визначення конкурентоспроможність підприємства засноване на базі теорії випуску конкурентоздатних товарів. Факторами, що визначають конкурентні переваги підприємства в цьому випадку, є більш низькі ціни, висока якість, швидкість доставки товару та інші характеристики товарів, що створюють для фірми певну перевагу над своїми прямими конкурентами, тобто конкурентні переваги підприємства розглядаються безпосередньо в прив'язці до товару. Виходячи з даного підходу складно виявити справжній рівень конкурентоспроможності підприємства, якщо асортимент продукції досить широкий або якість продукції задано самою природою, а виробництво не можна віднести до капіталомісткого. На мою думку конкурентоспроможність товару це необхідна, але не достатня умова конкурентоспроможності підприємства. На сьогоднішній день не існує загальновизнаного розуміння термінів «конкурентна перевага підприємства», «конкурентоспроможність підприємства» і єдиної універсальної методики їх оцінки, тому вважається за необхідне визначити авторську позицію з питання конкуренції, конкурентоспроможності та джерел формування конкурентних переваг підприємства та сформувати комплексну модель управління конкурентоспроможності.