Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність обраної теми зумовлена тим, що обраний Україною шлях до європейської та світової інтеграції підсилює необхідність модернізації усіх сфер суспільного життя і, насамперед, освітньої галузі, яка в сучасних умовах стає ключовим генератором суспільних змін. Процес модернізації освіти в Україні передбачає формування якісно нової системи освітнього менеджменту, яка б відповідала вимогам часу і враховувала б як міжнародний досвід у цій сфері, так і специфіку вітчизняних соціокультурних умов. Саме інновації в сфері освітнього менеджменту виступають основою і передумовою будь-яких кардинальних змін, є важливою передумовою для ініціації інноваційних процесів в системі освіти як на макро, так і на мікро рівнях.
Сучасний етап розвитку національної системи освіти характеризується її реформуванням, пошуком шляхів приведення змісту у відповідність до особистісних запитів учнів та світових стандартів, до вимог, які висуваються до усіх рівнів освіти. Нові реалії висувають нові вимоги до якості освіти, зокрема, універсальності підготовки випускників загальноосвітніх та вищих навчальних закладів, їхньої адаптації до соціальних умов, особистісної орієнтованості навчального процесу, його інформатизації, визначальній важливості освіти у забезпеченні сталого людського розвитку. Тому не випадково серед численних трансформацій і модернізацій останніх десятиліть, що охопили всі сфери життєдіяльності українського суспільства, мали місце й ті, які безпосередньо пов’язані із сферою управління освітою, зокрема, інтелектуальний капітал.
Протягом всієї історії людства знання були найважливішим фактором його економічного та інтелектуального розвитку. Особливо в умовах ХХІ століття, століття глобалізації, знання стають «перепусткою в лідери» для країн, регіонів та організацій. Більшість провідних компаній світу звертають свою увагу на знання у пошуках нових конкурентних переваг. Змінюються фактори розвитку країн і регіонів в умовах фінансової кризи, все більшу увагу серед них набувають фактори інновацій і розповсюдження нових знань. Ринок знань поступово починає відігравати головну роль, випереджаючи розвиток ринку матеріальних товарів. Економіка знань переключається все більше на інноваційний процес, збереження знань в електронних системах та їх подальше використання, обмін знаннями, навчання персоналу, формування бренду та іміджу організації (компанії), яка може бути неоціненною своїм інтелектуальним капіталом.
В Україні проблема конкуренції у сфері надання освітніх послуг ще є досить новою для досліджень, але можна виділити науковців, які вже зробили вагомий внесок у розвиток теоретичних аспектів інноваційного менеджменту в освіті, такі як І.В. Іванов, Н.М. Ушакова, В.В. Глухов, М.І. Пащенко, В.А. Лазарев, Н.В. Моісеєва, Н.Г. Піскунова, Г.Б. Костін, С.М. Ілляшенко, Т.Є. Оболенська, С.Б. Семенюк, Т.Б. Решетілова, І.А. Решетнікова та ін.
Також проблеми інноваційного менеджменту освіти досліджуються у працях В. Андрущенка, В. Беха, Л. Ващенко, Л. Даниленко, І. Дичківської, В. Маслова, В. Пікельної, Н. Погрібної, В. Крижка, Є. Павлютенкова, В. Паламарчука та інших.
Проблемна ситуація дослідження полягає в необхідності оновлення форм і методів управління загальною середньою освітою, зокрема оптимізації інтелектуального капіталу як елементу системи інноваційного менеджменту.
Предмет дослідження – інтелектуальний капітал як елемент системи інноваційного менеджменту у сфері загальної середньої освіти.
Об’єкт дослідження – інтелектуальний капітал як елемент системи інноваційного менеджменту.
Метою дослідження є дослідження та оптимізація інтелектуального капіталу як елемента системи інноваційного менеджменту у сфері загальної середньої освіти.
Завдання дослідження:
дати визначення основних понять дослідження;
провести аналіз досліджень інноваційного менеджменту в сучасній науці;
описати методологію дослідження;
дати загальну характеристику системі інноваційного менеджменту;
дати загальну характеристику інтелектуального капіталу;
дати оцінку ефективності інтелектуального капіталу як елементу системи інноваційного менеджменту у сфері загальної середньої освіти;
провести аналіз інтелектуального капіталу як елементу системи інноваційного менеджменту на прикладі Кукобівського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дитячий садок»;
описати шляхи оптимізації інтелектуального капіталу як елементу системи інноваційного менеджменту у сфері загальної середньої освіти.
Основна гіпотеза полягає у припущенні, що для якісного управління сферою загальної середньої освіти має бути розроблена ефективна система інноваційного менеджменту та його елементу – інтелектуального капіталу.
Допоміжні гіпотези:
– інтелектуальний капітал як елемент системи інноваційного менеджменту у сфері загальної середньої освіти допоможе підвищити результативність та якість функціонування керівного складу закладу освіти;
– ефективна система інноваційного менеджменту у сфері загальної середньої освіти допоможе керівникові швидко реагувати на виникаючі проблеми та вирішувати їх на високому рівні.
Згідно поставлених мети та завдань робота складається з вступу, трьох розділів, висновків до кожного розділу, загальних висновків, списку використаних джерел.
РОЗДІЛ 1
МЕТОДОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ВИВЧЕННЯ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОГО КАПІТАЛУ ЯК ЕЛЕМЕНТУ СИСТЕМИ ІННОВАЦІЙНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ У СФЕРІ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ
1.1. Визначення основних понять дослідження
Розпочинаючи роботу над магістерським дослідженням нам, перш за все, слід з’ясувати............................